Dollish Polish Walker Bait

maandag 23 februari 2015

Okee, het is nu officieel: ik ben gestopt met The Walking Dead. Ik zat al bijna twee seizoenen op "iets" te wachten, maar dat kwam maar niet en de serie ging me steeds meer tegenstaan. For now ben ik dus even gestopt met de serie. Zal wel even wennen zijn, geen TWD meer na het sporten op de maandag! Omdat zeker de eerste drie seizoenen retegoed waren, heb ik vandaag een lakje dat als ode aan de serie is uitgebracht. Met toepasselijke naam, namelijk Walker Bait.



Walker Bait hoort niet bij een specifieke collectie, maar werd in eerste instantie als eerste lakje uit de Monthly Limited Edition Shades uitgebracht, ter ere van de start van het vierde seizoen van The Walking Dead. Dit was in september 2013 en het lakje was toen maar korte tijd te koop.

Omdat er zoveel vraag bleef naar Walker Bait, heeft Dolly besloten om haar nog eens uit te brengen als limited edition en dit was tijdens de release van de Halloween Collectie uit 2014. De eerste keer greep ik ernaast, de tweede keer gelukkig niet.


De lak wordt omschreven als duochroom én holografisch, al had ik wat moeite om de duochroom erin te ontdekken. Na een studie van een aantal uren tijdens stilte op het werk, kwam ik er toch achter dat er een lichte duochroom naar oranje in zit. Het is een olijfkleurige lak die bestaat uit tal van miniscule shimmertjes.

Zoals altijd bij limited editions van Dolly, is ook dit flesje genummerd. Zoals je kunt zien, heb ik nummertje 51 uit de tweede keer dat ze te koop was. In totaal waren er bij deze tweede verkoop honderd flesjes beschikbaar.


Olijf is niet mijn favoriete kleur, maar net als groen, heb ik het leren waarderen. Hoe ik een paar jaar terug eigenlijk alle olijfkleurige lakjes bestempelde als "kotskleur", hoe ik ze nu meer en meer ga waarderen. Het heeft dus ook wel even geduurd voordat Walker Bait op mijn nagels mocht schitteren. Ik kocht dit lakje eerder om de heb, dan dat ik het een gaaf kleurtje vond. Want zeg nou zelf, de gedachte achter dit lakje is toch fantastisch?!

Ik heb geprobeerd om de duo zichtbaar te krijgen, maar omdat ze maar zo lichtjes aanwezig is, is het met het blote ook zelfs pas na uren studie te zien. Hieronder de lak in neutraal licht, helaas nauwelijks een duo te zien...




De formule van de lak is, zoals bij de meeste holografische lakjes, fantastisch. Ze lijkt me het eerste laagje wat sheer, maar het tweede laagje maakt dit helemaal goed. Ik weet niet wat dat is, maar álle holografische lakjes lakken zo fijn. Toch jammer dat ik niet zo van holo hou, haha!


Zoals ik al zei, had en heb ik wat moeite om de duo in het lakje te vinden en het is me dan ook niet zo goed gelukt om deze vast te leggen. De lineaire holo is echt zéér goed aanwezig, maar vooral in het zonnetje. Dan schittert ze je tegemoed, terwijl je binnenshuis en in de schaduw een rijke olijfkleur op je nagels ziet.


Zoals eerder gezegd, was dit een limited edition en dit betekent dat het lakje momenteel niet meer te koop is. Het kán zijn dat Dolly weer besluit om haar terug te laten komen, maar ik heb er nog niets over gehoord, dus dat is eerder een speculatie van me. Maar je weet maar nooit natuurlijk!


Ik kocht dit lakje bij Dolly zelf, waar ik $10 betaalde voor 15ml.

Wat vind jij van Walker Bait? Leuk om de naam of ook daadwerkelijk om de kleur? En zie jij trouwens  in één oogopslag de duo naar oranje? (please zeg nu nee, want anders betekent het dat ik echt aan een brilletje moet ;-) )

4 opmerkingen :

  1. Ik snap je gevoel over TWD helemaal!
    De eerste 3 afleveringe van het nieuwe seizoen zijn al weer geweest en ik moet ze alle 3 nog kijken :=

    Het lakje is wel echt heel gaaf, een van mijn favorieten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi lakje! Ik hou van olijfgroen (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb precies hetzelfde met TWD. De eerste seizoenen waren fantastisch. Maar ik kan mij er nu bijna niet meet toe zetten om te kijken.

    Dat lakje is echt heel mooi. Ik word hier enorm hebberig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beauty zeg! Ik hou van de kleur, en holo is altijd goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs