Shoplog #4- DM Drogist

vrijdag 28 februari 2014

En ja hoor, het was weer feest met mijn werk: ik moest richting de Duitse grens. Eigenlijk dacht ik dacht het veel verder zou zijn, dus ik had niet helemaal in de planning om ook daadwerkelijk de grens over te gaan, maar de tomtom liet me een erg leuk afstandje zien en daarom besloot ik toch een klein stukje om te rijden. Binnen 5 minuten zat ik in Duitsland en een kleine 10 minuutjes later parkeerde ik mijn auto achter de DM.

Helaas was er dit keer niet heel veel nieuws op nagelgebied, maar toch wilde ik jullie mijn nieuwe aankopen even laten zien.



Vandaag dus eens een shoplog met wat andere producten dan alleen maar nagellak. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik ook wat lakjes meegenomen. En ja, inderdaad, ook twee lakjes van Catrice.
Iets met gat in mijn hand en toch wel hele lieve lentekleurtjes. Nouja, ik zal snel merken of het wel of geen miskopen zijn gok ik, haha!


Normaal gesproken haal ik vaak mijn douchegelletjes bij de op=op shop en toevallig had ik vorige week al één en ander ingeslagen. Het leuke van de DM is alleen dat ze geurtjes verkopen die hier (nog) niet in de winkels liggen. Dus zoals je kunt zien, heb ik er toch weer een paar meegenomen.
Dove douchecrème Pistache & meiklokjes € 1,35
Dove douchecrème Passiebloem € 1,35
Nivea Frangipani & Olie € 1,35

De douchecremes zijn natuurlijk niets nieuws hier in Nederland, maar de geuren heb ik hier nog nooit gezien. Of in mijn geval geroken, want ik ben zo'n miep die áltijd de dopjes opendoet en een beetje knijpt om de geur te "proeven" voordat het product daadwerkelijk in mijn mandje beland.
De pistache & meiklokjes is een geur die is bedacht door de winnares van de Dove- campagne in 2012. Het is een zeer vrouwelijke, maar zachte geur waar je absoluut de pistachenootjes in herkent.
De passiebloem heb ik zelf nog nooit geroken, maar de douchegel ruikt naar een mix van zomerse bloemen en mango. Fris en zoet tegelijk, i like it!
De douchegel van nivea ruikt ook naar bloemetjes, met een vleugje mint er doorheen. Mint vind ik persoonlijk altijd erg lekker en fris, mits het niet te overheersend is.



Schwarzkopf Brillance, kleur 896 € 5,95
Garnier Nutrisse, kleur 64 € 3,65
Balea Harsstrips voor gezicht en bikinilijn € 2,95

Al jarenlang verf ik mijn haar in de winter donker, maar de laatste keer dat ik het volledig heb geverfd is alweer twee jaar geleden. De laatste paar keren heb ik low- en highlights in mijn haar laten zetten, wat ondertussen een beetje een vreemde kleurencombinatie is geworden. Eigenlijk laat ik het altijd bij de kapper verven, omdat ik heel vreemd haar heb waar kleuren áltijd anders uitpakken dan gewenst, maar voor de prijsjes waar ik de haarverf voor tegenkwam, kon ik het gewoon niet laten. Wat een lachertje!
Ik ga beginnen met de lichte kleur, dan even kijken hoe ze op het (nieuwe) werk reageren en als dat okee is, dan gaat van het weekend de donkere kleur erin. Ik hou van roodtinten, maar deze lijkt me vrij heftig. Wel SUPERgaaf, dus ben heel erg benieuwd!

De harsstrips zag ik ineens liggen toen ik bij de kassa stond en die dingen zijn natuurlijk altijd handig om thuis te hebben liggen. Zal ze binnenkort eens proberen.


996 Before Sunrise € 1,55
 130 P2 Fresh Sister € 1,95

De Color Victim Collectie is volgens mij al een oudje, want ik heb dezelfde lakjes vorige keer ook zien staan. Eigenlijk zag ik er niet zoveel leuks tussen, maar toch trok deze mijn aandacht. Het kwastje is vrij dun, dus ben erg benieuwd!
De groene hoort bij de Volume Gloss Collectie, waar ik jullie hier al een review over een ander kleurtje liet zien. Ondanks dat het kwastje vreemd is, lakken ze echt heel fijn. En ondanks dat ik al 10 andere mintkleurig lakjes heb staan, moest ik deze natuurlijk ook hebben.


P2 Perfect Lips Overnight Serum € 2,45
Maybelline Under-eye Concealer, kleur 01 light € 9,65
Alverde Wenkbrauw- en wimpergel  transparant € 3,95
Alverde Fixerende Spray € 2,95

Door temperatuurverschilletjes krijg ik erg snel last van gesprongen lippen en toen ik deze in het schap zag, leek het me voor dat prijsje leuk om eens te proberen. Meestal kan ik de velletjes wel met lippenbalsem beperken, maar het zou erg fijn zijn als ik niet zo vaak zou hoeven te smeren.

Ik zag pas een video op youtube waarin de under-eye concealer van maybelline gebruikt werd. Dit zag er echt fantastisch uit en daarom wilde ik 'm ook proberen. Ik heb geen idee wat-ie hier in Nederland kost hoor, maar ik zag 'm liggen en heb 'm dus meteen meegenomen. Zulke producten zijn namelijk van die dingen die ik keer op keer vergeet...

Het wenkbrauwgelletje zal niet heel erg boeiend zijn, maar dat hoeft van mij ook niet. Het enige doel waar ik 'm voor heb gekocht is om ietswat langer model in mijn wenkbrauwen te kunnen houden.

Menigeen is ontzettend enthousiast over fixerende spray om te gebruiken na het poederen en dan met name over die van Urban Decay. Die staat dus ook op mijn wishlist, maar omdat Urban Decay hier niet meer verkocht wordt, gaat het nog wel even duren duren voordat ik deze in mijn bezit heb. Toen ik deze zag staan, heb ik 'm ook meteen in mijn mandje gemikt. Want ja, "water" is "water" lijkt me. Ben hier óntzettend nieuwsgierig naar!


Jaja, jullie zagen het goed: lakjes van Catrice!
Ik weet het, ik ben mijn afspraak met mezelf wéér niet nagekomen. Maar ik heb echt een onwijs goed excuus! Want die kleurtjes roepen toch lente? Of nouja. Ze schreeuwen het zelfs!
En het is toch bijna lente? Wij willen toch lente? Nou ja, ik wel... :P

De lakjes horen bij de Luxury Lacquers by Catrice, welke 24 nieuwe lakjes bevat die allemaal een bijzondere finish hebben. Ik heb niet alle 24 kleuren zien staan, maar wel een aantal verschillende finishes.
Ik vond alleen deze twee textuurlakjes leuk lijken, omdat dit de fijne glittertjes zijn. En natuurlijk door de heerlijke lentekleurtjes. Het zijn LE's en behoren tot de SandSation's. Bij DM is Catrice net iets goedkoper dan hier in Nederland, namelijk € 3,45 per stuk.

Waikiki Peach € 3,45
Sandhopper € 3,45

Het rechterflesje is een flesje met nagelriem olie. Ik ben nooit zo te spreken over olie voor je nagelriemen, dus deze is dan ook niet voor mij. Heb deze voor mijn moeder meegenomen, omdat ze nauwelijks smeert en haar nagelriemen af en toe echt kneiterhard zijn. Hopelijk vindt zij dit fijner in gebruik dan butters. Ik heb al menig butter en creme aan haar gegeven, maar dat vindt ze helaas helemaal niet fijn.

Verder nog een paar rollen wattenschijfjes meegenomen en oorstokjes. Daar heb ik geen foto's van omdat iedereen wel weet hoe die eruit zien, haha.




4 opmerkingen :

  1. Lekker al die aankoopjes :)
    Ben heel benieuwd naar die speciale geuren van de douchegels.

    Die Catrice lakjes trekken me echt niet, ga je er nog een review over schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke producten! Ik ben nog nooit bij een DM geweest.. In de zomervakantie ga ik naar Duitsland. Is er iets wat ik dan echt moet kopen of waar ik sowieso naar moet kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zelf voor de volume gloss lakjes van P2 gaan, die zijn echt heel fijn voor kleine prijsjes! Verder heeft P2 ook een leuk verzorgingsassortiment en sinds een tijdje hebben ze ook gellakken, wellicht is dat iets voor je?
    Verder zijn de doucheproducten een stuk goedkoper, alleen is dat natuurlijk best een beetje saai shoppen. Ik weet niet waar je heen gaat, maar in Dusseldorf zit een Inglot Store en dat is echt een superfijn merk!

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs