OPI Russian Navy Suede

zaterdag 12 oktober 2013

Van de week had ik een tapasavondje met 2 dinnetjes en zoals uiteraard moest ik me op het allerlaatste moment weer haasten.. Die ochtend had ik mega chips opgelopen in Austin Powers en had nog 20 minuten om mijn make-up te doen en mijn nagels te lakken...
De lak moest dus zéér sneldrogend zijn, waardoor ik uitkwam op OPI Jinx of een matte/suede lakje..
Na wat gegraai (waardoor ik weer een minuut of 5 verspild had, haha), viel mijn keuze op OPI Russian Navy Suede.
 
 


Deze lak heb ik nu al een behoorlijk tijdje in mijn bezit, maar eigenlijk pas éen keer echt opgehad, als undie voor een glitterlakje... Ondertussen weten jullie wat ik van blauw vind...
Ik heb er een heleboel, maar draag het eigenlijk nauwelijks.
Maar... Wat ben ik blij dat ik deze lak gelakt heb! Schaam me eigenlijk kapot dat deze alleen maar een beetje mooi heeft staan wezen...
 
Russian Navy hoort bij de Suede Collection welke is uitgebracht in het najaar van 2009.
In deze post liet ik al doorschemeren dat ik helemaal wezenloos ben van suede lakjes en dat ik ontzettend blij was dat ik 2 originele OPI's heb én een dupe van You Don't Know Jacques Suede, namelijk Bronzed Goddess van Cuccio.
 
RN Suede, 1 laagje
 
 
De originele Russian Navy hoort bij de Russian Collectie welke uitgebracht werd in het najaar van 2007, maar deze lijkt echt totaal niet op de Russian Navy Suede.
Russian Navy Suede is een marineblauwe lak met een zilveren sparkle.
 
De lak is echt een droom om te lakken, hij droogt zó vreselijk snel! Misschien voor sommige mensen zelfs ietsje te snel.. Voor mij, en dan vooral omdat ik haast had, was het echte en perfecte uitkomst! Bij elke 2de of 3de nagel die ik lakte, was de eerstgelakte nagel alweer droog! En niet droog, maar echt droog-droog! Om het suede effect tot z'n recht te laten komen hoeft er natuurlijk geen topcoat overheen, wat me ook weer tijd bespaarde.
Daarbij zijn ze ook nog eens ontzettend goed gepigmenteerd, waardoor 1 laagje meer dan voldoende is.
 
Het enige nadeel van de suede lakjes is dat de draagbaarheid niet zo vreselijk lang is. Topcoat beschermt je manicure en je merkt gewoon dat je dat extra laagje mist. Je bent gevoeliger voor tipwear en chips, maar nu weten jullie ondertussen dat ook 100 lagen topcoat mijn mani niet langer mooi houdt dan een dag of 2. Uitzonderingen daargelaten :-).
 
RN Suede, 1 laagje (flitslicht)
 
 
Helaas, helaas is deze lak (de hele collectie trouwens) discontinued en alleen via eBay voor vrij hoge prijzen te verkrijgen. Maar neus gerust eens rond, want soms kom je er weleens eentje uit de collectie tegen voor leuke prijsjes!
 
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het echt dood- en doodzonde van OPI deze collectie discontinued heeft gemaakt, want ik vind dit zelf een van de gaafste collecties die OPI heeft uitgebracht.
Heb jij OPI Suedes in je bezit? En welke?
X
 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs