Lady Speed Stick

woensdag 2 april 2014

Hebben jullie weleens over dé deodorant uit de States gehoord, de Lady Speed Stick?
Ik al een tijdje terug en mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ze waren toen nog niet in Nederland verkrijgbaar en vanuit het buitenland kwamen er forse verzendkosten bij, dus werd het op de latere termijn gegooid. Totdat ik hoorde dat een Nederlandse webshop deze deo's ook verkocht! Toen werd het natuurlijk tijd om te bestellen en te proberen.



Het "geheim" wat er in deze deodorants schuilt, is de stof "aluminum zirconium tetrachlorohydrex", in een percentage van 15,4%. Deze moeilijke benaming is misschien wel beter bekend onder de benaming aluminiumzouten. Dit middel heeft de eigenschap om poriën te kunnen verstoppen en daardoor dus eigenlijk tegengaat om zweet uit de poriën te laten komen. Er schijnen nogal wat horrorverhalen over dit middel te bestaan, maar voor zover ik weet (en heb gemerkt) legt de deo een laagje óver je huid heen en trekt er niets in de huid, dus ik heb er zelf geen problemen mee. Ik gebruikte in het verleden bij bijzondere dagen ook de depper van Odorex Extra Dry, welke naar mijn idee nog een hoger percentage van het middel bevat, omdat ik bij gebruik van de Odorex en prikkelende oksels kreeg en bij de Lady Speed Stick niet.

Een verpakking bevat ongeveer 40 gram, wat me in eerste instantie best weinig leek. Maar ik gebruik 'm nu al een aantal weken tweemaal daags en hij is erg zuinig in gebruik.


Als je de paarse dop eraf trekt, vind je een hygiënische transparante dop. Ter bescherming, maar ook om even te testen dat je wel de eerste gebruiker bent. Nu is deze deodorant in Nederland niet in de winkels te koop, maar ik kan me zo ongeveer voorstellen dat na zo'n hype mensen toch benieuwd zijn en geuren willen ruiken. Door deze flip ben je ervan verzekerd dat je de eerste gebruiker bent.

Als je deze eraf haalt, krijg je de stick te zien. Deze is wit, lijkt romig en is best hard.
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd een deodorant in spuitvorm, dus ik moest wel behoorlijk wennen aan deze substantie. Je smeert namelijk echt iets onder je oksel. Ik vond het de eerste dagen wat vreemd, maar dat kan ook zijn dat ik misschien wat over-doseerde omdat ik totaal geen idee had hoeveel ik nou moest gebruiken. Nu, na een aantal weken gebruik, merk ik er eigenlijk niets meer van en is het net zo normaal geworden als dat even sprayen voor me was.


De stick duw je omhoog door aan het wieltje te draaien die onderop de stick zit. Alles aan de verpakking is van plastic en met mijn onhandigheid had ik verwacht dat ik 'm binnen de kortste keren onbruikbaar zou maken, maar niets is minder waar. Het wieltje werkt nog goed en soepeltjes.


Ik vind het een fijne deodorant, al houdt hij me met sporten niet geheel droog. Maar goed, ik vraag me af of het percentage daar wel hoog genoeg voor is, want met sporten vraag je natuurlijk veel van je lichaam. Voor dagelijks gebruik en voor normale dagen doet-ie prima z'n werk, ook op de drukke werkdagen dat je van hot naar her vliegt.

Lady Speed Stick is te koop bij speedstick.nl en ze hebben ondertussen 5 geuren van de normale collectie in hun assortiment, maar ook 2 geuren van de Secret Invisible en 3 geuren uit de Gel- collectie.

Het schijnt dat de Secret Invisible een hoger percentage aan aluminiumzouten heeft en daardoor nog beter werkt, dus daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Ik heb zelf de geuren Sparkling Lime Coconut en Wild Freesia. Wild Feesia ruikt behoorlijk bloemig, maar gelukkig niet overheersend. Sparkling Lime Coconut vind ik wat minder; ik vind het wat weghebben van chemische kokosnoot.

De prijzen zijn afhankelijk van welke geur en collectie je neemt, maar ze schommelen tussen de € 3,99 en € 5,99 per stuk. De verzendkosten zijn € 3,95 en bij een bestelling vanaf € 25 zijn de verzendkosten gratis.

Ben jij al bekend met deze deodorant? X

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs