OPI The Sky's My Limit

vrijdag 1 mei 2015

Een tijdje geleden trok dit lakje mijn aandacht bij de Big Bazar. Terwijl ik afrekende, bedacht ik me dat het lakje me bekend voor kwam, maar ik kon even zo snel niet bedenken aan welke. Toch nam ik haar mee, want als ik me niet kon bedenken aan welke lakje ze me deed denken, zal die andere wel niet zoveel indruk gemaakt hebben, dacht ik bij mezelf.



The Sky's My Limit is uitgebracht in de zomer van 2014 in de Mustang Collection. Deze collectie was een samenwerking met het automerk Ford voor het 50-jarig bestaan van de bekende Ford Mustang en bevat zes lakjes.


Limit heeft een prachtige tealkleurige basis, die wat meer naar blauw neigt dan naar groen. In deze basis zitten tal van blauwe en gouden shimmertjes. Goud? Ja, goud! Dit is alleen zichtbaar als je er echt heel erg dicht op kijkt, want vanaf een afstandje wordt deze kleurencombinatie zeegroen, wat je ook goed in het flesje ziet. De lak krijgt een glassfleck finish.

Limit is ontzettend afhankelijk van het licht. Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben door gehad, was de zon deze week karig en was het voornamelijk erg bewolkt. In deze grauwe luchten is de gouden shimmer niet zo erg goed zichtbaar en zie je meer een gloed op je nagels dan dat je echt de shimmer ziet. In het zonnetje schittert de gouden gloed je echter weer tegemoed.


Ondanks de behoorlijk vloeibare substantie is de pigmentatie prima en op de foto's zie je twee laagjes. De droogtijd is prima. Het kwastje was wat breed, maar niet extreem en met wat voorzichtigheid ook prima te gebruiken voor smalle(re) nagels. Het logootje van de Mustang pronkt op de flesjes uit deze collectie. Vinden jullie ze ook niet ontzettend schattig?

Een basecoat is bij Limit een echte musthave, omdat ze staint. Ben je bang voor verkleuring, kun je voor de zekerheid ook twee laagjes basecoat lakken.


Maarrr... Waar deed dit lakje me nou aan denken toen ik aan het afrekenen was? Onderweg naar huis viel het kwartje ineens, namelijk de gigantische hit van een paar jaar terug: Orly Halley's Comet. Of OPI Catch Me In Your Net. Of Zoya Charla. Of Essence Choose Me!. Of één van de andere 10 dupes die er toen gemaakt zijn :-). Toevallig had ik nog een oude Choose Me! liggen en heb ik ze meteen naast elkaar gelakt voor jullie.


Wees dus gerust, het zijn geen dupes! Limit is veel blauwer, terwijl Choose Me! veel meer naar zeegroen neigt. Ik had nooit verwacht dat dit uit mijn mond zou komen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de blauwe Limit.

Momenteel kun je Limit vinden bij de Big Bazar, helaas wel zonder actie. Maar alsnog een koopje, want je betaalt slechts €5 voor dit lakje.

Welke lakjes heb jij nog gespot bij de Big Bazar? En heeft Limit je voorkeur of ga je liever voor een meer zeegroene tint zoals Choose Me! of één van de vele dupes?

2 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs