Misa Girl Friday

dinsdag 28 januari 2014

Vandaag ga ik weer iets bekennen, de blognaam heet immers niet voor niets "mijn kleine geheimpjes".
Ik ga jullie een lakje laten zien die lange tijd mijn nummer één is geweest. En écht een lange tijd, want ze was moeilijk van troon te verstoten. En nog steeds heb ik een zwak voor dit lakje! Klein probleempje is alleen dat ik nu alleen véél meer lakjes heb dan toen en dat er nog zoveel lakjes in mijn stash staan die nooit een vingernagel hebben gezien en daarom lak ik nu meer die lakjes dan oude favorietjes.

De mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik het uiteraard over Girl Friday van Misa heb.


Girl Friday is een prachtige helderrode lak met een gouden shimmer erin. Ondertussen is dit natuurlijk een allesbehalve speciale kleur, maar toen ik deze lak kocht, waren er nog niet zoveel rode lakjes met goudkleurige shimmer erin als dat er nu zijn. Mede daarom heeft deze ook nog ergens een plekje in mijn hartje, omdat het één van de eerste rode lakjes was waardoor ik wezenloos werd van rode nagellak.



Girl Friday hoort bij de Femme Collectie, welke 6 mooie kleuren bevat en was uitgebracht voor de herfst/winter 2005. Een heerlijke Golden Oldie dus!

Ik heb echt tot in den treure zitten zeuren over dit lakje. En nu ik 'm weer op heb en naar mijn nagels kijk, snap ik weer helemaal waarom. Het is zo'n gaaf lakje!


Helaas is de shimmer die zo overduidelijk aanwezig is in het flesje een stuk minder zichtbaar op mijn nagels, maar mijn nagels hebben sowieso een probleem met goud lijkt wel. Op de één of andere manier is het bij mij altijd stukken minder zichtbaar dan op andere nagels. Tóch is er een gouden shimmer aanwezig op mijn nagels en dat maakt me natuurlijk helemaal blij, want ik heb er helaas er vaak last van dat je 0,0 goud op mijn nagels ziet.

En ondanks dat je wel een beetje een Sherlock Holmes-neus moet hebben om de gouden shimmer te ontdekken, is-ie toch echt wel aanwezig. Heel lichtjes, maar HIJ IS ER!!!!! :-)

Misa lakt echt als een droom. Het merk is consistent qua lakbaarheid en dit maakt Misa toch wel één van mijn favoriete merken. Op een enkeling na, lakken ze namelijk superfijn.

Het kwastje is prima en goed te hanteren en ook niet te breed of te smal en de substantie is ook vrij gelijk. Tuurlijk zit er weleens een misser bij, maar dit is eerder uitzondering dan dat het vaak voorkomt.
Het enige (grote) nadeel van Misa vind ik het kleuraanbod, deze is namelijk niet zo heel spannend.


Misa is in Nederland te koop bij een aantal webshops zoals The Color Palette en Alice&Jo, maar ook bij internationale webshops zoals NS. Een flesje bevat 15ml en kost ongeveer 5-8 euro, afhankelijk van de shop en verzendkosten.


2 opmerkingen :

  1. Wauw, zo mooi! Staat heel mooi bij je huidskleur Yvonne! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Fieke. Vind het zelf ook echt een prachtig lakje!
    Ben er weer helemaal opnieuw verliefd op geworden <3.

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs