Lush Lip Scrubs

woensdag 16 oktober 2013

Gezien het weer de afgelopen week écht veranderd is, wordt het toch langzamerhand tijd om wat herfstige spulletjes te laten zien. Ondanks dat de bomen en de blaadjes nog volop groen zijn, wordt het toch weer tijd om het zomerse jasje langzaamaan te vervangen voor een wat warmere jas.
Mijn gezichtsverzorging is al veranderd, gezien die gure wind en natte regen mijn gezicht erg droog maakt. Zo ook mijn lippen, het is echt weer de tijd van het jaar om hier aandacht aan te moeten besteden, om niet met vieze velletjes rond te lopen. Vandaag de Lip Scrubs van Lush!

 


Ik heb alle 3 de smaken van lush gehad, maar "Bubblegum" (de knalroze) vond ik zo vreselijk mierzoet, dat ik deze aan een vriendin heb gegeven. En daarbij, 3 is eigenlijk ook wel te veel voor het mooie. In de wintercollectie van Lush zit een limited edition, genaamd Santa's Lip Scrub, maar deze heb ik ook niet in mijn bezit. Hoor hier wel goede verhalen over!

Maargoed, laten we de lipscrubs eens van dichtbij bekijken.

Links "Popcorn", rechts "Sweet lips"


De scrubs komen allemaal in een glazen potje met een plastic deksel. Elk potje bevat ongeveer 25 gram product. Ik zeg ongeveer, omdat tot nu toe al mijn potjes tot een verschillende hoogte gevuld waren. De scrubs zijn volledig veganistisch en bevatten over het algemeen basterdsuiker, jojoba-olie en smaakstoffen. Natuurlijk heeft elk smaakje zijn of haar eigen toevoegingen, maar dit zijn wel de hoofdbestanddelen.

Sweet Lips is mijn persoonlijke favoriet. Dit potje met de smaak van chocolade en vanille welke naar chocolate chip cookies ruikt, is eigenlijk gewoon een snoepje! Nadat ik mijn lippen met een (veels te dikke) laag heb gescrubt, kan mijn tong serieus niet wachten om het restantje af te likken! Dat is fijn aan deze scrubs, het kan totaal geen kwaad om restantjes in je mond te krijgen. Sugar Lips hoorde naar mijn weten tot de normale collectie van Lush, maar ik zie 'm er momenteel niet op hun website bij staan. Misschien is-ie ondertussen uit het assortiment, of misschien is-ie uitverkocht, ik weet het niet heel eerlijk gezegd...

Popcorn ruikt en smaakt naar vers verbrande, zoute popcorn. Niet vies, maar ook niet heel erg lekker. Het nadeel van deze scrub is dat er buiten basterdsuiker ook zeezout in zit en dit proef je erg goed. Popcorn is trouwens ook een limited edition volgens het etiket!


De scrubs doen waarvoor ze gemaakt zijn: ze ontdoen je lippen goed van losse velletjes en dode huidcellen en stimuleren de bloedsomloop. Resultaat: mooie, zachte lippen die goed doorbloed zijn en daardoor een mooie kleur hebben.

Het nadeel vind ik de textuur. Het zit in een glazen potje, dus dat betekent dat je er met je vingers in moet om een beetje product op te kunnen pakken. De textuur is vrij los en 9 van de 10 keer gaat het daar bij mij fout: de srubs belanden vaker op de grond dan op mijn lippen, haha!
Maar als het dan toch gelukt is om de scrub óp mijn lippen te krijgen, werkt het gelukkig wel fijn.

Links "Popcorn", rechts "Sweet Lips"


Buiten de 2 smaken die ik hierboven heb laten zien, heeft Lush ook nog de smaken "Mint Julep" en "Bubblegum" in haar normale assortiment en is Santa's Lip Scrub tijdelijk verkrijgbaar in de wintercollectie. Een verpakking bevat 25 gram, is 14 maanden houdbaar en kost tussen de € 9,25 en € 9,95.

Het lijkt vrij duur, maar ik gebruik het in de herst en winter regelmatig en mijn potjes die ik vorig jaar rond de kerst heb gekregen, zijn nog niet eens halverwege! Dus voor 14 maanden gebruik valt de prijs nog mee.

Ken jij de lipscubs van Lush al? Welke is je favoriet?
X





Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs