TV Time #3- Feelgood Movies

vrijdag 18 april 2014

De series hebben we gehad, dus nu vond ik het tijd voor films. Feelgood Movies welteverstaan.
Je kent het wel: van die heerlijke zwijmelfilms die je in je eentje op de bank met een doos chocola bekijkt, of juist met een te grote meidengroep. De films die helemaal niet om te huilen zijn, maar waarbij je stiekem soms toch een traantje wegpinkt en uiteindelijk zit de zwijmelen op de bank vanwege het happy end...

Uiteraard heb ik daar ook mijn favorieten van, ook dit keer weer in willekeurige volgorde, want ik heb maar 1 favoriete film en die staat er vandaag niet tussen :-).


#1. Enchanted

Bron: domesblissity.com

Once Upon A Time... Begint de film als een sprookje. Om vervolgens verder te gaan in grote-mensen beeld. Wat een geniale film! De hele sfeer is geweldig, ook al had ik dat eigenlijk niet gedacht. Toen ik deze film voor het eerst keek, wilde ik 'm na een paar minuten eigenlijk afzetten. Maar wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan, want hoe je bui ook is, gegarandeerd dat je na het zien van deze film een stuk vrolijker bent!
Assepoester in New York... Love it!


#2. Grease

Bron: drafthouse.com


Deze klassieker kan natuurlijk niet uit het lijstje weg blijven. The Pink Ladies en de T-Birds... Het bijzonder brave meisje uit Down Under valt op de stoere jongen van school... Zucht... Wat een geweldig stel! Iedereen kent natuurlijk ook de liedjes uit zijn of haar hoofd (ja, mannen hoeven zich bij deze niet te schamen voor me ;-) ) en zit uiteraard mee te blerren wanneer deze film voorbij komt.
Althans.. Ik hóóp dat ik nu niet alleen voor mezelf praat...


#3. Sweet Home Alabama

Bron: onlinemoviequotes.com


Een vrij simpel filmpje die lekker wegkijkt en die me keer op keer weer een heerlijk gevoel geeft als de aftiteling begint. Natuurlijk met de wijze raad dat het gras aan de overkant heus niet altijd groener is.


#4. Dirty Dancing

Bron: fanpop.com


Oh boy... Deze film kijk ik minimaal 4 keer per jaar. 2014 is hierop een uitzondering, want hij ligt alweer een poosje bij een vriendin te versloffen. Inderdaad.. Te versloffen! Snap jij dat mensen zich niet tot deze film toe kunnen zetten? Ik echt niet hoor... Heb hier weinig woorden voor, wil alleen onderstaand filmpje wel even delen. **en daar gaan de vlinders weer alle kanten op**



#5. Dispicable Me

Bron: cgtopia.eu


Ook hier geen woorden voor. Alleen de mededeling: kijken, hij is zóó leuk :D!


#6. Hairspray

Bron: dailymail.co.uk


Het duurde even voordat ik me tot deze film kon toezetten, maar jeetje.. Wat een heerlijke Feelgood Movie! John Travolta doet het weer fantastisch in de huid van een ander en ook de hoofdrolspeelster speelt het zo fantastisch, dat je gewoon niet sjagrijnig kunt blijven. In korte tijd al vaak bekeken!


#7. Pretty Woman

Bron: uptownmagazine.com

Pretty Woman is wel de film waardoor ik Julia Robert ben gaan waarderen in films. En gelukkig maar, want ze heeft absoluut goede en gave films gemaakt. Voordat ik Pretty Woman had gezien, irriteerde ik me weleens aan Julia, met haar te mooie reebruine ogen en te grote lach. Na het zien van deze film, was dat helemaal foetsie! Niet heel standaard verhaaltje (voor die tijd) en naar mijn idee best gewaagd voor USA. Maar oh, wat kijkt-ie lekker weg!


Er zijn er waarschijnlijk nog een heleboel waar ik niet opgekomen ben tijdens het schrijven van de post, maar die er absoluut bij horen. Mocht ik me er meer bedenken, zal ik ze uiteraard erbij zetten.
So far deze 7.

Wat is jullie favoriete Feelgood Movie?
X






Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs