De nadelen van een polish-addict

woensdag 22 juli 2015


Ik ben blij met mijn nagels, begrijp me niet verkeerd! Ik kan me als de dag van gisteren herinneren dat ik mijn nagels afkloof tot bloederige stompjes. Sterker nog, ik kwam pas allemaal oude foto's tegen waar mijn handen goed in beeld waren en ik heb zeker een kwartier vol afgrijzen naar die foto's zitten staren. Stoppen met bijten is één van mijn verstandigste besluiten in mijn leven geweest :-).

Maar.... Aan die lange(re) nagels kleven toch ook wel wat nadelen! Lees je mee?

Hoe vaak en hoe kort je voor het lakken ook naar het toilet gaat, op het moment dat je nagels net in de lak staan, moet je áltijd plassen... Ondertussen heb ik een aardig getrainde blaas, maar ik heb behoorlijk wat mani's verpest in het verleden. Dus een tip: train je blaas voordat je aan deze verslaving begint, haha!


Na je eerste lakjes van de lokale drogisterij, wil je toch eens wat meer bekendere lakjes gaan proberen. En die bevallen, geloof mij! En hierdoor wil je nog een stapje hoger gaan, en nog hoger, en nog hoger. En ja, dat kost geld... Zakken vol! Dus nog een tip: zorg dat je een rijke vent aan de haak slaat! Want niets is zo erg als dat er precies die ene gave, speciale en precies ook limited collectie uitkomt en jij net al je geld aan andere dingen hebt uitgegeven! Dus een suikeroompje is nooit weg...

Bron: zaplog.nl


Je tas is een halve kilo zwaarder dan toen je je nagels nog niet belangrijk vond, want de handcrème, cuticle balsem(s), vijl en schrapertje wegen toch iets meer dan je in eerste instantie voor ogen had. Maar het is absoluut noodzakelijk om deze spullen met je mee te slepen want met droge nagelriemen wil je niemand meer onder ogen komen! En doordat je lange nagels hebt, blijft er altijd iets hangen onder minimaal één nagel (bij mij is dat de wijsvinger van mijn rechterhand) en daardoor is een schrapertje uit je tas niet meer weg te denken. En wat dacht je van de gruwel als je een haakje aan je nagel hebt? Glad vijlen die zooi natuurlijk! Dus... We nemen het extra gewicht gewoon voor lief.


Als een nagel breekt, kom je gewoon in een soort van rouwproces terecht. Je zwelgt in zelfmedelijden, omdat dat ene stompje gewoon niet bij de rest van je prachtige nagels past... Sja, shit happens en deal with it zou je zeggen, maar ervaring heeft mij geleerd dat ik gewoon een dikke week in de ban van het stompje ben, haha. Vroeger beet ik nagels en niet zo'n klein beetje ook. Sinds ik begon met lakken, heb ik niet meer gebeten. En zo'n stompje geeft mij weer de herinneringen naar "vroegah" terug...


Je begint met een doosje die je onder de bank verstopt. Dan nog een doosje, dan maar een maatje groter en daarna stop je alles vol wat nog maar ruimte biedt... Beha's zijn goede verstopplekken heb ik uit betrouwbare bron ;-). En dan... Dan komt toch die afschuwelijk lelijke Helmer van Ikea. En nog eentje... En dan nog maar een wandrek.. En eentje die op je kaptafel past... En dan merk je dat je huis te klein is... Verhuizen zou op dit moment een goede optie zijn. Hier komt trouwens weer dat suikeroompje goed van pas ;-)!


Rond speciale dagen en feestdagen is jouw huis net een soort van garage sale. Vriendinnen bellen en appen je als een malle omdat ze allemaal hét perfecte kleurtje voor die avond(en) willen scoren. En tja, geef ze eens ongelijk.. Want welke winkel heeft immers een ruimer aanbod dan die jij hebt staan..?!


Uiteraard is dit artikel met een snufje zou te nemen, al zit er in elke alinea wel een kern van waarheid. Maar verder zie ik eigenlijk alleen maar positieve dingen aan lange(re) nagels. Mooi gelakte lange nagels: het toppunt van vrouwelijkheid toch?!

Vertel eens.. Tegen welke dingen loop jij weleens op? En klinken bovenstaande dingen bekend in je oren?

3 opmerkingen :

  1. Lakjes verstoppen in je BH???
    Dat zou ik nou nooit doen...

    *angelface*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sounds very familiar ;-)

    I've just had to cut mine down really short...had an accident with a knife....sliced one of my nails. Was lucky it wasn't my finger - hurray for long nails ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet eerlijk toegeven dat een aantal punten mij zeer bekend in de oren klinken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs