Essie Go Overboard (+ geheimpje)

dinsdag 15 oktober 2013

Vandaag even net iets anders dan normaal, want eigenlijk heb ik 2 reviews in 1 artikel gestopt..
Ik ga beginnen met Essie Go Overboard.

 
Ik ben in het bezit van een geweldig groen glittertopcoatje van Penélope Luz en toen ik deze swatches zag, wist ik dat ik Essie Going Incognito in mijn bezit moest hebben. Helaas was hij toen niet echt goed verkrijgbaar en ik kon dus mijn geluk niet op toen ik er per toeval tegenaan liep bij de Etos!
Althans.. Dat dacht ik toen ik in de winkel stond...
Toen ik thuis kwam, bleek dat ik Go Overboard had meegenomen in plaats van Going Incognito ;-).

Go Overboard is totaal geen speciaal lakje, want het is gewoon een donkere tealkleurige cremelak.
Maar toch vind ik 'm leuk! In sommig licht lijkt het namelijk weer een grijsblauw lakje.


Zoals ik zei, had ik deze lak bij de Etos meegenomen en zoals jullie in de vergelijkingspost tussen Essies kunnen lezen, heeft deze dus het extreem brede kwastje. Het was even puzzelen om de lak op mijn vrij smalle nagels te krijgen, maar na een berg voorzichtigheid en een clean-upje achteraf, is het toch gelukt.
De lak dekt prima in 2 laagjes en de droogtijd is vrij rap.
Let er alleen wel even op dat je een goede basecoat gebruikt, want Go Overboard vlekt echt als een gek!

Now... Het volgende stukje van dit artikel...
Het is je vast niet ontgaan dat het lijkt alsof ik een Liquid Sand op mijn nagels heb zitten..? En dat terwijl ik hierboven duidelijk over een cremelakje praat! Dit is de schuld van een topcoat, namelijk Sally Hansen Insta-Dri.

Op internet las ik echt niets anders dan lovende reviews over Insta- Dri, dus vrij logisch dat ik ook een flesje mee nam toen ik bij de ICI Paris was. Al vrij snel merkte ik dat de topcoat toch niet helemaal mijn ding was en daardoor belandde het flesje achterin mijn rommelkast.

Nu was mijn favoriete topcoat, HK Girl van Glisten & Glow, vrij leeg en na wat speurwerk kwam ik Insta- Dri tegen. Ik was eigenlijk mijn hele ervaringen vergeten dus besloot deze te lakken.
Nou, je ziet het resultaat terug op de foto's. - Vind ik niet leuk!


Buiten de bubbeltjes geeft deze topcoat me ook ontzettende shrinkage! Op de foto's valt het nog enigszins mee, omdat ik ná het lakken mijn nagels heb bijgevijld, maar geloof me... Het was vreselijk!
Buiten dat maakt deze topcoat van alle laagjes 1 plakaat en deze valt er gewoon midden op de dag vanaf! Ongeacht welke basecoat ik gebruik.

Nee, ik ben niet te spreken over Insta- Dri. Heb het nog even bij vriendinnen nagevraagd, maar die hadden ongeveer dezelfde ervaringen. Ik zou 'm dus lekker skippen en voor een andere gaan :-).
Euhm.. En ja! Omdat m'n mani toch al ontzettend verpest was, besloot ik om Lucky Fairy van Penélope Luz eens over Go Overboard te proberen, hahaha! Niet echt de beste match!
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs