China Glaze Strap On Your Moonboots

maandag 29 juli 2013

Hello, hello again!
Dit keer heb ik China Glaze Strap On Your Moonboots voor jullie!
Strap On Your Moonboots hoort bij de Hologlam Collectie welke is uitgebracht in 2012.
De Hologlams is een collectie met 12 holografische lakjes. Ik bezit er 3 uit deze collectie, maar ga het vandaag over Moonboots hebben.

China Glaze Strap on your Moonboots

Toen het persbericht uitkwam, werd ik helemaal wild. Kennen jullie de bekende OMG Collectie nog van China Glaze? Daar heb ik er dus 0 van. Wow, eindelijk weer een holografische collectie! Hier moest en zou ik er zeker een paar van hebben!
Toen de eerste reviews uitkwamen, was ik verliefd op een aantal kleurtjes, vooral van When Stars Collide. Maar helaas gaven de reviews ook een aantal negatieve punten op over de lakjes, voornamelijk over de applicatie, maar ook over het holografische effect, welke maar heel subtiel aanwezig zou zijn. Twijfel, twijfel, maar toch bleven een aantal kleurtjes mij roepen.
China Glaze Hologlam
When Stars Collide/ Strap On Your Moonboots/ Infra- Red
Toen ik Moonboots ging lakken, bleek helaas dat de reviews op waarheid gebasseerd waren.
Als je lakt met een basecoat eronder, trekt hij bij een volgend laagje als het ware het eerdere laagje eraf waardoor je kale plekjes in je lak krijgt. Er wordt aangeraden om een Aqua Basecoat te gebruiken, zoals bijvoorbeeld die van Gosh of Nfu Oh, maar omdat ik die niet heb besloot ik om opnieuw te beginnen en op kale nagels te lakken.
Ook toen was ik niet erg tevreden met de lak, op de een of andere manier was hij stroperig terwijl hij toch erg vloeibaar was. Klinkt vreemd he, haha?! Daarbij droogt Moonboots vrij streperig op en zijn álle oneffenheidjes in je nagels zichtbaar.
Uiteindelijk heb ik een gok genomen om er 3 druppeltjes thinner bij te druppelen. Ik zeg gok, omdat je thinner normaal gesproken gebruikt om dikke(re) lak weer vloeibaar(der) te maken en deze lak al erg vloeibaar was. Tijdens poging 2 werd ik aangenaamd verrast, want van bovenstaande mankementjes had ik geen last meer! Jeeej!! Ik heb wel nog steeds over kale nagels gelakt.


Sorry voor de beschadiging op mijn wijsvinger, deze is ontzettend aan het peelen.
China Glaze Strap on your Moonboots
Moonboots, 2 laagjes + 1 laagje Insta-Dri (schaduw)
Moonboots is het best te omschrijven als een grauwe donkerblauwe, navy kleur. Ik vind het een erg sjieke kleur en denk dat deze bij veel huidskleuren goed tot z'n recht komt.
Daarbij ben ik echt fan van de subtiele holo. Ik hou niet zo van de knallende holo's zoals die van bijvoorbeeld Color Club en Nfu Oh, omdat ik het al snel schreeuwerig vind. Maar bij deze heb ik dat  totaal niet, vind 'm erg chic.
China Glaze Strap on your Moonboots
Moonboots, 2 laagjes + 1 laagje Insta- Dri (waterig zonnetje)

Wat nog een bijkomend voordeeltje is, is dat de collectie droogt als een trein! Toen ik klaar was met mijn 10de vinger, kon ik alweer bij de 1e beginnen omdat het al droog was.
China Glaze is in Nederland te koop bij een aantal drogisterijen en webshops en de hologlams kosten gemiddeld € 7,-
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs