Misa Coffee Pick Me Up

woensdag 20 november 2013

Ojee, wat erg! Ik loop altijd maar aan iedereen die het horen wil (en ook die het niet willen horen trouwens :P ) te verkondigen dat ik Misa zo'n fijn merk vind... En ik heb gewoon nog geen enkel lakje op de blog staan!
Tijd voor verandering, ik ga jullie vandaag Coffee Pick Me Up laten zien.

Ik heb vanmiddag helaas een crematie (van de oma van mn beste vriendinnetje :-( ) dus ik moest iets subtiels uit de kast trekken. Ik vertelde jullie al eerder dat ik nauwelijk nude kleuren draag, op een paar uitzonderingen na. Alhoewel ik Coffee niet echt een nude vind, vallen deze kleurtinten vrijwel altijd onder de nude-collecties.



Coffee hoort bij de 9 to 5 Collection van Misa en zoals de naam al doet vermoeden, zijn deze kleuren uitermate geschikt voor een (saaie) werkdag. De collectie is uitgebracht voor het voorjaar van 2011 en bevat 6 neutrale creme lakjes.

Coffee valt dus officieel onder de nudes, maar ik vind het zelf meer een taupe die wat naar paars neigt.
Zoals eerder gezegd, is het een cremelakje. Vrij saai, maar door de paarse twist erin vind ik 'm toch verrassend leuk en daarbij ook erg elegant! 


Ik heb ondertussen een aardige verzameling van dit merk en op een paar lakjes na, zijn ze allemaal gewoonweg perfect in gebruik. Zo ook Coffee.

Coffee heeft een erg goede pigmentatie en zou kunnen doorgaan als onecoater. Toch vind ik 'm net wat intenser met 2 laagjes en daarom zien jullie op de foto's 2 laagjes.
De lak brengt ontzettend fijn aan, lijkt misschien wat goopy, maar terwijl je 'm opbrengt, merk je al snel dat je daar totaal geen last van hebt. De droogtijd is ook lekker snel, iets wat natuurlijk altijd fijn is.
De lak droogt wel semi-matte op, dus een topcoat is aan te raden.

Coffee, 2 laagjes + topcoat (flitslicht)


De kwastjes van Misa vind ik altijd een groot pluspunt en door dit kwastje is Misa hoog in mijn top-lijstje terecht gekomen. En natuurlijk omdat ze vrijwel altijd gewoon een blijvende, goede kwaliteit leveren voor een prima prijsje.

Het enige nadeel van het merk vind ik zelf dat de kleuren niet zo heel spannend zijn. "Vroegah", nog voor mijn nagellak-tijdperk, had Misa geweldige duochromes in haar collectie, maar deze zijn er helaas uit.
Verder brengt Misa ook relatief weinig nieuwe collecties in een jaar uit, waardoor je dus sneller lakjes van een ander merk hebt, omdat die eerder zijn uitgekomen.
Maar... Ondanks bovenstaande minpuntjes, zit er meestal in elke collectie wel minimaal 1 lak die gigantisch boven de rest uitspringt. Grey Matters bijvoorbeeld. Ik heb dit lakje wezenloos gedragen.

Coffee, 2 laagjes + art (zonlicht)


Hierboven nog een (oude) foto met een subtiele nailart om te laten zien dat je er echt wel alle kanten mee op kunt. Ik zeg musthave!

Misa bevat 15ml, kost tussen de € 2-6 en is o.a. te koop bij Boozyshop, Alice&Jo en eBay.
X


1 opmerking :

Made With Love By The Dutch Lady Designs