Penélope Luz Taurus

dinsdag 27 augustus 2013

Jaja, ik kan echt geen genoeg krijgen van indie nagellakjes, hebben jullie het door ;-)?
Vandaag een lakje van het merk Penélope Luz, genaamd Taurus.
 
Penélope Luz is een Braziliaanse nagellak blogster die in augustus 2012 haar eigen nagellak-lijn heeft uitgebracht. Ik kan dit alleen maar toejuichen, want haar lakjes zijn fantastisch.
Ik heb verder helaas niet zo heel veel informatie over het merk zelf, omdat ik echt maar 3 woorden Portugees (her)ken en alle informatie over het merk alleen in het Portugees verkrijgbaar is.
Taurus heeft een zeer donkergroene/tealkleurige jelly base en zit vol met blauwe en holografische glitters in verschillende formaten. Maar... Een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus kijk mee!
 

De lak is prachtig over een tealkleurige, groene of blauwe basiskleur, maar ik vind 'm ook erg leuk om op zichzelf te dragen. Hoe meer laagjes, hoe donkerder en intenser de kleur wordt. Eigenlijk is het een beetje zonde voor de lak, maar bij 3 laagjes vind ik de kleur op mijn nagels geweldig.
De lak brengt erg soepeltjes aan en droogt snel. Geen gedoe met dwarse glitters, deze liggen allemaal netjes glad op je nagels. De lak droogt wel mat op, dus een topcoat is aan te raden. Maar dat raad ik zowiezo aan bij glitterlakjes, omdat glitters nou eenmaal een stuk mooier worden onder een laag glans.

Taurus, 3 laagjes + topcoat


Omdat Penélope Luz haar lakjes zelf mixt, zijn niet alle lakjes hetzelfde. Als je eens googled op de naam, zul je zien dat sommige lakjes wat meer blauw zijn terwijl anderen meer naar groen neigen.
Ik ben zelf helemaal blij met mijn mix, want de kleur is echt perfect.

Het steeltje van het kwastje is vrij lang, dus houdt fijn vast. Het enige nadeel dat ik eraan kan bedenken, is dat ze allemaal scheef zijn en dat dat vervelend is om naar te kijken. Niet de kwastjes hoor, alleen de handvatten, dus je hebt er totaal geen last van. Ik vind het zelf alleen soms erg stom eruit zien ;-).

Dus dan nog maar even genieten van een extra swatch.. Gaaf kleurtje he?

Taurus, 3 laagjes + topcoat


Penélope Luz is 3-Free en is voor onze Kaaskopjes gelukkig verkrijgbaar via Color4Nails, voor het leuke prijsje van $8,50 per stuk! Een lakje bevat 12ml.

Zijn jullie al bekend met Penélope Luz?
X


1 opmerking :

Made With Love By The Dutch Lady Designs