Essie Smooth Sailing

maandag 30 september 2013

Blauw... Ik weet het niet met die kleur op mijn nagels hoor...
Ik vind blauwe lak óntzettend gaaf en blijf ze daardoor ook maar kopen, maar er zijn tot nu toe helaas nog maar weinig tinten waar ik geen wandelend lijkje door leek. Op de een of andere manier geven veel blauwe lakjes mijn huidskleur een grauwe tint. - Vind ik niet leuk!
Vandaag een blauwe lak die me géén lijkenhandjes geeft, namelijk Essie Smooth Sailing.
 
 

 
Smooth Sailing is, zoals ik al zei, blauw. Maar niet zomaar blauw, het is een soort mix van periwinkle, lavendelpaars en een ieniemienie beetje grijs. Buiten dat zit er echt een waanzinnig mooie zilveren shimmer in! Ik kocht 'm op de gok, want ja blauw én zilver.. Maar toen ik het lakje uitpakte was ik meteen verliefd.
 
 
Smooth Sailing hoort bij de Braziliant Collection welke is uitgebracht in de zomer van 2011.
Ik ben er niet helemaal zeker van of Etos deze lak in het normale assortiment heeft, maar via het internet is deze lak nog erg goed verkrijgbaar.

Smooth Sauling, 2 laagjes + topcoat (schaduw)


 
Met de lakjes van Essie is het altijd een beetje gokken op hoe ze lakken.. Sommige lakjes zijn echt ontzettend fijn, maar anderen lakken zo vervelend of strepend, dat je ze gewoon om die reden niet meer wilt pakken (al zijn dit over het algemeen wel de lichtere cremes). Gelukkig hoort Smooth Sailing bij de eerste categorie en met 2 laagjes zit de lak perfect. Hij wil wel een klein beetje mattig opdrogen, maar dit is natuurlijk met een topcoatje er overheen zo verholpen.
 
Smooth Sailing, 2 laagjes + topcoat (zon)
 
 
 
Essie nagellak is hier in Nederland te koop bij de Etos en verschillende webshops (bijv. Bol.com), kost rond de € 10 en bevat 11,5ml. Let er wel op dat je dan met de drogisterij-variant te maken hebt en dus ook met een erg breed kwastje.
Op internationale webshop is Smooth Sailing ook goed te koop, dit is (bijna) altijd de salon/pro-variant en deze bevat het kleine flesje en heeft een inhoud van 13,5ml.
Hier kun je de verschillen zien tussen de Salon Formula en de Drug Store varianten.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs