Week van de rommelbakjes #5- Etos Green Sugar

vrijdag 9 mei 2014

Zo, vandaag alweer de laatste dag van de Week van de Rommelbakjes. De tijd gaat hard!
Ik kom niet zo heel vaak bij de Etos, omdat ik er een stukje voor moet rijden. Toen ik er een tijdje geleden was, viel mijn oog op een paar leuk gekleurde lakjes die nieuw in het assortiment bleken te zijn. Ik had nog helemaal geen ervaring met lakjes van de Etos, maar voor die prijs kon ik ze niet laten liggen.
Een van die lakjes was Green Sugar en die laat ik jullie vandaag zien. Het andere lakje die ik meenam is een soort indie-stijl, maar die laat ik jullie een andere keer zien.


Green Sugar is nog niet zo heel lang geleden toegevoegd aan het assortiment en als ik zo een beetje naar de kleuren kijk, gok ik dat ze zijn uitgebracht voor het voorjaar of de zomer van 2014. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, want ik heb echt totaal geen verstand van de collecties van Etos. Als ze al collecties hebben... Dit lakje hoort bij de "nail polish" (standaard collectie?) en is een Sugar-lakje, oftewel een textuurlakje.


Het kleurtje is fantastisch! Een vrolijke, zachte mintgroen. Jammer genoeg is dit geen textuurlakje met sparkle, maar een crème textuurlakje. Oftewel: een crèmelakje met schuurspons effect. Jammer dat ik dat niet doorhad toen ik in de winkel stond, want dan had ik 'm laten staan. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben gék van textuurlakjes, dat moet je ondertussen gemerkt hebben aan de swatches haha... Maar er moet wel een sparkletje inzitten, want anders vind ik ze gewoon saai.


De pigmentatie is verrassend goed, met één laagje was-ie voor 90% al voldoende dekkend op mijn nagels. Omdat ik toch her en der nog een kaal plekje had, heb ik er wel een tweede laagje overheen gelakt. Op mijn nagels neigt-ie wel wat meer naar groenblauw dan echt mintgroen, maar alsnog vind ik het een leuk, zonnig kleurtje. De droogtijd was ook boven verwachting, want de lak was ontzettend snel droog. So far, so good dus! Wel even een tip: gebruik dunne laagjes, want bij dikke(re) laagjes wordt de droogtijd aanzienlijk vertraagd!

Er zitten een soort van gele en donkergrijze spikkels in de lak, maar deze vallen een beetje weg door het sand-effect. De textuur is goed aanwezig, naar mijn zin zelfs iets te grof. Ik blijf gelukkig nergens aan haken, maar het voelt gewoon.. niet fijn. Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen, maar van mij had de textuur dus iets minder grof mogen zijn. Het voelt nu een beetje alsof ik op het strand ben en net aan het opdrogen ben nadat ik uit het water ben gekomen. Snap je een beetje wat ik bedoel?


Al met al is het een prima lakje, zéker voor de prijs. Alleen is het effect het voor mij net niet.
Het lakje is verkrijgbaar bij de filialen van Etos, bevat 5ml en kosten € 2,49 per flesje.

Heb jij de nieuwe aanvullingen op het assortiment al ontdekt? Zitten er nog aanraders tussen?

2 opmerkingen :

  1. Wat grappig, ik vond juist dat de lak wel wat meer textuur had mogen hebben. De kleur is echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las het ja! Er zit inderdaad niet heel veel textuur in, althans... het verdeelt het erg vreemd en niet egaal. Maar ik vond 'm erg grof aanvoelen en te ruw ofzo, op de een of andere manier? Echt alsof er korreltjes zand inzaten.

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs