Week van de rommelbakjes #2- NYC Green Day

dinsdag 6 mei 2014

Vandaag het enige lakje uit mijn stash van dit merk. Op de een of andere manier trekt het schap me nooit, omdat het kleuraanbod vrij saai en weinig afwisselend is. Toch bleef mijn oog een tijd terug hangen bij het schap door een nieuwe collectie en daarvan nam ik Green Day mee naar huis.
Naast deze kleur zijn er nog 3 andere kleuren verkrijgbaar.




Green Day hoort bij de Rock Muse Collectie en is bedoeld als topcoat. Op het flesje staat het ook al aangegeven, er staat namelijk "Smoky Top Coat" (ja, zonder e...). Ik heb geprobeerd om de lak ook op zichzelf te lakken, maar de basis is erg sheer en daardoor wordt het een behoorlijk plakkaat op je nagels. Met andere woorden: geen gezicht.

NYC Green Day

De lak heeft een zwarte jelly base met daarin groene hexglitters en groene- en olijfkleurige glitters in kleiner formaat. Zoals ik eerder al zei, is de lak niet prettig om op zichzelf te dragen, daarom heb ik 2 laagjes van Green Day over 1 laagje Kiko 392 (Jungle Green) gelakt. Ik heb 'm ook over een laagje zwart heen geprobeerd, maar hierdoor werden de glitters op de een of andere manier grijzig van kleur en dat vond ik zonde.

NYC Green Day

De lak is erg prettig in gebruik. Ondanks dat er behoorlijk wat glitters in zitten, vloeit-ie over de nagels.
Op het kwastje heb ik niet heel veel aan te merken, deze houdt prima vast en is qua vorm en dikte ook prettig in gebruik. En ook de droogtijd was boven verwachting! Het duurde langer om het onderlaagje van Kiko te laten drogen dan beide laagjes van Green Day!

Wat is wel enigszins jammer vind, is dat je de hexglitters er een klein beetje op moet plaatsen. Het kwastje neemt echt meer dan genoeg glitters mee, maar helaas in verhouding erg weinig hexglitters. Dat is ook de reden dat ik 2 laagjes heb gelakt, omdat er naar mijn zin met één laagje nog te weinig groene glitters te zien waren.

NYC Green Day

Het smokey-effect is zeker goed waarneembaar. Het maakt mijn basislak wat donkerder van kleur, maar dekt niet volledig, waardoor je wel die tint nog mee meekrijgt in de topcoat.
Ik vind de combinatie erg geslaagd en ben tevreden met deze budgetlak. Ik ga 'm zeker vaker gebruiken!

Ik ben nu natuurlijk razend nieuwsgierig of alle lakjes van NYC zo fijn lakken, maar helaas blijft het vooralsnog even bij alleen deze, omdat het aanbod gewoon niet bijzonder genoeg is.
Heb jij lakjes van NYC? Wat is je indruk ervan? En wat vind je van deze kleur?

Alhoewel ik de collectie verdenk een wintercollectie te zijn, staan ze gewoon nog in de schappen van de Kruidvat. Ze bevatten ongeveer 10ml en kosten slechts €2.49 per stuk. Mij maakt het trouwens echt helemaal niks uit, want ik draag net zo lief een neon in de winter als een donkere kleur in de zomer :-)
X



6 opmerkingen :

  1. Oeh, mooi!
    Hij doet me onwijs aan Lucky Fairy denken trouwens.

    Ben heel benieuwd hoe die 2 er naast elkaar uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is de base van Lucky Fairy groen en deze zwart en heeft LF ook nog holografische glitters, maar kan ze wel een keertje naast elkaar lakken om het verschil te zien. Heb die al zo lang niet gelakt, dat het best kan dat ik nu de verkeerde zit te beschrijven :')..

      Verwijderen
  2. Ik vind 'm leuk! Ik denk dat ik toch nog eens bij Kruidvat ga kijken nu de 1+1 actie nog geldt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het ook doen :D. Persoonlijk denk ik dat dit één van mijn leukste budgetlakjes is. Hou van de glitters!

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs