Lush Shower Jelly's

donderdag 1 augustus 2013

Vandaag weer eens wat anders dan nagellak, namelijk mijn favoriete douchegels.
Ik heb het over de Shower Jelly's van Lush.
Lush Shower Jelly


Zoals de naam al zegt, hebben we hier te maken met een jelly.
Op het begin moest ik erg aan de textuur wennen, elke keer als ik een kwakje eruit haalde, belande het al op de vloer van de douche voordat het mijn lichaam bereikte. Aaaahhh... Frustraties!!

Lush is zowiezo een "mwah-merkje" voor mij. Het klinkt allemaal zo goed, leuk en vrolijk en het ruikt allemaal zo vreselijk lekker, maar tot nu toe is het het allemaal nét niet... Ken je dat? Dat je je ergens op verheugt en dat het een tegenvaller blijkt ze zijn? En dat keer op keer bij hetzelfde merk? Maar dat je toch blijft kopen omdat je gewoon hoopt eindelijk een product in je armen te kunnen sluiten dat wel werkt?
Dat heb ik dus met Lush.
Ik was dus best bang dat deze aankoop ook tot deze categorie behoorde, maar niets was minder waar!

Uiteindelijk, na wat oefenen, heb ik de perfecte tip: een shower puff.

Je kent ze vast wel, die vreemde dingen die gemaakt lijken te zijn van gaas en die vaak in cadeau-pakketjes zitten. Voor de Shower Jelly's zijn ze echt een perfecte oplossing!
Een klein kwakje van de Jelly in de puff en je kunt er 2 lichamen mee inzepen.
Let er wel op dat je je shower puff regelmatig vervangt, omdat dit echt broedplaatsen voor bacterien zijn.
Shower Puff
Roze en witte Shower Puffs
  
Lush heeft 2 geurtjes van de Shower Jelly's, namelijk Whoosh en Sweety Pie.
Ik heb ze allebei en zal ze allebei bespreken.
Lush Shower Jelly
De textuur.. Vreemd he! Even inzoomen om beter te zien :)
Whoosh... De naam zegt het al een beetje: frisssss!
Whoosh is een helderblauwe jelly en zodra je het dekseltje opendraait, komt de mix van pepermunt- en citroen/limoengeur je tegemoed. Grappig feitje is dat er helemaal geen pepermunt inzit, maar grapefruit, rozemarijn en geranium.
Ik vind deze heerlijk voor de douches in de ochtend van zomerse nachten. Hij is zo heerlijk fris en hij geeft echt een boost. Een wake-up call na je wekker als het ware.
Deze schijnt nog intenser te zijn als je 'm gebruikt als-ie net uit de vriezer komt, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Wel in de vriezer gedaan, maar vervolgens natuurlijk er vergeten uit te halen.
Er toen uitgehaald, maar vervolgens pas die avond weer douchen... Klinkt vast wel bekend :P.

Lush Sweetie Pie






Sweetie Pie... Deze is echt totaal het tegenovergesteld van Whoosh.
Sweetie Pie is donkerpaars van kleur en bevat paarse en blauwe glittertjes.
De geur is zoet en ruikt naar een mix van kersen en berries. En jeeej, dit keer liet mijn neus me niet in de steek, er zitten kersen, cassis absolue, bergamotolie, kokos en zeewier in. Ik vind de geur lekker, maar hij is vrij overheersend, dus geen allerdaags geurtje en voor mij ook niet geschikt als begin van de dag omdat de geur vrij lang blijft hangen. Deze vind ik juist vooral lekker als ik even een genietmomentje heb onder de douche of als ik lekker wil relaxen.


 Het is even wennen, maar ik ben om!
De Shower Jelly's zijn te koop bij lush-filialen of via www.lush.nl en zijn verkrijgbaar in 2 versies.
100 gram (afgebeeld) voor € 6,05 of 240 gram voor € 11,65, in de geuren Whoosh of Sweetie Pie.
En zoals bij alle producten van lush: als je 5 lege potjes hebt opgespaard, kun je deze inruilen voor een vers masker naar keuze.
Heb jij ze al eens geprobeerd?
Xx

1 opmerking :

Made With Love By The Dutch Lady Designs