Queen Helene Mint Julep Masque

dinsdag 19 november 2013

Vinden jullie het ook zo heerlijk om op zondag lekker uitgebreid de tijd voor jezelf te nemen? Als in lekker languit in bad met je favoriete muziekje op de achtergrond (of in mijn geval meestal keihard om dat vooral nóg harder mee te blerren), of favoriete serietje op de laptop op de badrand? En dan je dag afsluiten met een heerlijke maskertje? Nou, ik hou er absoluut van! Lekker me-time...

Vandaag één van mijn favoriete maskers, namelijk het Mint Julep Masque van Queen Helene.


Ik durf vrijwel met zekerheid te zeggen dat dit masker in de tussentijd een begrip in Nederland is.
Ik ben ondertussen aan het einde van mijn eerste tube en daarom vond ik het tijd voor een review.
Ik heb alweer een nieuwe tube liggen, maar ik vond het eigenlijk wel zo reeel om foto's van de gebruikte tube te maken, zodat jullie zien hoe de tube er na gebruik uitziet.

Het Mint Julep masker is vooral om onzuiverheden en mee-eters uit de huid te trekken en eigenlijk vooral voor de vettige huid. Voor de drogere huid is er sinds een tijdje een andere variant, namelijk de Mud Pack Masque, welke iets minder agressief is. Ik heb deze ook in mijn bezit, als jullie benieuwd zijn naar een review van deze, of een vergelijking met de Mint Julep, lees ik dat natuurlijk graag in de comments.

Het masker is kant en klaar en komt in een stevige, plastic verpakking met een groene draaidop.
Het masker zelf is groen van kleur en heeft een zeer dikke, maar toch romige substantie.


Het masker ruikt naar tandpasta. Letterlijk tandpasta. Ik vind het wel lekker. Of nouja, lekker is niet helemaal het goede woord natuurlijk, maar ik vind het geen onaangename geur.
Om de substantie uit de tube te krijgen, moet je hard knijpen. En ook echt behoorlijk hard.
Het voordeel van de romigheid is dat het ontzettend goed uitsmeert. In eerste instantie lijkt het een ramp te worden, maar na een paar seconden kun je het masker door de warmte van je huid ontzettend makkelijk uitsmeren.

Masker uit tube op hand


Masker uitgesmeerd.


Het grappige van dit masker is dat het meteen intrekt op de plaatsen in je gezicht waar het ook nodig is. Er wordt aangeraden om het masker na 20 minuutjes met lauwwarm water af te spoelen, maar ik ben zo'n iemand die de tijd áltijd vergeet en meestal zit-ie dus ook een half uurtje op mijn gezicht.
Na ongeveer een kwartiertje wordt het masker hard en gaat-ie brokkelen. Gelukkig blijft het nog wel goed op je gezicht zitten, dus je hoeft je niet in een vuilniszak te wikkelen!
Bij mij geeft het masker een lichte tinteling, wat ik persoonlijk altijd fijn vind. Maar als je een gevoelig huidje hebt, kun je de Mint Julep beter skippen en voor de Mud Pack gaan, want die is echt een stuk zachter.

Het resultaat is echt verbluffend. Pukkeltjes zijn minder rood en mijn huid is écht schoon.
Van mee-eters heb ik nooit last, dus daar heb ik 'm niet op kunnen testen.
Ik plaats nooit foto's van mezelf hier, maar voor deze wil ik een uitzondering maken. Gewoon, omdat zo'n groen masker me echt een filmsterren-status geeft, net als bij die oude films!
Beware, normaal doen lukt mij vaak niet zo goed :P.


Nu nog even over het gebruik van de tube, want waarom zou ik anders foto's plaatsen van een tube die bijna leeg is ;). Zoals jullie op de eerste foto kunnen zien, houdt het plastic zich érg goed ondanks het vele gebruik.
Dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant had van mij het masker net iets minder stevig mogen zijn zodat je ook wat minder hard hoeft te knijpen.

Dan zien jullie op de tweede foto te troep rondom het tuutje. Ik maak regelmatig de tuutjes schoon, maar op de een of andere manier komt er blijkbaar toch iets in de dop terecht waardoor je tuutje ook weer vies wordt. Voor mij geen enkel probleem, want mijn maskers liggen in mijn oversized badkamerlade te liggen tot ik ze gebruik, maar mocht je ze allemaal netjes neer willen zetten, zou ik de mondjes na het schoonmaken ook even droog maken om vlekken te voorkomen.

Ja, ik ben fan! Mint Julep bevat 227 gram product en kost hier in Nederland tussen de € 3 (bij afrowinkels) en € 8 (bij webwinkels zoals bijvoorbeeld Boozyshop) per tube. Ik bestel ze altijd op iHerb, waar je er nog geen $ 4 voor betaald.

Mocht je bij iHerb bestellen, gebruik dan de code TSC923 bij je eerste bestelling en shop met korting!!
Shop ze! Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs