P2 Nail Vitalizing Gel

vrijdag 22 november 2013

Zoals jullie een tijdje geleden in de shoplog konden lezen, had ik bij de DM ook een gelletje meegenomen van P2, namelijk Nail Vitalizing Gel. Ik heb deze gel nu een paar maanden in gebruik en laat jullie graag weten wat ik ervan vind.



De gel is gifgroen van kleur en heeft in de gel nog witte bolletjes zitten.
De geur ruikt lichtjes naar groene appels, maar is niet overheersend en vervliegt ook erg snel.
Het flesje is zoals een algemeen nagellakflesje, alleen zit er dan een applicator in plaats van een kwastje.



De gel behoort de nagels een boost te geven door pathenol en vitaminen.
Het klinkt erg veelbelovend, maar komt dit groene goedje z'n beloftes ook na?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, omdat ik met het gebruik hiervan óók ben overgestapt op een andere nagellak remover. Sindsdien heb ik nauwelijks nog last van peelende nagels.
Maar of dit door dit groene monstertje komt of door de verandering van remover weet ik dus niet.
Wel weet ik dat het mijn nagels absoluut geen afbreuk doet, omdat ze lekker gehydrateerd worden, wat meteen na het intrekken zichtbaar is. En hydratatie is natuurlijk nooit slecht voor je nagels.



De applicator neemt vrij veel gel mee, ik kan er zeker 3 nagels mee voorzien van een flinke laag.
Ik smeer zelf altijd een dikke laag op mijn nagelplaten en dit laat ik ongeveer een kwartiertje intrekken. Er blijft dan zeker nog genoeg over, het is niet zo dat de nagels het goedje opzuigen. Na dit kwartiertje masseer ik het overgebleven spul in op mijn nagelplaten en nagelriemen en hierna laat ik dit ook nog even intrekken. Meestal is dat met een paar minuutjes weg en ingetrokken.
Na dit riedeltje ga ik meestal een nachtje met naakte nagels door het leven, maar eigenlijk kun je zodra het is ingetrokken en je nagels droog zijn, gewon weer nagellak gebruiken.

Wat mij overigens wél opviel waren de groeven in mijn nagels. Op beide nagels van mijn middelvingers heb ik groeven, ook wel ridges genoemd. Eerst vijlde ik deze met een buffer glad, maar dit deed mijn toch al broze nagels niet veel goeds, daarom besloot ik het gewoon te verdoezelen met een goede basecoat.
Sinds ik de Nail Vitalizing Gel gebruik zijn deze groeven op z'n minst gehalveerd! En dit is niet iets waar nagellakremover voor kan zorgen, dus ik weet zeker dat de gel hier mee te maken heeft.

Ik had er eigenlijk vrij weinig van verwacht, maar ben positief verrast! Het doet me heel erg denken aan de Nail Balsam van Trind, alleen dan stukken goedkoper.

De Nail Vitalizing Gel bevat 10ml en heeft mij € 2,25 gekost. Helaas is P2 alleen in Duitsland te koop bij de DM Drogist. Maar mocht je er eens in de buurt zijn; absoluut meenemen!
X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs