The Beauty Bakery

maandag 21 oktober 2013

Update 31-20-2013: Postief contact gehad met TBB! Ze komen er nog uitgebreid op terug en zullen ook hier in de comments een reactie achterlaten!

Update 30-10-2013: Nog stééds geen reactie mogen ontvangen op geen van mijn mails.

The Beauty Bakery, ook wel TBB genoemd, is ondertussen denk ik wel een klein begripje geworden.
Deze webshop verkoopt heerlijke handgemaakte producten, van gezichtsmaskers tot badbruisballen en shampoo bars. De producten zijn overigens niet door TBB zelf gemaakt, maar ze worden geimporteerd.
Ik had weer een bestelling gedaan en besloot een reviewtje over de site en hun klantenservice te schrijven.

De schade, helaas niet allemaal voor mij (gemarkeerd met * is voor mij) ;-):

Boven vlnr: Skin Perfection Facial Detox Bar
Hemp Rescue Oil Facial Detox Bar*
Cumcumber Cleansing Whip*

Onder vlnr:
Pink Sweety Sugar Scrub Bar
Lemon Detox Facial Mask*
Miracle Mud Mask
Mango and Melon Facial Mask
 

Ik heb eerder producten bij TBB besteld, maar tot nu toe waren dat eigenlijk alleen Detox Bars en deze zagen en prima uit en werkten ook prima. Toen ik dit keer de doos openmaakte, was ik lichtelijk teleurgesteld. Want... Waar waren de leuke glazen flesjes en potjes zoals op de site beschreven? *klik om te zien*
Uiteraard gaat het om het product zelf, maar zo'n leuk glazen potje zoals in de link staat natuurlijk een stuk leuker in je badkamer dan een plastic potje... Maargoed, nogmaals.. Het gaat in het eind natuurlijk om het product en niet om de verpakking.

Het volgende wat me opviel was een briefje... Toen ik deze had gelezen, viel me eigenlijk pas op dat mijn bestelling niet klopte, er zat namelijk teveel in...

Hier gingen helaas mijn nekharen een beetje van overeind staan. Ten eerste omdat het mijn product niet was die niet geleverd werd, dus had ik iets uit te leggen aan degene voor wie het was.
Ten tweede omdat ik begin die week contact met TBB had opgenomen via mail, waar ik nog steeds (het is nu maandagochtend, bijna een week later) geen antwoord op heb mogen ontvangen. Ik kreeg maandag namelijk al een e-mailtje dat de bestelling verzonden was, met track en trace gegevens. Deze gegevens hebben de hele week gestaan op status "wordt voorbereid door verzender". Omdat 1 van de producten een cadeautje was, had ik een klein beetje haast met de bestelling, dus ik had gevraagd wanneer het pakket daadwerkelijk op de post ging..
Toen ik het briefje las, viel bij mij het kwartje. Ik vind het echt héél erg jammer dat TBB zo moeizaam te bereiken is en dat het contact naar de klanten toe gewoon bagger is. Sorry, heb er geen andere woorden voor. Ik vond het ook best wel irritant om vervolgens wel statusupdates op facebook te lezen van ze.. Maar nog steeds geen antwoord op mijn mailtje!


Ik hoor je nu denken: wat is je probleem, want je hebt toch netjes 2 vervangende producten gekregen?"
Dat klopt, maar zoals ik eerder zei, is dit niet mijn eerste bestelling bij TBB en tot nu toe is er bij élke bestelling was misgegaan.. Of het duurde maanden voordat het teveel aan betaalde verzendkosten voor brievenbuspost teruggestort werd, of er was geen contact mogelijk, of er ging weken overheen voordat ik uberhaupt een verzendbevestiging via mail kreeg... Niet zo fijn dus.

Gezien ik al contact had opgenomen met ze, had ik het netter gevonden als zij gewoon mijn mail hadden beantwoord en daarin ook hadden aangegeven dat de Glorious Cleansing Whip uitverkocht was. Dan had ik kunnen overleggen met de meid voor wie het was of zij een vervangend product had gewild of haar geld terug. En ook als het voor mezelf was geweest, had ik dit liever gezien. Want hoe weten zij vanaf hun schermpje of ik niet allergisch ben voor komkommer? Of misschien word ik wel harstikke misselijk van de geur van komkommer? Ik heb geen keuze gekregen, ik werd onaangenaam verrast toen ik het pakketje openmaakte... Jammer!

Het kan natuurlijk nog erger, er zijn ook webshops die niets laten weten en waar je tijdens het graaien in de doos ergens een handgeschreven briefje vind met "niet leverbaar, wordt nageleverd" zonder verdere informatie. Dan vind ik deze oplossing een heel stuk netter, dat absoluut. Maar omdat er in het verleden al aardig iets mis is gegaan, is dit bij mij denk ik gewoon niet helemaal goed gevallen... Communicatie.. Zo belangrijk om die met je klanten te onderhouden!

Dus dusver dus helaas een niet al te positieve review. Maargoed, een blog is een eigen mening en deze kan natuurlijk niet altijd maar positief zijn. Helaas! Al met al is mijn conclusie, na een aantal keer een bestelling te hebben geplaatst, dat ik het een óntzettende leuke webshop met fantastische producten vind, maar met een zeer slechte service. Op hun site zelf kan ik weinig negatieve ervaringen vinden tussen de comments, maar na wat googlen heb ik opgemerkt dat ik toch niet de enige ben die zulke ervaringen heeft met de webshop. Erg jammer, want nogmaals.. De producten zijn echt goddelijk!
Binnenkort uiteraard reviews over mijn producten :-).

Kennen jullie TBB al? Wat vinden jullie van de producten?
En deze vraag had je aan kunnen zien komen... Hoe zijn jouw bestellingen tot nu toe verlopen?
X

15 opmerkingen :

  1. Vind het te schandalig voor woorden dat ze niet eerst een berichtje hebben gestuurd met de vraag of je je geld terug wil of dat je liever iets anders wil hebben... Jammer ook van de verpakkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondertussen is het woensdagavond en heb ik nog steeds NIKS van ze mogen horen...
    Ben serieus geneigd om een link van de blog op hun facebook te zetten, misschien maakt dat ze wakker...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff wat een service...
    Ik wou eigenlijk wat bestellen bij ze maar hierdoor ga ik wel echt heel erg twijfelen. Eigenlijk houdt het met wel een beetje tegen om wat te bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het zo gegaan is!
    Aan de ene kant netjes dat ze je tegemoet willen komen, aan de andere kant erg jammer dat ze dan niet even vragen wát je wilt. Geld terug, een ander product...
    Ik denk dat er leuke producten op de site staan en wil het best een keer proberen, maar dit houdt me wel erg tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zelf geen ervaring met TBB maar ik persoonlijk zou het netter vinden als ze overleggen wat er mogelijk is qua oplossingen wanneer iets niet voorradig is dan dat ze zomaar producten sturen. Tuurlijk een nette oplossing, maar toch. Je betaalt niet voor die vervangen producten, je betaalt voor het product wat je wilde hebben en niet ontvangen hebt.
    Communicatie is een van de belangrijkste middelen bij een webshop.
    Als zij daarin niet goed functioneren en bovendien beslissingen voor klanten gaan maken zonder overleg weet ik niet goed wat ik van een webshop als deze moet denken en of ik er ooit een bestelling zal plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat het zo is moeten lopen, opzich is het best een nette oplossing, om 2 ander producten als vervanger te leveren, maar goed dan moet je wel van die producten houden natuurlijk...
    De slechte communicatie is wel erg jammer, want dit maakt natuurlijk dat je niet meer geneigd bent om snel nog iets te bestellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als het nou een "goedmakertje" was om te proberen en het product nog nageleverd wordt, prima oplossing. Verder? Kan het totaal niet. Ik zie me al bij een willekeurige webshop een trui maat 38 bestellen en bij niet op voorraad zijn een broek maat 46 ervoor in de plaats krijgen. Veel plezier ermee!

    De site ken ik niet, maar het motiveert niet om er eens rond te gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me lastig... Wat nu als je allergisch bent voor random opgestuurde producten? Stel je bent allergisch voor iets wat erin zit? Dan word je morgenvroeg wakker met een dikke rode kop...
    Ik kende de shop wel, maar had er nog nooit gekeken. Als lijkt dit me niet echt motivatie om te gaan kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan er zelf nooit goed tegen als er automatisch alternatieven bedacht worden zonder enig overleg. Een extraatje is altijd leuk, maar dan niet in plaats van een ander product. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoals eerder al gezegd, inderdaad erg jammer dat er andere producten zonder overleg gestuurd worden. Leuk dat je een extraatje krijgt, maar ik zou ook liever de keus willen krijgen om eventueel geld terug te krijgen.
    Erg slordig dat de communicatie zo slecht is! Is toch een heel belangrijk iets lijkt me. Helaas nemen wel meer webshops het hier niet zo nauw mee. Voor mij een reden om dan daar dus niks meer te bestellen helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg jammer dat het zo gegaan is. Vind het erg slecht dat ze geen contact met je opnemen wanneer er iets niet op voorraad is. Wat ik net zo erg vind is dat de fotos van de producten niet kloppen. Je koopt de producten op een site dus je verwacht ook dat het er hetzelfde uit ziet als op de site.. heel erg jammer van een leuke webshop, voor mij geen bestelling bij de TBB!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel jammer weer, maar dat is inmiddels wel typisch TBB.
    Overal waar je iets vind over deze shop lees je zulke berichten.
    Voor mij en vele anderen een reden om hier niet (meer) te bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het product wat niet op voorraad was, was voor mij.
    Ik zei nog tegen Yv toen we bestelden: "Wel de Glorious, want ik hou niet van komkommer" Heel jammer dat ik dan toch de komkommer variant krijg, zonder enige communicatie.

    Nu zijn we wel Hollanders natuurlijk en vaak denken we 2 is beter dan 1, maar in dit geval is dat absoluut niet zo en ik vind dat dit gewoon eerst gecommuniceerd had moeten worden.

    Het product an sich is fijn en het masker wat extra geleverd is is ook prima, maar zoals ik al eerder zei, ik hou niet van komkommer. Ik vind de geur niet aangenaam en het doet gewoon absoluut niks voor mijn huid, soms reageer ik er juist slecht op.

    Yv heeft nog geprobeerd contact op te nemen met TBB, maar heeft helaas geen reactie ontvangen. Ik had liever mijn geld terug gehad, of het product omgeruild voor een facial detox bar.

    Over de producten heb ik niks dan goeds te melden, maar de service is zwaar onder de maat. Ik betwijfel of ik ooit nog een bestelling ga plaatsen en daar baal ik van, want de facial detox bars zijn mijn ultieme gezichtsreinigers.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Even een update vanaf mijn kant.
    Gister was ik eigenlijk een beetje ten einde raad en besloot daarom een bericht op de facebook van TBB te zetten met een link naar dit topic. Ik kreeg hier een ontzettend positief bericht op terug. Helaas is dit bericht op een of andere mysterieuze manier helemaal verdwenen van de facebook, dus zijn we via mail verder gegaan.

    TBB ziet dit bericht als opbouwende kritiek en gaat hier in de toekomst zeker aan werken. Vond ik zelf ontzettend fijn om te horen! Want nogmaals, normaal is het fijn als je 2 producten krijgt, maar met gezichtsverzorgingsproducten heb je gewoon te maken met allergien en andere gevoeligheden en vind ik dat er vooraf contact gelegd moet worden. Omdat dit de eerste negatieve ervaring met hun oplossing was, hadden ze (nog) niet ingezien dat klanten dit als negatief kunnen ervaren en hier gaan ze in de toekomst zeker iets mee doen.

    Mijn mailtjes zijn niet aangekomen blijkt, maar dat geeft mijn inziens ook aan waarom er dus nooit op mijn mailtjes is gereageerd.

    Al met al heb ik na dit contact toch weer een positiever gevoel bij TBB. Ik ben erg netjes te woord gestaan en aan de reactie te merken die ik terugkreeg via mail, kreeg ik ook echt het idee dat ze er iets mee gaan doen.

    Ik heb ze gevraagd om hun verhaal hier ook te doen in de comments, so stay tuned :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo lieve dames!

    Na wat heen en weer gemail met Yvonne, heb ik begrepen dat er helaas het één en ander langs elkaar heen is gelopen en dat jullie hierdoor niet zo gemotiveerd zijn om eens te kijken hoe jullie ervaring is.

    Dankzij Yvonne haar opmerking ( en van sommige van jullie ) zijn Angel en ik gaan nadenken over onze aanpak en vonden het echt heel erg vervelend dat onze aanpak niet werd geaccepteerd. Na de nadenk-sessie zijn we tot de conclusie gekomen dat er inderdaad een betere manier is en dit willen we in de toekomst dan ook gaan aanpakken. Dankjewel dus voor de feedback.

    Over het puntje klantenservice/Facebook wil ik graag ook nog iets kwijt;
    Helaas had Yvonne gereageerd op een mailadres waar ik als "klantenservice" niet bij kan en heb ik de mailtjes dus niet kunnen beantwoorden. Normaal gesproken beantwoord ik de mailtjes om de dag ( Ma-avond, woensdag en vrijdag ) maar dat kon ik nu helaas niet waarmaken. Gelukkig heeft Yvonne een berichtje gestuurd op Facebook, waardoor we alsnog met elkaar in contact zijn gekomen en er samen zijn uitgekomen.

    Wat ik graag ook nog wil vermelden is dat er regelmatig berichten op de Facebook pagina verschijnen, maar dat we niet bereikbaar zijn via e-mail, prive berichten etc. Dit komt omdat wij als bedrijf zijnde, gebruik kunnen maken van het inplannen van berichten. Op maandag plannen we bv. voor heel de week al in, om meer tijd over te houden voor de klanten.

    Hopelijk heb ik mijn verhaal goed uitgelegd en hoop ik dat jullie alsnog eens een kijkje komen nemen op www.thebeautybakery.nl

    Fijn weekend!

    Lieve groetjes,

    Noraly van Heck
    Marketing & Social Media
    The Beauty Bakery

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs