Creatieve uitspatting #2 : Breien

maandag 2 december 2013

Okee, vandaag eens een totaal andere post, namelijk over iets wat mij momenteel erg bezig houdt.
Ik moet je hierbij vertellen dat mijn geduld ongeveer net zo groot aanwezig is als het formaat van een fruitvlieg... Dus je snapt dat je naalden niet altijd netjes onder mn oksels zitten, maar af en toe ook door de kamer vliegen ;-).



Ik moet toegeven dat ik tot vorige week breien altijd associeerde met oma's, slobbertruien en meiden die heel anders in het leven staan dan ik. No offense, dat absoluut, maar mijn interesses lagen ergens anders ;-).
Nóóit, maar dan ook nóóit had ik verwacht op een zondagmiddag met breinaalden in mijn handen te zitten.
En ik was niet de enige trouwens, mijn hele omgeving stond zo ongeveer met z'n mond open toen ze het hoorden...

Maargoed, hoe kwam ik dus ineens zo ver...? Een vriendin van me is vrij goed in haken. Leuk voor haar dacht ik altijd, tót ze een tas liet zien die ze zelf had gemaakt. Dat ding kon zomaar uit een winkel komen, hij was zo vreselijk gaaf! Maar ik bleef erbij dat haken niet bij mijn persoontje past.
Tot ik dus vorige week een andere vriendin met een onwijs gave sjaal zag. Mijn eerste vraag was natuurlijk waar ze die had gekocht. Maar er was geen winkel aan te pas gekomen, die had ze zelf gemaakt door te breien. Sja, ik ben Yv en mijn tweede naam is ook wel Eigenwijs. Ik moest en zou dus ook leren breien, want ik wilde ook zo'n sjaal!

Dus.. Project sjaal is begonnen. Vol goede moed naar de Action gereden en daar vond ik een setje breinaalden, haaknaalden en wol. Meegenomen en thuis meteen aan de slag gegaan. Dat wil zeggen: ik ben eerst 2 dagen bezig geweest om uit te vogelen hoe je de wol dus óp een naald kreeg...


Wat ik wel erg grappig vind, is dat breien dus momenteel blijkbaar ontzettend hip is.
Ik weet niet of dat altijd zo is, of omdat het me nu zo opvalt omdat ik zelf tot over m'n oren in de wol zit, maar ineens zie ik in élke winkel wolletjes te koop en hoor ik vanuit elke hoek dat mensen breien...

De drieluik hierboven geeft aardig weer waar mijn tijd de afgelopen week is gebleven. Ik gok dat ik zo'n typisch karikatuurtje ben, want ik geloof dat ik helemaal in mijn eigen wereldje leef en daardoor dus niets en niemand hoor en dat mijn tong zo nu en dan weleens uit mijn mondhoek hangt van de inspanning! Ja, je hebt het of je hebt het niet, hoor je weleens toch? Nou, ik heb dit talent overduidelijk niet!!! Hahaha!
Gewapend met een boek aan mijn linkerzijde en YouTube voor me, heb ik al een aantal uurtjes besteed aan breien. Ik heb helaas nog een grijs monstertje rond lopen die de wol stukken aantrekkelijk vindt dan ik en door haar moest ik al een aantal keer opnieuw beginnen.


Natuurlijk vind ik het hartstikke lief van d'r dat ze zo betrokken is, maar af en toe gaat ze te ver :P.
Dat ze aan m'n touwtjes trekt, kan ik nog hebben. Maar het liefst ligt ze óp m'n bolletjes bol om er dan aan te kauwen tot het draadje doormidden is en ik dan niet meer verder kan. Of ze gaat vrolijk springend een wandeling maken waardoor mijn hele projectje van mijn naalden afvalt en ik daardoor dus ook opnieuw kan beginnen. Verder dan een paar halve pannenlappen ben ik nog niet gekomen de afgelopen week, haha.

Maargoed, ik begin het zo langzaamaan door te krijgen en ik krijg nu zelfs wat patroontjes voor elkaar.
Niet de juiste nog jammer genoeg, want als ik een gerstekorrel denk te maken, is het uiteindelijk een totaal ander iets en als ik denk een paar rijen goed te hebben, blijkt dat ik toch weer ergens een paar mooie gaten heb gemaakt, maar het begint in elk geval ergens op te lijken. *dikke jeej en applausje voor mezelf*

So far mijn projectje "Sjaal".
En ja, ik weet dat ik smaller begonnen ben dan dat ik nu zit. Om precies te zijn: ik begon met 30 steken en heb er nu 36. Niemand weet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, dus ook ik niet, hahaha.
Ach, dat wordt een special effect op de sjaal!


To be continued.
Xx




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs