Tag #3- Winter Beauty

maandag 23 december 2013

Zoals ik eerder vertelde, doe ik niet zo heel vaak met met tags, behalve als ik echt een hele leuke tegen kom.
Eerder deze week kwam in de Winter Beauty Tag tegen en deze vond ik erg leuk.
Lees verder voor de antwoorden.

Bron: Plazilla.com


Top 2 Winter beauty essentials...
Met stip op 1 bij mij toch wel de P-CL-E crème van Biodermal. Mijn vage huid krijgt in de winter snel te kampen met droge plekjes, vooral als het heeft gesneeuwd of als er een gure wind staat. Als ik P-CL-E als nachtcrème gebruik, heb ik hier nauwelijks last van.
Op de tweede plaats staat bij mij een goede handcrème en ondanks dat ik helemaal zot van de Whipped Cream van Fortune Cookie ben, kies ik toch voor Handy Gurugu van Lush. Ik moet wel wat vaker smeren, maar die geur is echt onweerstaanbaar voor mij.

Top 2 winter fashion essentials...
Hier heb ik helaas maar één antwoord op en dat is een sjaal. Ik vind ze geweldig omdat ze een look totaal anders kunnen maken, maar misschien nog wel belangrijker is de warmte die ze geven.
Zo'n oversized col is mijn favoriet, die kan ik lekker een paar keer opslaan en ik heb geen last van vervelende uiteindes die in de weg zitten.

What shoes do you tend to wear the most in the winter?
Laarzen in alle soorten die je maar kunt bedenken: sjiek, speels, met hak, plat, heb van alles staan.
Toch grijp ik best vaak naar mijn Uggs, omdat gewoon geen enkele schoen zo lekker warm is.

Favorite winter accessory...
Ik denk toch dat ik weer naar de sjaal neig. Ik heb zo'n hoofd waar mutsen totaal niet leuk op/bij staan, dus die draag ik alleen als het echt vreselijk koud is. Sjaals draag ik daarentegen ook in de herfst en zelfs in het voorjaar. Handschoenen is niet handig met mijn werk, dus ook die draag ik alleen als het noodzakelijk is.
Saai he :P..

Favorite winter nail polish...
Ojee, moest deze vraag er nou écht tussen? Ik denk niet dat ik kan kiezen...
Ik heb een zwak voor rode tinten en wanneer het wat kouder wordt buiten, merk ik wel dat ik meer naar de donkere tinten rood grijp, of burghundy kleurtjes, maar een bepaalde favoriet durf ik hier niet helemaal uit te kiezen... De tint waar ik wel het meest naar grijp, is zoals de kleur van OPI Bogota Blackberry, OPI Kangarooby en bijvoorbeeld Orly Smolder. Dus de diepere, roodbruine tinten.

OPI Bogota Blackberry


Hot cocoa or apple cider?
Zonder twijfel: warme chocomelk met teveel slagroom! Favoriete drankje in de wintermaanden!

Favorite winter candle?
Ik heb genoeg kaarsen in huis staan, maar meerendeels ook voor de sier, voor de gezelligheid die zo'n kaars op een stolp of een mooie kandelaar geeft. Toch heb ik zeker ook genoeg kaarsjes die ook daadwerkelijk branden. Ik vind zelf de geurkaarsen erg lekker, maar op de een of andere manier heb ik nog nooit geurkaarsen gevonden die ook meer dan mijn woonkamer van geur kunnen voorzien.
De Scent Chips doen dit wel en ondanks dat het geen kaarsen zijn, moeten ze wel met kaarsjes branden, vandaar dat ik voor de Scent Chips ga.

Snowboarding or skiing?
Snowboarden heeft mijn voorkeur, maar ik ben er vreselijk slecht in.
Gezien ik eigenlijk - in tussenposes- al sinds een ukkepuk op skivakantie ga en daardoor dus ook off piste ski en moeilijkere banen dan blauw pak, vind het zonde om mijn vakantie op de babypiste door te brengen omdat ik het snowboaden nog moet leren. Op vakantie ga ik dus altijd skieen.
Echter, als we hier in Nederland lekker naar winterwonderland van bijvoorbeeld Snow World of de Uithof gaan, pak ik er wel altijd een board bij. Wat meestal blauwe billen tot gevolg heeft, haha.

Have you ever gone iceskating? 
Uiteraard! Niet vaak, maar élke winter ga ik minimaal één keertje, op natuurijs.
Vind het geweldig en ook een onwijs leuke social meeting.

Does it snow where you live?
Ja... En in dit geval moet ik "ja, helaas wel" zeggen. Ik ben gek op sneeuw, begrijp me niet verkeerd.
Maar hier in Nederland heb ik er een hekel aan. De wegen staan bij 3 sneeuwvlokjes al he-le-maal vast, alle normale dingen werken niet meer of via een omleiding en het ergste vind ik nog dat het de dag erna een vieze, bruine brij is. 
Nee, geef mij maar sneeuw zoals in naburige landen: de hele winter door. En niet dat ieniemienie beetje wat we hier in Nederland krijgen en waardoor alles op z'n gat komt te liggen.

Have you ever made a snowman?
Jaja, een paar jaar geleden nog! Met mn beste vriendinnetje en een stalgenootje, in het weiland van de stal.
Het werd niet zo'n hele grote pop, maar toch was het weer leuk. Had het daarvoor denk ik als laatst gedaan toen ik nog een ukkepuk was. En daarna natuurlijk heerlijk opgewarmd met warme choco!

Sneeuwpop 2011



What holiday do you celebrate?
Kerst en Oud en Nieuw. Dit jaar een vrij rustige kerst, dat is wel hét ultieme voordeel van weer vrijgezel zijn. Normaal gesproken heb ik minimaal 3 kerstdagen en soms ook nog een vierde. Eten, eten, eten..
De week erna zat ik meestal nog vol, haha.
Dit jaar ga ik eerste kerstdag lekker naar mijn ouders waar ook nog wat vrienden van hun komen en met een klein gezelschapje gaan we lekker gourmetten. Op tweede kerstdag is het eigenlijk standaard met de vriendengroep kerst vieren. We nemen dan allemaal per stel (of alleen dus) een hapje mee en zo kunnen we de hele avond onder het genot van een wijntje lekker praten, eten en gekke dingen doen. Altijd reuze gezellig! Heb er helemaal zin in!

Favorite Christmas/ holiday song?
Sja, saai of saai, maar dat zijn toch echt Last Christmas van Wham! en All I Want For Christmas van Mariah Carey. Ja, en een quilty pleasure is Flappie...
Bij alle 3 geldt: volume op max en kei- en keihard meeblerren!



Favorite Christmas/ holiday movie?
The Nightmare before Christmas... D'uh!!!

Bron Fanpop.com



What is your favorite winter treat?
Hmm, ik ben niet echt een ontzettende snoeperd, alleen manna's en salmiakknotsen zijn nooit veilig hier. Maar goed, dat zijn natuurlijk geen specifieke winter lekkernijtjes. Ik vrees dat ik dan toch voor de slagroom op mijn chocomelk moet gaan... Of misschien gourmetten? Dat vind ik heerlijk en met name de gepaneerde champions én wij doen het alleen in de winter... 

 If You Were To Ask Santa for one thing and you were guaranteed to get it, what would it be?
Jeetje... Hele lastige vraag!
Ja tuurlijk, ik heb nog 10001 nagellakjes op mijn wishlist staan en ja tuurlijk, ik weet zat dingen wat ik nog in mijn huis (erbij) zou willen. Maar die dingen regel ik zelf altijd en eigenlijk elk jaar weer, als het tijd is voor de wensenlijstjes, weet ik niets... Vind het dus ook een lastige vraag.
Laat ik dan maar voor een vrij standaard antwoord gaan: geluk!

Do you have anything fun planned for this winter?
Eigenlijk niet zo veel, op het moment vind ik het voornamelijk belangrijk dat ik lekker in mijn vel blijft zitten.
Dingen die ik wel wil in 2014 zijn dat 2014 mijn jaar gaat worden en een leuke vakantie!



3 opmerkingen :

  1. Super leuke tag! Ik had hem nog niet gezien, maar misschien ga ik hem zelf ook wel doen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Yv!! Haha en Flappie.... TE fout!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs