P2 Wellness Peeling

donderdag 10 oktober 2013

In de shoplog had ik gezegd dat ik de producten eerst uitgebreid wilde reviewen voordat ik mijn mening vormde, maar over dit product had ik al een duidelijke mening na eenmalig gebruik.
Kijken jullie mee naar de P2 Spa Time 2- in 1 Wellness Peeling?
 


Toen ik dit product in het schap zag staan, nam ik 'm meteen mee omdat ik hoopte dat het een goedkope vervanger voor One Minute Manicure zou zijn. Zie hieronder mijn bevindingen.

De Wellness Peeling is een 2-fasen handcrub welke voor gebruik goed geschud moet worden om de olie en de zoutkristallen goed te mengen. De scrub ruikt heerlijk fris naar mango.

Op de foto hierboven zie je aan de linkerkant het flesje hoe deze er normaal uitziet en aan de rechterkant zie je het flesje net nadat-ie geschud is. De rechterfoto is maximaal 5 seconden na het schudden gemaakt. Zoals je ziet, zakken de zoutkristallen alweer snel naar beneden. Dit komt denk ik omdat de zoutkristallen erg groot en daardoor zwaar zijn. Je moet dus ontzettend snel zijn om de mix op je handen te krijgen, want als je iets te lang wacht, heb je alleen olie op je handen.

De substantie.
Erg vloeibaar en grove scrubdeeltjes.


De substantie is erg vloeibaar, eigenlijk té vloeibaar. Je moet erg goed schudden en dan binnen een paar seconden de mix op je handen hebben omdat anders de zoutkorrels alweer op de bodem van het flesje liggen. Omdat de Wellness Peeling zo vloeibaar is, druipt het alle kanten op.
De korrels zijn grof en naar mijn mening té grof. Het scrubt niet lekker, het schuurt zelfs lichtjes.
En daarbij vind ik dat de verhouding olie en zout niet correct is: te weinig zout en te veel olie.

Na het afspoelen van je handen moet je de resterende olie in je handen inmasseren en dat geeft wel een fijn gevoel. Alleen heb ik het idee dat de olie niet voedend genoeg is, want een uurtje later greep ik toch naar Lush Handy Gurugu omdat mijn handen vrij droog aanvoelden.

Het aangezicht tijdens het smeren


Helaas, dit vind ik een missertje van P2. Het idee is absoluut goed, want serieus... ik ben weg van OMN en het zou echt ontzettend leuk zijn als dit een budgetversie ervan geweest zou zijn.
Helaas zitten er voor mij teveel missers in en heeft deze scrub een nieuw huisje gekregen.

De Wellness Peeling bevat ml, kost € 3,45 en is te koop bij DM in Duitsland.
Kennen jullie deze al?



2 opmerkingen :

  1. Ik kan niet anders dan het met je eens zijn... wat een gedoe om uberhaupt genoeg zoutkristallen op je handen te krijgen om mee te scrubben.

    Je moet de fles op de kop schudden en wel heel snel openen en op je handen doen, anders heb je alleen olie.
    Nee, ik vind het ook een stevige misser...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt harstikke zonde! Want de geur is wel superlekker!
    Jammer dat het verder echt een mega misser is..

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs