Week van de rommelbakjes #3- Catrice Steel My Heart

woensdag 7 mei 2014

Toen Catrice een hele poos geleden de zogenaamde "Metal Brush Effect"-lakjes uitbracht, wist ik het allemaal nog niet. Aan de ene kant klonk het interessant, aan de andere kant klonk het als een lakje met een metallic en streperige finish. En daar hou ik absoluut niet van. Toen ik de lakjes in levende lijve zag, kon ik dit kleurtje toch niet weerstaan en ik nam 'm mee. Om 'm vervolgens nog nooit op te hebben gehad...




Steel My Heart hoorde bij de normale collectie, alleen had deze dan een speciale finish. Ik weet niet meer precies wanneer ze zijn uitgebracht, maar volgens mij was het ergens eind 2012. Ondertussen zijn ze discontinued, wat ik stiekem wel jammer vind, omdat ik Steel My Soul ook een geweldig kleurtje vind en ik die nog niet in mijn bezit heb.


Steel My Heart heeft een paarsbruine basis met daarin tal van microglittertjes. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het nou multicolor glitters zijn of holografische. De lak droogt semi-matte op en heeft hierdoor dus een beetje een suede-effect. Ook is er een klein beetje texture te voelen, maar dit komt meer door de glittertjes dan dat het echt de bedoeling was om een texture-lakje te zijn.

Steel My Heart, 2 laagjes (zonder topcoat)


De lak droogt verbazingwekkend snel en dat is erg fijn. De pigmentatie is prima en met twee laagjes zat de lak al prima. Als je er een topcoat overheen doet, is het effect weg, maar ook dan is het lakje toch best leuk om te zien. Wel wordt de paarsbruine tint een stuk donkerder. Het heeft dan meer wat weg van een houtskoolgrijze kleur met glittertjes.

Steel My Heart, 2 laagjes (met topcoat)


Het kwastje was toendertijd nog niet zo breed als de huidige kwastjes zijn, maar toch waren ze al aardig breed. Gelukkig was hier wel mee te lakken, al was enige voorzichtigheid geen overbodige luxe.

Op de foto's komen de glitters helaas niet zo goed naar voren als dat ze in werkelijkheid te zien zijn, daarom heb ik nog een laatste macro-shot voor jullie. Deze foto is zonder topcoat.

Catrice Steel My Heart

Ik vind het al met al toch wel een erg leuk lakje, helemaal zonder topcoat. Met topcoat mist-ie gewoon net die speciale finish en wordt het een vrij standaard lakje. Helaas zijn ze niet meer verkrijgbaar, maar wellicht vindt je er nog één op een blogsale.
X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs