China Glaze Stroll

donderdag 3 oktober 2013

Toen een vriendin deze lak liet zien, was ik meteen verliefd en heb ik 'm natuurlijk ook meteen besteld. Het duurde even voordat-ie op de mat lag, maar toen het pakketje daar eindelijk lag, scheurde ik 'm open.. Om vervolgens dik teleurgesteld te zijn! In het flesje ziet deze lak er op het eerste gezicht namelijk onwijs onaantrekkelijk uit...
 
 

Gelukkig valt dit van dichtbij mee en kun je goed zien dat er kleine gouden en rode mini-flakies in een burgundy base zitten.
 
Stroll hoort tot de Retro Diva Collectie, welke uitgebracht is in het najaar van 2009.
Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een flakie-lak was, maar de base is ontzettend sheer, dus ik denk dat deze lak beter te verwoorden valt als flakies in een jelly base.
 
 
Stroll, 4 laagjes + topcoat


Zoals altijd bij een burgundy kleur, is de tint van de lak in de zon vrij rood, terwijl deze in de schaduw veel meer naar bruin neigt. De flakies zijn goed zichtbaar en de kleuren rood en goud passen perfect bij de tint van de base.  En toch is er een "maar" voor mij. Ik kan niet precies zeggen wat, maar er is "iets"... Als je op de foto klikt, krijg je de grotere foto's te zien en dan zie je de flakies ook wat beter. Misschien ontdek jij mijn "maar" wel...?!

De lak is ontzettend dun en glibbert echt alle kanten op. Daarbij droogt-ie helaas voor geen meter! Excuses voor de wat rode nagelriemen, maar ik heb de lak 4 (!) keer moeten lakken voordat-ie fotowaardig was! Door de lange droogtijd verpestte ik 'm elke keer haha.
De laatste keer heb ik er een sneldrogende topcoat overheen gedaan, wat gelukkig wel hielp.
Eigenlijk wilde ik dit niet, omdat ik jullie deze kleur op een andere manier wilde laten zien, namelijk met een matte topcoat. Met een matte topcoat vind ik deze lak veel mooier dan met een glanzende topcoat. Erg subtiel en chic.

Maar onderstaande foto's zeggen meer dan 1000 woorden :-)...
Helaas was op het moment van fotograferen de zon alweer aardig verdwenen en had ik alleen een waterig zonnetje, maar in het volle zonlicht glinsteren de rode flakies je tegemoed, wat erg leuk is omdat de rest matte is.


Stroll, 4 laagjes + matte topcoat


Ik vind het absoluut een mooie lak, maar omdat-ie niet zo fijn lakt en omdat de droogtijd erg traag is, denk ik niet dat ik 'm heel veel op zal hebben. Alhoewel de kleur natuurlijk wel echt perfect is voor deze tijd van het jaar!

China Glaze is te koop bij diverse drogisterijen hier in Nederland, maar ook bij webshops zoals Enchantra en The Make Up Spot of eBay. Een flesje bevat 14ml en kost ongeveer € 5/6.
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs