Barry M Fashion Icon

woensdag 19 november 2014

Van het weekend kwam ik ineens oog in oog te staan met de nieuwe collectie van Barry M. Natuurlijk konden mijn kraaloogjes ze niet allemaal laten staan en ik nam er eentje mee. Voor vandaag heb ik Fashion Icon voor jullie.



Fashion Icon hoort bij de Glitterati Collectie en is uitgebracht voor het najaar van 2014. De collectie bevat zes lakjes die allemaal schitteren van de glitters en allemaal een losse holografische glitter in zich hebben. Een beetje een aparte kleurstelling voor een herfstcollectie, maar eigenlijk vallen ze ook wel weer op tussen alle donkere kleurtjes die momenteel uitgebracht worden.


Fashion Icon heeft een paarse toon met een duidelijk duochroom naar blauw. In sommig licht is de lak geheel blauw, maar in sommig licht weer paars. De duo is goed aanwezig, al is-ie wel ontzettend moeilijk vastte leggen op de foto. In deze basis zitten nog losse holografische glitters en zit verder nog boordevol met paarse en blauwe glitters.

Barry M Fashion Icon

De lak is wat dikker dan ik gewend ben van Barry M, maar dit zal door de vele glitters komen. Toch lakt ze niet vervelend en ook is ze met twee laagjes al dekkend. Ze droogt wel grof op, dus een topcoat is aan te raden. Ik heb zelfs twee laagjes topcoat gebruikt, omdat het een erge slurpert is.


De droogtijd was een stuk sneller dan ik stiekem verwacht had en dat is natuurlijk mooi meegenomen! Om te laten zien hoe complex de lak is, heb ik hieronder nog een macroshot voor jullie. Op deze foto had ik nog maar één laagje topcoat en zoals je kunt zien was er nog een tweede nodig.

Ben alleen een beetje bang dat de houdbaarheid op de nagels niet heel erg lang is, want op bovenstaande foto's had ik het lakje nog geen 24 uur op en de tipwear is helaas al duidelijk aanwezig... Maar voor een avondje kroegtijgeren is-ie absoluut onwijs gaaf!


Je zou het niet verwachten omdat mijn stash ondertussen behoorlijk is, maar ook dit is weer een totaal uniek lakje in mijn stash. Ik kocht dit lakje bij River Island voor €5.

Wat vind jij van dit lakje? Heb jij de Glitterati Collectie al gespot? X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs