TV- Time #6: Musicals

maandag 5 januari 2015

Een genre wat ik ook altijd erg leuk vind, is de musical in filmversie. Sowieso vind ik een avondje naar een musical totaal geen straf, maar ook zijn er gelukkig genoeg filmversies uitgebracht die mij maar moeilijk kunnen laten stilzitten op de bank.

Vandaag dus de musicals!



Hier komen ze, wederom in random volgorde.

#1. Cry Baby


Jullie zagen deze ooit al eens in mijn post over mijn guilty pleasures voorbij komen en daarom kan-ie absoluut niet missen in dit rijtje. Ik schaam me nog steeds diep, zeer diep, want het is natuurlijk een zéér slechte film. Maar vooral wanneer Please Mr. Jailer komt, kost het me de grootste moeite om geen deo-fles te pakken om mee te blerren... Zucht... Zwijmel...




#2. Grease


Tell me about it, stud! Sja.. Deze film hoort bij de klassiekers en ik kan elk nummer van begin tot eind meezingen. Je moet wel onder een steen leven als je me durft te zeggen dat jij dat niet kan ;-).
Het is vrij afgezaagd, maar mijn favoriet blijft toch You're The One That I Want.




#3. Moulin Rouge


Deze film is druk. Achterlijk druk. Maar oh zo mooi! Hij boeit me in alle opzichten en het verhaal vind ik fantastisch. Ik weet nog goed dat ik deze voor het eerst in de bioscoop zag en dat ik helemaal duizelig werd van de drukke en kleurige beelden. Later kocht ik 'm op dvd en dat beviel me een stuk meer. De liedjes vind ik zo gaaf gevonden in de film. Vooral van dit nummer krijg ik weke beentjes...


 Love lift us up where we belong... 



#4. Burlesque


Burlesque is natuurlijk een film met een vrij standaard verhaaltje, maar toch blijf ik 'm kijken. Vind Chistina haar stem gewoonweg fantastisch en die hoor je toch wel ruimschoots in de film.
En daarbij... Diamonds are a girl's best friend!






#5. Hairspray


Echt.. Ik ben in het verkeerde tijdperk geboren! Deze film heeft het allemaal weer voor mij: de songs en het meeblergehalte, de moves... Jaja, John Travolta did it again! Wat een geweldige vent blijft het toch ook!


Oehh en hebben jullie de aankomende collectie van Glam Polish al gespot, met thema Hairspray?
Supergaaf, hebbenn!!!


#6. Chicago


Een musical op een andere manier. Ik hou ervan! Vroeger, toen ik nog op stijldansen zat, was de tango by far mijn favoriete dans. Je snapt dus dan mijn benen alle kanten op gaan als Cell Block Tango voorbij komt... Daarbij vind ik het fantastisch hoe ze dit stukje film met nummer in elkaar geflanst hebben. Heerlijk filmpje!



Zooo, dat waren mijn favoriete musicalfilmpjes. Ik heb zitten twijfelen of Dirty Dancing en Walk The Line hier ook bij hoorden, maar die vallen volgens mij niet echt onder het genre musicalfilms, vandaar dat ik heb gekozen om 'm hier niet bij te zetten. Wel jammer, wat vind ze echt super!

Hou jij van dit genre? Zo ja, heb je nog aanraders? X




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs