Catrice (S)Wimbledon

dinsdag 21 april 2015

Toen ik langs het schap van Catrice liep, bleef mijn oog hangen op de nieuwe kleurtjes. Eén woord: wow! Vrolijk en lekker fel, dat is het eerst wat me op kwam. Ik heb nog even staan twijfelen, want eigenlijk had ik voor mezelf besloten dat ik geen Catrice meer aan zou schaffen. Maar er stond zo groot "New Brush" op de dopjes van de nieuwe lakjes gestickerd, dat ik eigenlijk niet anders kon dan er toch eentje meenemen... Vandaag wil ik jullie (S)Wimbledon laten zien.



(S)Wimbledon hoort bij de laatste nieuwe aanvullingen op het standaard assortiment van Catrice. Zoals elk jaar, wordt het assortiment twee keer per jaar wat uitgedund, om plaats te maken voor nieuwe producten. De nieuwe producten liggen sinds februari 2015 in de schappen.

Catrice (S)Wimbledon

(S)Wimbledon heeft een prachtige mintgroene basis welke bijna neon te noemen is. Ik zeg bijna, omdat het een erg felle tint is, maar toch net niet fel genoeg voor een neon. In de basis zitten ook nog eens kleine zilveren shimmertjes die in fel licht een blauwe glans over zich heen hebben. Gaaf kleurtje!

Catrice (S)Wimbledon

Op de nagels wordt de tint iets blauwer dan in het flesje, maar dit kan natuurlijk ook aan mijn huidskleur liggen. Of wellicht aan de lichtinval, dat precies de blauwe glans van de shimmertjes toch net dat tintje geeft. Blijft altijd een tricky kleurtje wat dat betreft. Anyway, geloof me: hij is gaaf! Van de shimmer is echter nauwelijks meer wat zichtbaar op de nagels, alleen als je er héél erg dicht op kijkt. Dat vind ik wel jammer, want juist die subtiele shimmers kunnen een lakje echt maken. Maar zo'n lekker fel crèmekleurtje is natuurlijk ook nooit weg!

Catrice (S)Wimbledon

Ondanks dat er niets over staat aangegeven, heb ik het idee dat Catrice hun formules ook veranderd heeft, want de lak lijkt self-leveling. De laagjes brengen namelijk erg streperig op, maar na een paar seconden zie je hier niets meer van terug. Ik ben niet zo erg goed op de hoogte van Catrice, dus ik weet niet of dit een uitzondering is of dat meerdere lakjes zo zijn. Maar ik klaag niet, dit is absoluut een vooruitgang! De lak droogt helaas niet zo heel erg vlug, maar gelukkig had ik maar twee laagjes nodig om tot voldoende dekking te komen. De pigmentatie is erg goed, ik denk dat je met één dikker laagje ook weg kunt komen.

Maar nu.. Eigenlijk het belangrijkste voor mij: zijn de kwastjes daadwerkelijk veranderd? En vooral: verbeterd? Ik kan volmondig ja zeggen! Hieronder een bewijsje. Als dat geen verbetering is!

Kwastjes Catrice

Catrice is verkrijgbaar bij de filialen van Kruidvat en bij sommige filialen van Trekpleister en kosten € 2,99 voor een flesje van 10ml. Ik vind (S)Wimbledon echt een fijne lak! En de kleur.. Waanzinnig!

Heb jij de nieuwe kleurtjes van Catrice al gespot? Ben je nog mooie tegengekomen? En heb je de kwastjes al geprobeerd? Vind je het een vooruitgang of heb je liever de oude(re) kwastjes?
En vind je (S)wimbledon net zo gaaf als ik? 


2 opmerkingen :

  1. Wat een fijn zomers kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he! Echt allesbehalve uniek, maar kan helemaal wezenloos verliefd worden op mintkleurtjes en eentje (of 10) teveel is heeeeelemaal geen probleem :-D!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs