Tops en Flops #1

woensdag 31 juli 2013

Sorry, vandaag toch nog een blogpost, een geheimpje weer dit keer.
Ik was vandaag lekker bijtijds vrij van het werk en kreeg ineens een idee wat ik met jullie wilde delen.


Nu moeten jullie even gaan nadenken.. Hoe vaak is het voorgekomen dat je over iets RAZEND enthousiast was, het bestelde en toen je het uiteindelijk ontving, het een ontzettende bummer bleek te zijn?
Of misschien wel het tegenovergestelde... Je kocht iets met een twijfelachtig gevoel, maar toen je het product uiteindelijk in je handen had, bleek dat het geweldig was.
Ik gok dat iedereen wel zo z'n top- en flop momentjes heeft...
Hier die van mij. Ik hou het wel bij de producten die me hierin nog het meest bijstaan, want als ik alle tops en flops moet beschrijven, wordt dit een erg lange post.
Tops:
OPI Jinx... Met een momentje van twijfel drukte ik dan toch op de "pay now"-knop op eBay. Ik was erg bang dat Jinx erg oranje zou zijn, iets wat op swatches vrij goed naar voren kwam. Zoals ik eerder heb verteld, was ik tot voor kort absoluut geen fan van oranje. Ik droeg het 1 keer per jaar met Koninginnedag en soms dan met het EK of WK, maar dat was meer omdat het "er bij hoorde" dan dat ik het een fijn kleurtje vond. Toen ik Jinx openmaakte, sloeg mijn hart serieus een paar slagen over... Hij was totaal niet oranje, maar koraaloranjerozerood :D. Prachtig kleurtje, heerlijk voor in de lente!

China Glaze Purple Panic... Met het shoptripje bij Enchantra was dit de eerste kleur die mij opviel tussen alle kleurtjes in de rekken. Terwijl ik Purple Panic wat beter bekeek, sloeg te twijfel toe, want het was een neon. Neon is toch veel te fel voor mij? Ik had al een aantal neons maar die had ik bijna nooit op. Toch trok de kleur me elke keer weer, ik heb het lakje zeker 5 keer in mijn handen gehad, met telkens de gedachte dat ik een andere pakte haha!
Ik vind het een heerlijke kleur, droogt lekker snel en buiten dat heeft het dezelfde kleur als mijn werk-telefoon en de accessoires in mijn huis. Totally Yv, laten we het daar maar op houden, haha! Ik ben echt zo blij dat ik deze uiteindelijk toch heb meegenomen.


Lush Handy Gurugu... Gurugu heeft in korte tijd mijn hartje veroverd en is 1 van mijn favoriete handcremes. Ik ging wederom een lushwinkel binnen, met de gedachte "wat laat ik me deze keer aansmeren dat niet werkt". Gelukkig was niets minder waar deze keer en heb ik er een fantastische handcreme aan overgehouden!


Dance Legend 170... Ik bestelde deze een beetje met twijfel. De donkere kleur van deze Thermo lak leek zo... Zwart!
En ik kan je vertellen dat ik echt helemaal niets heb met zwart, echt 0,0. Wat was ik blij dat ik 'm besteld had, dat twijfelachtige gevoel was als sneeuw voor de zon verdwenen. En nu? Nu behoort #170 tot mijn favoriete kleuren...

Stuck On Blue Basecoat & HK Girl Topcoat- combi... In de strijd naar de beste sneldrogende topcoat kwam ik een aantal zeer positieve reviews tegen over HK Girl Topcoat. Ik heb deze een na een paar dagen twijfel besteld bij Jill van Glisten & Glow nog nog geen kleine week later werd het pakketje voor de buuf gebracht. Hij maakt z'n beloftes na, erg fijne topcoat!

Met de basecoat heb ik nog niet zo heel veel ervaring, maar tot nu toe zijn ze wel positief.

Thee... Oh, ik hou van een lekker kopje thee. Theemuts... That's Me! Favoriet waren altijd Earl Grey en Sterrenmunt van Pickwick en Forrest Fruit van Lipton. Ik zei inderdaad "waren", want sinds ik 2 nieuwe soorten heb ontdekt, zijn deze 3 naar de achtergrond verdwenen. Sterrenmunt is wel nog steeds een van mijn favorieten, maar vooral tijdens winterse dagen. Welke thee heeft mijn top 3 dan verstoten?

Rituals Sweet Ginkgo en Zonnatura Brandnetel & Citroengras.
Sweet Ginkgo heefte een heerlijke zoete smaak en een frisse geur.
Brandnetel & Citroengras is ook erg fris, maar toch met een zoete touch en daar hou ik van.

Flops:
Dance Legend 175... Jeetje, wat was ik weg van de swatches van deze Thermo lak. En ook in het flesje vond ik 'm prachtig. Totdat ik 'm op mijn eigen nagels lakte.. Totale flop! Het is een rare rozige kleur in plaats van de mooie berrykleur die ik had verwacht en buiten dat past hij echt totaal niet bij mijn huidskleur... Jammer!
 OPI Solitaire... Wit, ik hou van wit! Maar helaas heb ik al menig foutje daarmee gemaakt.. Of ik kreeg een chalky white, of de wit neigde meer naar blauw, of grijs, of... Je kent het vast wel.
Ook zo met Solitaire. De swatches van deze Liquid Sand® lieten me deze lak meteen op mijn wishlist zetten. Een zachte matte wit met prachtige zilveren glanzende glitters.
Sja.. In het echt bleek dat dat zachte wit dus mooi parelmoerwit was.. Bah!


Golden Rose Jolly Jewels... Toen het persbericht uitkwam, leken het me ontzettend leuke lakjes! Leuk, eindelijk een regulier merk (en nog eens budget ook) die met een soort van indie-lakjes uitkomt. Zodra ik de 2 lakjes uitpakte, bevielen ze al niet. Ik heb ze nog uitgetest op een nagelwiel, maar mijn mening bleef hetzelfde. Jolly Jewels #111 en #113 zijn linea recta in mijn rommelbakje beland en daar komen ze nooit meer uit.


Lush Lemony Flutter... Hier heb je vast wel eens van gehoord, voor veel nagellak addicts is dit echt een Holy Grail. Afgelopen winter, toen deze zo ontzettend lang en daarbij ook nog eens streng was, waren mijn handen en nagelriemen echt horror. De vellen hingen erbij.
Na veel goede reviews gelezen te hebben, had ik deze gevraagd voor kerst en ook gekregen.
Vol goede moed ging ik aan het smeren.. Wat een onzettend vervelend spulletje is dat!
Het is ten eerste hartstikke vet en daarbij trekt het totaal niet in! Ik heb verschillende manieren geprobeerd, gewoon... Omdat ik wílde dat het werkte! Heel klein beetje inwrijven, heel klein beetje even laten intrekken en dan inmasseren, heel klein beetje in laten trekken (dit experiment duurde 4,5 uur en toen was het nóg niet ingetrokken!!), heel veel gebruiken en de 3 bovenstaande methodes gebruikt... Het deed echt niets voor mijn nagelriemen. Ja, op het moment van smeren zagen mijn nagelriemen er perfect uit, maar zodra het was ingetrokken (gelukkig duurde dit errrrg lang en had ik er dus best een paar uurtjes plezier van :P ) waren mijn nagelriemen gewoon weer als vanouds, droog dus.

Toen bedacht ik me, omdat het zulk vettig spul is, dat ik het wel eens kon proberen als intensieve handcreme. Geloof me... NIET DOEN! Mijn handen waren glibberig en ik kon er helemaal niets mee! Handen wassen had geen zin, want de druppels en stralen dropen er zo vanaf. Uit pure wanhoop ben ik met keukenrol aan de slag gegaan. Wat tot een hilarische lachbui van mijn vriend resulteerde. Overal stukjes keukenrol die aan mijn handen bleef kleven en daarnaast bleken mijn handen ontzettende aantrekkingskracht voor kattenharen te hebben... Ik leek wel Ma Flodder! Of in elk geval.. Ik voelde me zo ;-).
Uiteindelijk heb ik het er met Dreft en flink boenen vanaf gekregen. Gruwelijk goedje die Flutter!


China Glaze Draped In Velvet... Al een hele poos terug had een vriendin van mij DIV gekocht en geswatched. Als ze 'm binnenkort swatched en op haar site zet, zal ik haar eens vragen of ik mag doorlinken en dan zal ik ook mijn review online zetten. Ik was weg van de kleur, maar op de een of andere manier kwam hij nooit bij een bestelling. Ondanks dat-ie al erg lang op mijn wishlist stond.
Een tijdje terug heb ik 'm toch besteld en zat er als een 5-jarige kleuter op te wachten... Stuiter-de-stuiter! Toen ik 'm binnen had en openmaakte, was ik zóóóó ontzettend teleurgesteld, dat ik haar meteen heb gewhatsapped of zij of ik wel de goede kleur had, hahaha.
Haar swatch geeft een supermooie olie-achtige duochroom aan, die van mij is gewoon een paarse glitterlak... Bummer!


Essie Lapiz of Luxury... Man, man, man, wat had ik me verheugd op deze periwinkle-kleur!
Dit is echt een van de grootste miskopen óóit. Ik vind de kleur vreselijk en hij past echt totaal niet bij mijn huidskleur. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Ja, stiekum toch wel: niet kopen :P.

En... Heb jij ondertussen al nagedacht over jouw tops en flops? Ben erg benieuwd!
Xx







2 opmerkingen :

  1. Wat jammer dat Lemony Flutter zo'n flop was! Bij mij trekt het supergoed in, maar als je het 4,5 uur hebt geprobeerd, begrijp ik dat je het een nachtmerrieproduct vind.
    OPI Jinx lijkt me echt super :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat Lemony Flutter zo'n flop was! Bij mij trekt het supergoed in, maar als je het 4,5 uur hebt geprobeerd, begrijp ik dat je het een nachtmerrieproduct vind.
    OPI Jinx lijkt me echt super :) .

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs