China Glaze Riveting

maandag 23 juni 2014

Jullie zagen dit lakje vorige week al voorbij komen, maar ik vond 'm bijzonder genoeg voor een eigen post. Ook omdat dit lakje een eigen verhaaltje heeft...

Dus... Note to self: Toch beter naar Anc luisteren!
Al een hele poos geleden had Anc een nieuwe liefde ontdekt, namelijk China Glaze Riveting.
Ze bleef maar zeggen hoe mooi die lak was, maargoed... ergens in mijn "making of" hebben ze wat eigenwijze genen erbij gestopt, dus ik wilde het maar niet geloven. Want ja.. Oranje!


Tijdens mijn shopsessie bij Enchantra (alweer dik een jaar geleden) moest ik al toegeven dat er een oranje lak constant naar mij aan het gluren was en ik heb desbetreffende lak ook een keer of tig in mijn handen gehad. Maar... de eigenwijsheid overwon en ik zette het flesje keer op keer weer terug in de stelling.
Toch bleef-ie maar roepen, overdags, in whatsapp en zelfs in mijn dromen en nachtmerries!
Dus op een gegeven moment kón ik gewoon niet anders en heb ik 'm besteld. Om 'm vervolgens untried te laten wezen tot Nederland voor de tweede keer moest spelen vorige week.

Riveting hoort bij de Hunger Games collectie en is uitgebracht in het voorjaar van 2012. De collectie wordt trouwens ook wel Capitol Colors genoemd, dus als je één van deze beschrijvingen ziet: niet schrikken, het is gewoon dezelfde collectie.


Riveting is een vrij felle oranje lak welke toch een klein beetje naar rood neigt, maar echt een klein beetje! In deze oranje base zitten allemaal kleine gouden en oranje microglittertjes. Toch zijn het ook weer niet echte microglitters, want ze hebben ook wel iets weg van mini-flakies. Het geheel maakt deze lak echt een ontzettende blikvanger, het doet me een beetje aan vuur denken. 

China Glaze Riveting
Schaduw


Ondanks dat de base als een jelly te beschrijven is, is de pigmentatie fantastisch en is-ie al goed dekkend met maar 1 laagje. Voor een mooiere kleurintensiteit heb ik natuurlijk 2 laagjes gelakt.

China Glaze Riveting
Daglicht


De lak is wat aan de dunne kant, dus voorzichtig lakken!
Zoals ik eerder zei, is de pigmentatie fantastisch en daarbij de droogtijd ook redelijk snel.
Uitharden doet deze net iets minder, maar daar kun je natuurlijk altijd een sneldrogende topcoat voor gebruiken.

Natuurlijk heb ik ook nog een macroshot voor jullie, omdat op de bovenstaande foto's de oranje shimmer helaas wegvalt in de basiskleur.



Als afsluiter kan natuurlijk de slogan  van dit moment niet achterblijven:
HUP HOLLAND HUP!

Riveting bevat 15ml en kost ongeveer 5 a 6 euro, afhankelijk van waar je het lakje besteld. O.a. The Color Palette, Enchantra en eBay hebben dit lakje te koop. Wat vindt jij ervan?

Note: Aankomende zomermaanden ga ik even terug naar 2 á 3 posts per week. Niet omdat ik het bloggen niet leuk vind, integendeel zelfs! Maar ik heb het in de avonduurtjes nu gewoon te druk met feestjes voor de voetbal, wijntjes die al klaarstaan, hapjes die gedeeld moeten worden, strandtentjes en kroegjes die hun deuren al voor me open hebben staan, hardlopen om die bikini en zomerjurkjes weer aan te kunnen en tussendoor ook nog hordes feestjes en verjaardagen. Oh ja... En werk staat ook niet stil. En we willen zo af en toe natuurlijk ook nog van de zon genieten, toch...? Ik wel!
X


1 opmerking :

Made With Love By The Dutch Lady Designs