LeChat Scarlet Stars

woensdag 26 februari 2014


Goeeeeeede morgen! In de laatste shoplog gaf ik jullie al een sneak preview  van het gellakje Scarlet Stars. Vandaag ga ik hier uiteraard wat uitgebreider op in en wil ik jullie laten weten wat ik van deze gel polish vind.


Scarlet Stars is, zoals eerder gezegd, een gel polish. Een vriendin attendeerde mij op deze mood-polish en daardoor belande het lakje in mijn mandje van NS.

De gellak hoort bij de Perfect Match Mood Color Changing Collectie, wat een collectie is die ondertussen alweer 24 kleuren bevat die van kleur veranderen door temperatuurverschillen. Dit kan lichaamswarmte zijn, maar ook warmte en kou van buitenaf, bijvoorbeeld regen, zon, airco of verwarming.

De verpakking heeft LeChat vrij simpel gehouden, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het totaalplaatje een beetje rommelig vind. De naam van de collectie is een behoorlijke mondvol en deze staat voluit geschreven op de voorkant van het flesje, waardoor het een beetje rommelig oogt. Maar goed, gelukkig is het alleen de verpakking en zijn de verpakkingen van alle gelpolishes gelukkig nuttig en geen blikvangers :-).


Scarlet Stars heeft een basis met daarin veel kleine glittertjes, wat een leuke aanvulling is op mijn thermolakjes van Dance Legend, welke creme zijn. De warme kleur van Scarlet is rood, maar een vrij felle, klassieke rood. Welke dan uiteraard opgefleurd wordt door de glitters. De glitters zijn trouwens ook rood.
De koude kleur is zéér donkerpaars, tegen zwart aan. Een leuk detail is dat in deze donkerpaarse kleur de glittertjes rood blijven.


De substantie van deze gellak verdient even een aparte alinea. Laat ik het zo zeggen: als ik een gewoon nagellakje had gehad met deze goopy substantie, dan had-ie allang in de kliko gelegen of had ik er iemand anders blij mee gemaakt. De gelpolish is namelijk behoorlijk dik en stroperig. Nu weet ik dat het gellak is en geen nagellak, maar in vergelijking met de twee kleurlakjes van Gelish lakt deze van LeChat echt voor geen meter. Buiten de stroperigheid is het kwastje ook nog eens dik, dat wil zeggen: rond en vol. Ik heb een manier gevonden om toch enigszins normaal te kunnen lakken en dit is het kwastje schuin op mijn nagelplaat aanbrengen en op die manier de vormen van mijn nagels te volgen. Helaas is het nog lang niet zo strak als dat ik eigenlijk had gehoopt, maar wellicht hebben jullie tips voor mij? Zoals jullie weten is gel polish iets dat ik nog niet lang onder de knie heb en "onder de knie" is ook wel erg ruim gezegd, haha. Ook had ik enige problemen om mooie, dunne laagjes aan te brengen en daardoor is het geheel een stukje dikker dan ik eigenlijk wilde. Dus heb je tips? Kom maar op, graag zelfs!

In eerste instantie wilde ik meteen nog 2 kleuren uit deze collectie bestellen, maar ik ben blij dat ik het er toch bij één heb gelaten. Ik ga nog wel een kleurtje bestellen om te kijken hoe deze substantie is. Het lakje die ik ga bestellen heeft geen glitters en misschien komt de stroperigheid wel door de glitters. Normale glitterlakjes zijn over het algemeen natuurlijk ook wat dikker dan crème- of shimmerlakjes.

Koude kleur


Wat mij persoonlijk een beetje tegenviel, was het gradiënt-effect. In de post van Dance Legend #170 is het kleurverloop goed te zien en dit is eigenlijk 90% van de tijd waarneembaar. Oftewel: donkere tips en een lichtere nagelplaat.

Bij dit gellakje is er heus wel een kleurverloop te zien, maar ik denk dat dit 70% van de tijd op verschillende nagels waarneembaar is. Dus een paar nagels geheel donker en een paar nagels geheel rood. Alleen als ik een blikje of flesje drinken in mijn handen heb, of iets wat kouder is, dan heb ik de gradiënt op elke nagel. Dit effect vind ik zelf toch wel het leukst, dus het valt me een klein beetje tegen dat dit niet wat meer zichtbaar is. Maar nu is het natuurlijk ook nog vrij koud buiten en mijn werkplek is ook niet de warmste, dus misschien dat het hier aan ligt... In huis merk ik namelijk al wat vaker een gradiënt op.

(Grotendeelsd) warme kleur


De gel polish van LeChat is dus ontzettend gevoelig op temperatuurverschillen en dan met name de omgevingstemperatuur. Ik heb de lak nu 3 dagen op en de gradient is nog nooit hetzelfde geweest! Ook verandert ze erg snel in verschillende omgevingstemperaturen. Dat is natuurlijk leuk!

Dat het een echte blikvanger is, is me wel duidelijk geworden op mijn werk. Ik heb de eerste dag namelijk 100 keer moeten uitleggen dat ik niet dronken was toen ik mijn nagels had gelakt en dat ik ook niet twee verschillende kleuren nagellak op had, maar dat het een "speciaal lakje" was. Ook hebben bepaalde mensen mijn handen telkens vastgepakt om zichzelf er van te overtuigen dat ik de waarheid sprak :-). Voor mij zijn zulke lakjes nog wel bijzonder, maar ik ben er bekend mee, dus ik sta er niet echt bij stil. Door zulke opmerkingen en/of vragen, blijkt het dat het toch relatief onbekend is in Nederland en dat vind ik op zich wel erg leuk.

Wat effecten die zichtbaar zijn.
Voor de oplettende kijker: inderdaad, op de onderste foto heb ik een komkommer vast.
Sorry, dit was het enige koude en makkelijk vastbare item uit mijn koelkast, haha!


Ja, ondanks dat ik wat moeite heb met de substantie en het volle kwastje, ben ik toch wel te spreken over deze gel polish. Het tweede kleurtje is ondertussen besteld (ja, daar kwam mijn geduld van een fruitvlieg weer om de hoek kijken ;-) ), dus hier zal over een tijdje ook wel een review over komen

Scarlet Stars bevat 15ml en ik heb er $15,95 voor betaald. Ik zag wel dat ze op eBay wat goedkoper zijn, dus als je er ook eentje zou willen, zou ik op eBay gaan snuffelen. Met verzendkosten erbij, komt de totaalprijs op ongeveer hetzelfde neer, maar op NS ben je natuurlijk wat meer kwijt, omdat de goedkoopste verzendmethode een flat rate box is voor maximaal 9 lakjes en het zonde is om maar één lakje te bestellen.

Wat vinden jullie ervan? Xx

2 opmerkingen :

  1. Ik vind hem erg mooi! Jammer dat de gradient niet zo zichtbaar is, vind ik ook mooier.

    En die komkommer... raap me op!
    *veegt tranen uit ogen*
    Briljant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja... sorry _O- _O-

    In huis en in de auto met strandje sambal merkte ik trouwens wel ontzettend verschil, daar was véél meer gradient zichtbaar dan op mijn andere werk. Denk dat de omgevingstemperatuur gewoon wat kouder is op m'n werk. Nouja, ik weet het eigenlijk wel zeker haha!

    Wel was het zo dat het leek alsof de gel moest "wennen" ofzo, want hoe langer de gellak zat, hoe meer hij veranderde. Gewoon in secondes zelfs, echt heel gaaf om te zien! Zó gevoelig!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs