Fortune Cookie Cuticle Butter

maandag 24 februari 2014

Vorige week gaf ik jullie weer een oogje in één van de leuke seizoensboxen van Fortune Cookie Soap.
In de lentebox zat een nieuw product, namelijk de cuticle butter. Natuurlijk was ik ontzettend nieuwsgierig en ik wil jullie vandaag laten weten wat ik er van vond.

Dit is een nieuw product van FCS en het product is dus voor het eerst uitgekomen in de lentebox. In eerste instantie hadden ze alleen de geur Marshmallow Dreams opgenomen, maar er bleek ontzettend veel vraag naar te zijn! Ondertussen zijn er dus al meerdere geuren verkrijgbaar en ik gok dat dit er nog meer gaan worden. Stiekem hoop ik dat ook de geur Jack, uit de kerstbox, uit zal komen.


Ik liet jullie eerder al kennis maken met Burt's Bees en Cuccio, waarvan ik eigenlijk niet had verwacht dat er nog een product zou zijn waar ik zo over te spreken zou zijn. Toch is het zo, want de Cuticle Butter van FCS doet niet veel onder aan Burt's Bees. Daarom zal ik in dit artikel ook de overeenkomsten en/of verschillen met Burt's Bees bespreken, omdat dit merk over het algemeen iets bekender is dan FCS.

Ik vind zelf citroengeurtjes één van de lekkerste geuren voor verzorgingsproducten, dus qua geur verslaat hij mijn trouwe Burt's Bees niet. Deze ruikt totaal anders, namelijk zoet. Niet vreselijk zoet, want er zit echt wel een bite in, maar toch wel vrij zoet. Ik kan de geur het beste omschrijven als vers gebakken marshmallows op het vuur met een vleugje lavendel en basilicum. Echt wel heel erg lekker hoor, maar "anders"...


De substantie is gelijk aan die van Burt's Bees; het is namelijk een dikke balsem. De naam butter vind ik persoonlijk dan ook beter gekozen dan cream. Ook deze is op 2 manieren te gebruiken: namelijk je vinger op de balsem leggen en wachten tot het product wat smelt, of wat van de boter uit de verpakking wippen. Mijn voorkeur gaat naar de tweede methode.

Ook dit product is vrij natuurlijk, want de ingrediënten zijn bijna gelijk. Het product bevat dus o.a. bijenwas, sheaboter en verschillende soorten voedende oliën. Het grote verschil is alleen dat er hier parfumolie in zit, dus als je hier gevoelig op bent, zou ik dit product skippen. Ik ben hier gelukkig niet (over)gevoelig voor, dus ik kan het product gewoon gebruiken. Zoals jullie kunnen zien op onderstaande foto, was ik wat te royaal geweest met smeren, haha.


Deze butter veranderd iets minder snel van substantie dan Burt's Bees doet, maar na enige lichaamswarmte smelt ook deze butter tot een crèmeolie. Nadat het product vloeibaarder is geworden, masseer ik het altijd in in mijn nagelriemen en daarna heb ik heerlijke zachte nagelriemen.


Ik weet niet precies hoeveel gram product ik heb ontvangen, omdat het mini's zijn, al moet ik eerlijk bekennen dat het een flinke mini is. Als ik het bakje vergelijk met een tinnetje van Burt's Bees denk ik dat er in mijn mini ongeveer de helft tot driekwart van een fullsize BB zit. Best veel dus!

Er zijn ondertussen al 6 geuren verkrijgbaar en ik denk zelf dat dit er op zeer korte termijn nog meer zullen worden. Een fullsize product bevat 15 gram en kost $ 8,95. Hier vind je de pagina van de cuticle butters *klik*.

Zoals ik vorige week al vertelde, is de lentebox helaas alweer uitverkocht, maar als je je nu inschrijft, meld je je aan voor de eerstvolgende box en deze heeft een zomer- thema. De box kost $ 34 inclusief verzendkosten naar Nederland. Betaling is per creditcard, eens per kwartaal. 

Wil je de box ook bestellen? Dan kan dat hier.
Ben je nieuwsgierig naar de producten van FCS of wil je eerst wat meer informatie? Kijk dan eerst even hier.
X

1 opmerking :

  1. Leuk artikel.
    Niets prettigers dan een fijn verzorgingsproduct.
    Het resultaat ziet er netjes uit.
    Ik kan me alleen niet zo goed een voorstelling maken van de geur: marshmallows met basilicum :p dus daar twijfel ik nog een beetje over, maar verder klinkt het top!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs