TV Time #5- Humor

vrijdag 5 december 2014

De herfst hebben we volgens mij een beetje overgeslagen. Van redelijke temperaturen zitten we nu toch echt in de periode waarbij mijn vingers bevriezen als ik maar een seconde buiten loop. Bah! Maar de winter heeft gelukkig ook wel leuke kanten: de frisse wandelingen in een bos waarna je heerlijk op kunt warmen op een terrasje met haardvuur en natuurlijk (samen) stomen in bad of heerlijk onder een kleedje filmpjes kijken!




Een tijd geleden was ik begonnen aan een serie movietips en de films met het genre humor had ik nog niet gehad. Vandaag mijn tips op het gebied van humor. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik niet wakker lig van grove humor en dat sarcasme in films me kunnen laten kroelen van het lachen, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of jij ze ook leuk vindt...

Weer in random volgorde.

#1. The Ugly Truth
Bron: pagesix.com

Sowieso zou ik een film niet perse afzetten als Gerard Butler erin speelt. Ik bedoel... Hij is toch te cute voor woorden. Maar leuker is natuurlijk als de film ook nogeens écht leuk is!
Nou, dat vond ik dus van The Ugly Truth. Ik ging er een beetje met een "mwah- gevoel" in, maar ik heb het zitten bescheuren. Vooral het stukje tijdens het diner... Fantastisch!


# 2 The Hangover, part 1&2

The Hangover... Om te bescheuren! En dan heb ik het over deel één én twee! Deel twee zag ik met wat vriendinnen in de bioscoop en ik was eigenlijk de enige die deel een had gezien. Ik lag dus al bij de eerste scene in een deuk, omdat dit natuurlijk precies hetzelfde is in beide films. Wat mij betreft is dat ook het sterke punt van deel twee. Maargoed... Gooi wat jongens alleen ergens heen en je krijgt The Hangover. Fantastisch! En ook te realistisch met ons jaarlijkse weekendje uit met de vriendengroep, haha...

Deel drie heb ik nog niet gezien, omdat ik eigenlijk een beetje bang ben dat ik dan erop afknap. Heb jij 'm gezien? Kan ik 'm bekijken of heb je zoiets van sla maar over..?


#3 Borat

Ik heb jarenlang geweigerd om deze film te kijken. Het leek me een ontzettend flauwe film met grapjes die mij gewoon niet zouden liggen. And boy, was i wrong! Ik heb letterlijk tranen in mijn ogen gehad van het lachen... Het stukje van "NOT!"... Ik kwam er zowat niet meer uit!
Een simpel plot met veel flauwe grapjes die me toch in een melige bui hebben gekregen. Ja, heerlijk stom filmpje voor als je niks beters te doen hebt!


#4 She's My Best Friends Girl

Ik zag deze film voor het eerst bij familie in Zuid Afrika. We hadden een off-day na een heerlijk feestje en er was dus nergens fut voor. Iemand kwam met het idee of She's My Best Friends Girl te gaan kijken en omdat ik die dag toch niks meer uit kon brengen dan "bluhh", vond ik dat een goed idee. Met weinig verwachtingen ging ik de film in en serieus... Heb met tranen in mijn ogen gezeten.
De humor is grof, flink grof. Maar goed, daar hou ik van. Het is absoluut geen filmpje voor tere zieltjes, want die kan de humor denk ik niet waarderen. Ik wel en daarom kan deze film absoluut niet ontbreken in deze lijst :-).

Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt, is deze lijst vrij kort. Humoristische films zijn meestal niet zo mijn ding. Alhoewel, dat is ook niet helemaal waar, want bij Friends en Mr. Bean kun je me oprapen. Maar minstens anderhalf uur naar een slappe lachfilm kijken is meestal niet zo mijn ding. Op bovenstaande na dan.

Dus.. Heb jij nog tips van leuke lachfilms waarvan je denkt dat ik ze echt nog moet zien? Kom maar op, roep het maar! Ik heb er nog erg weinig gezien, dus elke tip is welkom!
En wat is jouw favoriete lachfilm?
X


1 opmerking :

  1. Dodgeball vind ik altijd wel grappig.
    Verder moet ik effe denken hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs