Golden Rose Quick Dry Topcoat

maandag 16 september 2013

Jeeejjj, mijn eerste review-aanvraag :). Een tijdje geleden vroeg Stefanie van SO Nails of ik een topcoat wilde uitproberen, namelijk de Golden Rose Quick Dry Topcoat. Omdat ik áltijd op zoek ben naar een betere en goedkopere sneldrogende topcoat, vond ik dit natuurlijk geweldig om te testen!
\

Golden Rose is een budgetmerk, welke vooral bekend zijn om hun flakies en de Jolly Jewels.
Buiten kleurlakjes heeft Golden Rose nog een veel uitgebreider assortiment en ze hebben zelfs make-up en verzorginsproducten! En allemaal voor fijne, kleine prijsjes.

Je moet de topcoat 2 minuten na het lakken van je nagels aanbrengen en de verpakking belooft gedroogde nagels binnen 60 seconden en het tegengaan van afbladderen van je lak.
De Quick Dry topcoat komt in een vierkant flesje waar 10ml inhoud inzit en heeft een wit kwastje.
Voor mij was dit witte kwastje even iets om aan te wennen. Nu ik erover nadenk, heb ik nooit eerder lakjes of treatments gehad die een wit kwastje hadden. Omdat ik vrij vaak 's avonds pas mijn nagels lak, werd het de eerste paar keer een kliederboel, omdat ik gewoon niet doorhad waar het kwastje ophield en ik dus regelmatig op mijn nagelriemen lakte, haha.
Maar na een beetje gewend te zijn aan het kwastje, gaat het eigenlijk prima.
Het kwastje is vrij breed, maar niet te breed. Hij gaat goed overweg met mijn smalle nagels, maar ook de brede nagels van mijn mams kunnen er prima mee gelakt worden.


Maar nu? Maakt de topcoat haar beloftes waar?
Eerlijk is eerlijk, ik ben geen grote fan van Golden Rose. Ik heb er een aantal producten van en ze zijn okee, maar niet uitblinkend of iets. Dus grijp ik sneller naar mijn andere vertrouwde merken.
Toch moet ik zeggen dat deze topcoat echt héél fijn is!
De belofte van 60 seconden komt-ie niet na, maargoed, welke topcoat is wel zo vlug droog? Zelfs Seche Vite, 's werelds bekendste fast-drying topcoat, is niet zo snel. Ik heb de topcoat een vrij strenge test gegeven.

Test 1: 's Avonds lakken, een half uurtje voor het slapen gaan.
Conclusie: Geen dekbeknagels, geen butsen en geen deuken in mijn lak!
Test dus uitermate goed doorstaan!

Test 2: Willekeurig lakken en na 10 minuutjes afwassen. (ja sorry, geen vaatwasser hier :P)
Conclusie: Helaas, mijn hele mani was verpest.
Maar eigenlijk is dit natuurlijk wel een gemene test, want geen enkele topcoat heeft het bij mij binnen die 10 minuutjes overleefd ;-). Maar ik was gewoon nieuwsgierig of deze het wel zou redden.

Test 3: Willekeurig lakken en 15 min later sokken en laarzen aantrekken.
Conclusie: Op 2 nagels butsen toen ik mijn sokken aantrok, de rest heeft het goed doorstaan.

Al met al vind ik het een erg fijne topcoat en ik gebruik 'm afwisselend met mijn HK Girl Topcoat.
Nadeel van deze topcoat is dat ik 'm net niet shiney genoeg vind, maar dat hangt natuurlijk af van je persoonlijke smaak. Hij is zeker niet mat en geeft absoluut glans, maar voor mij gewoon nét niet genoeg. Tweede puntje is dat-ie glitters niet mooi gladmaakt. Zoals jullie ondertussen weten ben ik fan van indie-lakjes, maar deze hebben vaak een goede topcoat nodig en soms zelfs Glitter Food. Golden Rose Quick Dry Topcoat maakt glitters wel glad met meerdere laagjes, maar dat doe ik eigenlijk nooit omdat ik dat zonde vind van mijn topcoat. Maar als topcoat over een willekeurige creme-, shimmer- of normale glitterlak vind ik het echt een topper!

Links: topcoatvretende glitterlak
Midden: Indielakje waar de glitters vrij plat liggen
Rechts: Cremelak
Allemaal voorzien van 1 laagje GR Quick Dry Topcoat


Dus ja, ik ben om! Ik ga hier zeker nog een back-up van kopen, want voor de prijs hoef je het niet te laten. Stefanie verkoopt deze fijne topcoat voor € 3,95 per stuk. Klik hier.

Kennen jullie deze topcoat al? Of welke sneldrogende topcoat gebruiken jullie nu?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs