Favoriete merken: Mainstream

vrijdag 6 februari 2015

Jullie hebben ondertussen al een hoop verschillende merken hier voorbij zien komen. In mijn vakantie bedacht ik me dat ik nog nooit een opsomming had gemaakt van favoriete merken. In mijn vakantie heb ik uiteraard niet stilgezeten en voor vandaar heb ik dus de lijst voor jullie.

Ik heb hierin onderscheid gemaakt in 2 verschillende genres; namelijk mainstream en indies. De lakjes die onder mainstream vallen, horen er eigenlijk niet allemaal volledig onder, maar anders moet ik de posts gaan opdelen in 4 of 5 verschillende posts en dat wordt natuurlijk wel heel erg gek. Onder mainstream versta ik dus de massaproductie/ fabriekslakjes, van budget tot high end.

Onderstaande post is mijn persoonlijke mening en hierdoor kan jouw lijstje uiteraard afwijken van de mijne. Ik heb wat vettige nagels en gemiddeld blijft een lakje maximaal 3 dagen mooi zitten. Uiteraard met uitschieters naar boven en naar beneden. Het schijnt dat lak bij vette nagels over het algemeen minder lang mooi blijft dan bij drogere nagels. Ik ga voor mijn mening trouwens uit van de Nederlandse adviesprijs qua prijs-kwaliteit beoordeling. 

Bron: beautytipsmart.com


* O.P.I
Bron: larrysnails.com


Oo-Pie-Aai, oftewel gewoon Oopie voor een (half)boerenmeid als ik. Ik bedoel, klompen zijn hier helemaal hip, dus ik vind dat het mag :-D. Ik denk dat dit wel één van de bekendste merken is.
OPI is wat mij betreft een mwah-merkje. De kleuren zijn meestal fantastisch, het aanbod is érg ruim en er komen vaak nieuwe collecties en daarmee kleuren uit. De lak houdt helaas niet zo lang op mijn nagels en daarbij vind ik de kwastjes vaak wat te breed om smalle nagels netjes te te kunnen lakken. De flesjes zijn wel lekker groot, maar omdat de lak bij mij niet zo goed blijft zitten (soms ligt de halve lak er al na een paar uur vanaf, maar meestal is de tipwear aan het eind van de dag al zo flink dat ik opnieuw moet lakken en dat vind ik voor de prijs eigenlijk niet acceptabel), vind ik ze aan de dure kant. Het ruime kleuraanbod zorgt er echter voor dat ik de lakjes van dit merk blijf kopen. Want zeg nou zelf.. Die zijn toch vaak onweerstaanbaar?!

OPI is 3-Free, bevat 15ml, kost € 14,25 en is verkrijgbaar bij de Douglas, Mooi! Parfumerie en aangesloten salons.


* China Glaze
Bron: beautyjunkiesunite.com


Ook de flesjes van China Glaze bevatten 15ml, wat natuurlijk een flinke hoeveelheid is. Het kleuraanbod is ruim doordat het merk constant nieuwe collecties uitbrengt. De kwastjes vind ik er fijn om mee te werken, deze zijn namelijk behoorlijk smal. De lak chipt echter wel na een dag of twee. Ik vind dit niet zo erg, omdat ik het leuk vind om twee tot drie keer per week een ander kleurtje op te hebben. De prijs van dit merk is misschien nog wel fijner, want gemiddeld betaal je zo'n 5,5€ per flesje. Het nadeel van dit merk is dat het altijd maar afwachten is hoe de substantie van het betreffende lakje is. Soms zijn ze goopy en soms hartstikke waterig. Sommige lakjes drogen als een tierelier, bij andere lakjes heb je na uuuuren wachten nog steeds last dat ze niet uitgehard zijn. Met dit merk ben ik iets milder in beoordeling dan bij OPI, maar dat komt doordat de prijs een stuk voordeliger is. Van één ding kun je (helaas) wel op aan: de lakjes met microshimmertjes in een doorzichtige base worden na een aantal keer gebruik erg goopy.

China Glaze is 3-Free, bevat 14ml en kost € 5,95. Het merk is goed verkrijgbaar bij webshops zoals PrettyPolish, The Color Palette en Hypnotic Polish en als je gelukt hebt, kun je ze ook nog weleens in een verdwaalde drogisterij vinden.


* Zoya
Bron: lineaircanvas.com


Zoya ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse als OPI, alleen is Zoya wél consistent qua lakbaarheid. Natuurlijk is het ene lakje wat dekkender dan de ander, maar dat hangt ook af van het gebruikte pigment. Ik heb nog nooit last gehad dat een lakje niet wil uitharden, streperig opdroogt of vage kwastjes had. De kwastjes zijn onwijs fijn. Niet te breed, maar ook zeker niet zo smal als dat ze in het verleden waren. Als je een ouder lakje van Zoya koopt, kán het zijn (dus niet altijd, ligt eraan hoevaak de shop het assortiment ververst) dat je met de oude kwastjes te maken hebt en dat zijn eigenlijk veredelde stripers. Daar is nauwelijks mee te lakken, zelfs bij smalle nagels niet. Het is geen budgetmerk, maar tot nu toe heeft dit merk mij niet teleurgesteld en ik vind dit merk haar prijs waard. 

Zoya is 5-Free, bevat 15ml en kost 13€. In Nederland zijn er helaas geen lokale verkooppunten, maar wel drie webshops. Dat zijn The Color Palette, PrettyPolish en BigGreenSmile.


* Deborah Lippmann
Bron: fruitiondayspa.com


Deborah Lippmann is een erg fijn high end merk. Maarrrr... Omdat haar lakjes aan de dure kant zijn (€20+), zijn er veel budgetmerken die kopieën maken, wat soms gewoon dupes betreft! Ik vind het een ontzettend fijn merk dat fantastisch lakt en bij mij een houdbaarheid heeft van 5 (!) dagen. Maar omdat het een behoorlijke prijs is wat je neertelt voor een lakje, vind ik persoonlijk dat je ook kwaliteit moet kunnen verwachten. Dat is gelukkig zo! Toch vind ik het best een smak geld en wanneer er een dupe voor een ontzettend gaaf lakje is van een merk die ik fijn vind, zal ik daar eerder voor gaan. Ik heb zelf een aantal lakjes van Deborah Lippmann, maar ik heb ook een aantal dupes.

Omdat de prijs denk ik aardig wat mensen afschrikt, maar ik persoonlijk vind dat veel van haar lakjes echt wel té gaaf voor woorden zijn, hieronder even een lijstje met look-a-likes tot dupes.

Happy Birthday - Wet 'n Wild Party Of Five
Mermaid's Dream- Charlotte Russe Light Mint
Stairway To Heaven- Revlon Heavenly
Superstar- Revlon Cougar Attack
Ruby Red Slippers- Spoiled Ants In My Pants / Wet 'n Wild Behind Closed Doors
Across The Universe- Essence Blue Addicted
Sugar Daddy- China Glaze Swanky Silk / Collistar Oro Camaleonte
Dancing In The Dark- China Glaze Some Like It Haute

Deborah Lipmann is 3-Free, bevat 15ml, kost €21 en is lokaal verkrijgbaar bij de Bijenkorf, Parfumerie La Bourse in Rotterdam en wat losse parfumerien verspreid over Nederland. Online kun je terecht bij o.a. Bijenkorf.nl en The Make Up Spot.


* Misa
Bron: misacosmetics.com


Misa.. Oh, mijn vertrouwde Misa. Dit is ook één van mijn favoriete merken. Ze lakken, op een uitzondering na, allemaal fantastisch en de kwastjes zijn nagenoeg perfect. Het nadeel is dat Misa niet zo veel adverteert en dat daarom nieuwe collecties niet zo opvallen. Hierdoor heb ik meerdere lakjes van andere merken die ik liever van Misa had gehad. Maarja, dan kwam ik er weer te laat achter dat er een nieuwe collectie was. Net zoals nu: midden in de winter kom ik erachter dat er een herfstcollectie is uitgebracht voor 2014... De lakjes blijven bij mij zo'n 4 dagen zitten, dus dat is positief.

Misa is 3-Free, bevat 15ml en kost €7. Het merk is in Nederland verkrijgbaar bij Alice&Jo en The Color Palette. Er zijn helaas geen fysieke winkels die het verkopen.


* Ciaté
Bron: hudabeauty.com


Ik heb nog niet zo heel erg veel ervaring met dit merk, maar de ervaringen die ik heb zijn echt heel erg goed! Fijne kwastjes die geschikt zijn voor elk model nagel, goede substanties en pigmentaties en natuurlijk een mega schattig uiterlijk door de strikjes op de flesjes! Ik ben totaal niet op de hoogte welke collecties er allemaal zijn en nog worden uitgebracht, maar heb vooral wat losse flodders. De houdbaarheid op de nagels is ook prima, gemiddeld blijven ze een dag of 4 zitten zonder beschadigingen op te lopen.

Ciaté is 3-Free, bevat 13,5ml en kost €10. Het is verkrijgbaar bij de Bijenkorf, in de winkel en online. Ook is dit merk sinds eind vorig jaar regelmatig te vinden bij acties bij de Big Bazar, dus hou de krantjes van deze shop in de gaten!


* Essence
Bron: beautyfashionlovers.blogspot.com


Wat is echt óntzettend leuk vind aan dit merk is dat ze goed meegaan met de laatste trends en het hierdoor ook voor mensen met een lager budget mogelijk maken om aan bijzondere lakjes te komen. Is Liquid Sand® helemaal hip? Dan komt Essence later ook met een textuur-versie. Stamping plates? No worries, Essence heeft ook een assortiment!

Dat is echt het grote pluspunt van het merk! Daarbij natuurlijk de verkrijgbaarheid, want zo ongeveer elk dorp in Nederland heeft wel een Kruidvat. Natuurlijk mag het prijsje ook niet ontbreken in de opsomming, want voor nog geen 2€ heb je een leuk lakje te pakken. Ook zijn er vaak LE's, eigenlijk zo elke maand of om de twee maanden. Ook erg leuk!
De kwastjes vond ik bij de oude flesjes wat fijner, maar deze kunnen net. Ze zijn net iets te breed om smalle nagels heel precies te kunnen lakken, maar het gaat gelukkig allemaal net. De houdbaarheid is bij mij zo'n 2 dagen, dus dat is iets minder. Maargoed, voor 1 OPI kun je 8 Essence lakjes kopen, dus de verwachtingen zijn wat lager. Het nadeel vind ik dat het normale assortiment wat standaard is en dat de kleuren niet heel vaak veranderen. Daarentegen zijn er wel vaak speciale collecties die wél net die extraatjes geven. Ja, Essence is hier favoriet onder de budgetlakjes!

Ik weet niet hoeveel-Free Essence is, maar het bevat 8ml en kost €1,69. Verkrijgbaar bij alle filialen van Kruidvat. De LE's kosten meestal €1,99 en zijn ook bij alle filialen verkrijgbaar.


* KOH
Bron: qtplace.com


Met KOH heb ik nog niet zo heel veel ervaring, maar de ervaringen die ik ermee heb zijn ontzettend positief. Goede verkrijgbaarheid, ruim kleuraanbod, fijne kwastjes en goede hoeveelheid nagellak per flesje. Het nadeel van dit merk vind ik dat ze erg weinig reclame maken en ik hierdoor niet op de hoogte ben van nieuwe collecties en ik daardoor vaak kleurtjes tref die ik al van een ander merk heb staan. Jammer, anders was mijn collectie van KOH zeker wat uitgebreider! De lakjes die ik heb geprobeerd, bleven gewoon 5 dagen mooi op mijn nagels en lakten allemaal erg fijn! 

KOH is 3-Free, bevat 15ml en kost €18 (!!, de laatste keer dat ik een flesje in mijn handen had, waren ze nog 15€ per flesje, dus ik denk dat de prijzen sinds kort omhoog zijn gegaan). Ze zijn verkrijgbaar bij een aantal filialen van de Douglas en bij alle filialen van Mooi! Parfumerie. Online kun je terecht bij Bijenkorf.nl, kohcosmetics.nl en Douglas.


Natuurlijk zijn er nog vééééééél meer merkjes en waarschijnlijk is het je opgevallen dat ik bekende merken zoals Essie, Revlon, Catrice en/of Color Club niet heb genoemd. Daar kan ik vrij kort uitleg over geven: ik vind de lakjes niet bijzonder genoeg om te noemen. Tuurlijk zitten er her en der gave lakjes tussen de collecties, maar over het algemeen doen de merken me niet zo heel veel. Essie nog wel enigszins, alleen is er mega verschil tussen salon of drogisterij- kwaliteit en daarom vind ik dat ik 'm hier niet kan benoemen. Wist je niet dat er verschillen waren? Dan kun je in deze battle de verschillen vinden. 

Oh en Catrice is een ander verhaal: van de meeste lakjes gruwel ik door de absurd brede kwastjes die ze gebruiken :-).

Binnenkort de indies. Wat zijn jouw favoriete nagellak merken?
Heb je nog tips van merken die ik niet heb genoemd?
X


1 opmerking :

Made With Love By The Dutch Lady Designs