Namen... Belangrijk in een lak?

maandag 29 juli 2013

Hebben jullie dat ook weleens, dat je een naam van een product hoort en dan zo ontzettend moet lachen? Of ontzettend heimwee krijgt naar iets of iemand?
Ik dus wel..
 
Het begon allemaal met het lakje Glittoris van Pahlish. Ik vond het echt zo'n stoere naam en ik hoef je natuurlijk niet te vertellen waar het me aan deed denken :P. Toen ik op haar blog las dat haar man de naam aan het lakje had gegeven, was het vanaf dat moment een must-have voor me.
 
En zo zijn er nog meer.. Sommige blijken ook geweldig gaaf te zijn en sommige vallen tegen..
Ach.. It's all about the name, isn't it :D.
 
Hierbij mijn lakjes.. Sentimenteel momentje, haha!
Dollish Polish- It's So Fluffy I'm Gonna Die
Dollish Polish- Expecto Patronum
Pahlish- Glittoris
DDP- Seriously Serious
 
Fluffy.. Dispicable Me, wie kent deze geweldige animatiefilm niet? Ik heb me echt kapot gelachen en dat zinnetje komt denk ik ook nooit meer uit mijn systeem. Ik kon mijn geluk dus niet op toen Dollish Polish met een Cartoon Collectie uitkwam.
Helaas is de lak vrij sheer en is hij niet zoals op swatches, maar ik dit lakje heeft echt een plekje in mijn hart veroverd.
 
Expecto... Ik hoef natuurlijk niet te vertellen waar deze lak op is gebasseerd! Harry Potter is speciaal voor mij, want het is eigenlijk de eerste fantasy serie in boek- en film variant die ik helemaal wezenloos kan lezen en kijken. En dat terwijl niet ik van fantasy hou.
Daarbij spraken de swatches me ook héél erg aan, een lekker apart lakje.
Expecto heeft me echt bloed, zweet en tranen gekost! Ik denk dat ik zeker anderhalf jaar op dit lakje heb zitten azen, maar bij restocks er elke keer net naast viste. Eindelijk was het dan zo ver, hij zat in m'n mandje en het afrekenen ging goed.
Hij was onderweg!!!
Helaas had ik 'm na 5 weken nog niet in huis en heb toen contact gehad met Dolly, welke een nieuwe heeft opgestuurd. Deze lag nog geen week later op de mat, ik was uiteraard helemaal in de wolken, hij was van MIJMIJMIJ!!! Laat het nou toeval zijn dat nog een kleine 3 weken later de eerste bestelling ook op de mat viel. Toen had ik er ineens 2. Ondanks dat het geen lakje is die ik vaak gebruik, wilde ik geen van de twee kwijt. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om 1 van de flesjes te swappen met een vriendin voor Lizard Belly van Glitter Gal. En ja, soms heb ik heeeel stiekum nog weleens spijt.. Maar dat blijft ons kleine geheimpje ;-).
 
Glittoris... Ik zei het in de inleiding al, het lakje waar alles mee begon.
Hier was geen hunt voor nodig, hij was gelukkig goed verkrijgbaar. Dit is dus een ware miskoop, de lak is goopy en er zitten echt té veel glitters in. Dat zul je me niet vaak horen zeggen, want ik hou van glitters, in alle vormen en kleurtjes (behalve dan een beetje barglitter, die lange streepjes), maar dit is echt too much. Daarbij droogt hij erg traag en heeft hij een aantal lagen nodig. Heb al een paar keer op het punt gestaan om 'm te swappen, maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen. Nu ik dit typ, zit ik met een grote grijns. Gewoon omdat de naam Glittoris me vrolijk maakt!
 
Seriously... Seriously, hoe vaak is die term niet voorbij gekomen in Grey's Anatomy?
Het lakje doet me aan die serie denken en ik vind dat een hele fijne serie.
Daarbij is het echt een waanzinnige lak en totaal uniek in mijn stash! Fijne paarse en groene microglitters.. Wow!
 
Penelope Luz- Pandora
Cadillacquer- Remember Me
KBShimmer- Band Geek
 
Pandora... Met een stel meiden, allemaal nagellak verslaafd, hebben wij een zeer speciale doos, genaamd "Pandora" opgericht. Hier hebben wij allemaal een aantal lakjes in gedaan en deze doos rouleert tussen de meiden. Telkens als Pandora bij jou is, kun je nagellakjes swappen.
Erg leuk, omdat je zo op een goedkope manier aan lakjes kunt komen en ook nog eens zeer leuk omdat je anderen misschien wel blij kunt maken met lakjes die het voor jou net niet zijn.
Een paar van de meiden hadden dit lakje gekocht, maar ik denk dat ik op dat moment onder een steen leefde, want elke keer als zij het over Pandora hadden, dacht ik dat het over de doos ging!
Toen ik er eindelijk achter kwam dat het om een lakje ging, moest en zou ik die natuurlijk ook hebben. Om de naam, maar ook om de lak zelf, deze is prachtig!
 
Remember Me... Ik vertelde jullie in deze post al dat ik dit lakje wilde hebben om de naam nadat ik een film heb gezien. De film waar het lakje mijn gevoelens aan koppelt, heet ook Remember Me.
Hebben jullie deze weleens gezien? De film was zóó vreselijk saai, ik heb 4 keer op het punt gestaan om hem af te zetten. Het verloop was zo ontzettend traag en er gebeurde weinig, maar toch ook best veel. Totdat het laatste kwartiertje aanbrak.. Toen de juf de datum op het bord neerzette, kreeg ik al een brok in mijn keel.. Deze brok heeft tot zeker een kwartier na de aftiteling geduurd! Ik heb gewoon een kwartier naar de aftiteling zitten staren met open mond. Dit einde had ik totaal niet verwacht bij die film.. Man, man, wat een indruk heeft dat gemaakt!
Ja, Remember me doet mij denken aan de meest slaapverwekkende en tegelijk meest indrukwekkende film die ik ooit heb gezien.
Gelukkig is het lakje ook echt heel erg leuk.
 
Band Geek... Moet jij ook niet vreselijk lachen om die naam?
Nou.. Ik wel. En dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik dat lakje wilde...
Krijg giechelbuitjes van de naam :). Gelukkig is het ook een erg mooi lakje. Hij is wel erg apart dus hij moet je wel liggen. Mij ligt-ie, ik vind 'm tof!

Crowstoes- Bone Daddy
Girly Bits- Daddy's Little Girl
China Glaze- Wicked Style
China Glaze- Sun Worshipper
 
 Bone Daddy... In combinatie met Glittoris en Daddy's Little Girl weet jij vast wel waar ik aan moet denken bij het zien van deze lak ;-). Lekker naughty, daar hou ik van!
De lak is overigens ook ontzettend leuk, vooral over Pelican Grey van China Glaze. Lichtgrijs met witte glitters in verschillende vormen én een blauwe shimmer. Zeer apart, 100% gegarandeerd dat je opmerkingen over je nagels gaat krijgen.

Daddy's Little Girl... Hier ga ik me niet teveel over uitlaten. Elke meid hoort dit lakje in haar stash te hebben, alleen al om de naam. Deze lak tovert elke keer weer een glimlach op mijn gezicht, met herrinneringen naar minder goede én geweldige tijden :). Ik denk dat ieder z'n leventje vroeger zo gegaan is, vandaar dat ik denk dat-ie bij elke meid in haar stash hoor t:-).

Wicked Style... Kortweg Wicked. Ik vind de naam zo ontzettend stoer!
Dat is eigenlijk het enige... Gelukkig is de lak ook erg leuk, lekkere felle oudroze tint.


Sun Worshipper... Ooit kocht ik deze om het kleurtje, maar de kleur is echt te fel voor mij. Met dit lakje heb ik de meeste opmerkingen óóit over mijn nagellak gehad. Ik was aan het werk en hoopte op wat zon (en daarbij natuurlijk dat het lakje me zou helpen) en de opmerkingen bléven maar binnenstromen. Meerendeels van de opmerkingen waren van mannen, dus je snapt dat ze niet allemaal even positief waren hahaha! Maar het leuke van die dag was dat het zonnetje zich ook echt lichtjes begon te laten zien en we de dag erna de eerste lekkere lente/zomerdag hebben gehad! Ik zeg lente/zomer, omdat we dit jaar nou niet echt van een lente hebben kunnen spreken natuurlijk :P. Ja, als ik weer een zonnetje wil, ga ik deze absoluut weer lakken. Ondanks dat ik een zonnebril op moet omdat-ie zo ontzettend fel is!

Welke lakjes brengen bij jou herrinneringen naar boven?

Xx

1 opmerking :

Made With Love By The Dutch Lady Designs