HITS Cutie Pie

vrijdag 4 oktober 2013

Het viel me op dat ik de afgelopen week aardig wat roodtinten heb laten zien, dus vandaag ga ik jullie iets heel anders laten zien! Een multichrome, namelijk Hits Cutie Pie.

 


Ik ben er niet meer zeker van of Hits nog steeds een indie-merkje is, maar in het verleden werden al deze lakjes wel met de hand gemixed. Ondertussen heeft Hits al erg veel collecties uitgebracht en zijn de lakjes wereldwijd verkrijgbaar, dus ik gok dat ze ondertussen een normaal merk zijn.
Hits is ondertussen in Nederland ook goed bekend geworden en met name door hun "No Olimpo"- collectie met al die holografische lakken.
Vandaag dus een multichrome lakje, hebben jullie daar weleens van gehoord? Het is eigenlijk hetzelfde als een duochrome lakje, alleen dan met meerde kleuren. Logisch ook wel eigenlijk, duo = 2, multi = meer :-).


Cutie Pie behoort tot de Mari Moon Collectie en deze collectie bestaat uit allemaal waanzinnige duo's en multi's. De lakjes die ik van Hits ga laten zien op mijn blog, zijn allemaal van de oude collecties, nog voordat zij al hun lakjes een nieuwe formule gaven. Deze lakjes stinken als een gek en zijn niet 3-free! De lakjes die nu te koop zijn, zijn dit wel en meestal staat er bij de omschrijving dan ook "reformulated". Is even iets om op te letten, gezien de lakjes die niet 3-free zijn, natuurlijk niet zo goed voor je nagels en gezondheid zijn.
Maar goed, laten we eens naar het lakje zelf kijken :-).

Cutie Pie, 3 laagjes + topcoat


De lak is vrij sheer en heeft dus wat laagjes nodig om te dekken. Je ziet dat de finish metallic is en daardoor is de finish ook wat streperig. Als je een topcoat aanbrengt op het moment dat de kleurlak nog nét een beetje nat is, verminder je de streperige stroken wel iets, dus dat kun je altijd proberen.
Het kwastje is kortgezegd gewoon prut. Erg slap en daarbij zitten er bij het kwastje van Cutie Pie aardig wat dwarsliggers. Ik heb het kwastje al bijgeknipt, maar telkens zijn er weer nieuwe haren die uitsteken, dus dat heb ik maar opgegeven omdat ik anders geen kwastje meer overhou. Ik denk dat het te maken heeft omdat het kwastje zo ontzettend slap is. Daarbij is-ie ook vrij breed, maar dat gaat nog wel, hij is gelukkig niet té breed. Dit is trouwens de eerste keer dat ik een volledige mani met deze lak heb, voorheen gebruikte ik nog geen sneldrogende topcoat en had ik er na 1 nagel meestal al geen zin meer in, haha!


De lak is helaas ook niet de snelste qua droogtijd, ik ben zeker wel 20 minuutjes zoet om alleen de kleurlak aan te brengen. Mijn andere multichrome uit de Mari Moon Collectie, heeft dit echter niet, dus ik weet niet of ik een rotte appel te pakken heb of dat alle Cutie Pies zo vervelend lakken.


Toch is Cutie Pie best de moeite waard, ondanks de vele missers die dit lakje heeft.
De kleuren zijn namelijk echt heel gaaf. Chic in het ene licht, speels in het andere licht.
Bij mij is er voornamelijk groen naar paars zichtbaar, maar in ander licht toont de lak ook roze, paars, blauw en goud. Het is echt zo'n lakje waardoor je maar met je handen blijft spelen, haha.






Hits is bij veel online shops verkrijgbaar, onder andere bij Llarowe en Ninja Polish. Een flesje bevat 8ml en kost rond de $ 7/8 per flesje.
Let wel even op! 7/8 dollar per flesje klinkt natuurlijk lekker goedkoop, maar vergis je er niet in dat een flesje maar 8ml bevat en dat de lakken meestal ook meerdere laagjes nodig hebben. Om deze woorden bij te staan, moet je even naar de foto hiernaast kijken. Ik denk dat er met de hoeveelheid die er nu uit is, er maximaal 15 nagels mee zijn gelakt.

X

1 opmerking :

  1. Ik hou van deze kleur en de naam is super schattig, maar ik vind HITS echt onwijs prut lakken en ik sla dus even over.
    Voor mij geen HITS meer helaas.

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs