OPI Frog In My Throat

maandag 2 februari 2015

Ik kwam een untried lakje tegen die ik hier nog wel even wilde laten zien. Meet Frog In My Throat van OPI.



Eind vorig jaar had de Big Bazar verschillende acties van nagellak, waaronder de actie van OPI. Je kon toen 3 lakjes kopen voor €12. O.a. dit lakje zat ertussen.

Zelf had ik nog nooit van deze lak gehoord en vond 'm erg veel lijken op Just Spotted The Lizzard uit de Spiderman Collectie uit 2012. Ik heb google er wat op losgelaten en het blijkt dat OPI in het najaar van 2014 verschillende duo packs uitbracht waar lakjes met nieuwe namen in zaten. De lakjes zijn echter zéér close (- tot dupes!) met bestaande lakjes van OPI en Nicole By OPI. Waarom OPI dit heeft gedaan is nog de vraag... Ik heb werkelijkwaar geen idee!


Frog is een dupe van de welbekende Chanel Peridot. Vraag me niet waarom, maar deze lak was zo'n ontzettende hit, dat zo ongeveer elk merk wel een zéér close lakje tot aan dupe heeft uitgebracht. Voorbeelden zijn:
Catrice-  Genius In The Bottle
ArtDeco- 226
China Glaze- Rare And Radiant
Sephora- Diving In Malaysia
OPI- Just Spotted The Lizzard/ Frog In My Throat
Ciaté- Oil Slick
Jessica- Iridescent Eye
Dus ja, keus genoeg zou ik zeggen :-).


Maargoed... Frog In My Throat dus. In het flesje is een prachtige multichrome te zien die van goud naar groen en zelfs blauw gaat. Op de nagels is dit ook nog wel zichtbaar, maar lang niet zo duidelijk als in het flesje.

De substantie van Frog is erg dun en daarbij ook vrij sheer. Ik heb vier laagjes gelakt omdat ik had gehoopt dat de streperigheid bij het laatste laagje zou verminderen, maar bij drie laagjes is ze wel volledig dekkend. Helaas is de streperige finish iets wat niet weg te lakken valt. Ik las een tijdje terug ergens de tip om eerste en matte topcoat te lakken en daarover heen een glanzende. Dat zou de streperigheid drastisch verminderen. Ik heb gezocht en gezocht, maar mijn matte topcoat is foetsie, dus helaas kan ik jullie deze test niet laten zien. Ik zal binnenkort een nieuw flesje halen en dan zal ik er eens een post aan wijden.


Ik heb foto's in verschillende hoeken gemaakt om de multi zo goed mogelijk uit te laten komen. Meteen na het maken van de foto's heb ik de lak er echter weer afgehaald. Mijn nekharen stonden recht overeind, totale miskoop voor mij! Buiten de streperige finish, legt de lak ook nog eens nadruk op oneffenheidjes in je nagels. Brrr.

OPI Frog In My Throat

Frog In My Throat is dus alleen te koop geweest in de duo packs en in Nederland bij de Big Bazar. Ondertussen heeft de BB deze actie niet meer lopen, dus ik denk dat je op een dupe aangewezen bent als je dit lakje graag wilt hebben. Zie de lijst in de post voor vergelijkbare lakjes. Ik betaalde €4 voor dit lakje en ze bevat 15ml.

Wat vind jij van dit lakje? X

6 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs