Battle #1 - DA 108 & Essence Choose Me

vrijdag 26 juli 2013

Okee, sshht.. nog een klein geheimpje.. Mijn moeder!
Mijn stash is deels zo groot geworden door mijn lieve mams! Stiekum, maar ook echt heel stiekum, is zij net zo verslaafd aan nagellak als ik! Soms geeft ze met geld om iets "voor mij" te bestellen maar dan voor haar gebruik, soms ziet ze wat leuks en neemt ze het als verrassing voor me mee.


Zo kwam ze gister ineens aangehuppeld met een lakje van de DA, genaamd als #108 en afkomstig uit de Glam & Shine Collectie.

Toen ze het lakje in mijn handen stopte, ging mijn dupe-radartje aan. Ik heb namelijk in mijn collectie de kleur Choose Me! van het merk Essence en naar mijn idee leken ze goed op elkaar.

Hier de vergelijking.
 
 

Ik had vanochtend mijn nagels gelakt in een mooie rode kleur (post komt binnenkort online), dus ik heb besloten om de vergelijking even op een nagelwiel te doen.

1 laagje VS 1 laagje

Beide lakjes hebben een glassfleck finish in een zeegroene kleur, met lichte duochroom naar blauw. De glassflecks geven ook nog een geelgouden effect in de zon.
Hierboven zie je link het lakje van de DA, rechts die van Essence, beide 1 laagje.
Zo met 1 laagje lijken ze wel iets van elkaar weg te hebben, maar geen dupe.
2 laagjes VS 3 laagjes

Hierboven zie je 2 laagjes van DA, 3 laagjes van Essence.
Ondanks dat ze geen 100% dupe zijn, zou ik het niet aanraden om ze beiden te bezitten. Daarvoor lijken ze gewoon teveel op elkaar!
Maar welke is dan het fijnst? Hmm.. Lastig.
#108 dekt beter en droogt sneller. Het kwastje is alleen een behoorlijk knelpunt voor mij. Op het punt waar je het steeltje normaal gesproken vasthoudt, loopt het wijder uit waardoor je handen wegglijden en je genoodzaakt bent het steeltje iets hoger vast te pakken. Hierdoor kun je minder nauwkeurig lakken. Het kwastje zelf is prima, niet te smal en ook niet te breed. Met iets druk erop kunnen ook de brede nagels gewoon in 3 strookjes gelakt worden.

Choose Me! heeft 1 laagje meer nodig om niet meer sheer te zijn en de droogtijd per laagje is ook iets langer. Ook hier is het kwastje een knelpuntje. De lakjes van de (oude) Quick and Go zijn allemaal vrij klein en daardoor is het steeltje dus ook eigenlijk net te kort om fijn in de hand te liggen. Het kwastje zelf is prima en net als bij #108 kunnen brede nagels hier ook prima mee gelakt worden.
Als ik zou moeten kiezen, gaat mijn voorkeur toch naar het lakje van de DA. Die halve tint donkerder maakt 'm voor mij net iets sprekender.
 
De lakjes van DA zijn verkrijgbaar bij DA Drogisterijen voor € 2,99 en bevatten 9ml.
Essence lakjes zijn verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister voor € 1,29 en bevatten 5ml.
Helaas is Choose Me! na de wijziging in het uiterlijk van de flesjes uit het assortiment gegaan en niet meer verkrijgbaar.
 
X
 

 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs