OPI DS Reflection

woensdag 13 mei 2015

Een tijdje geleden hebben jullie dit lakje al als testlakje in de post van The Gel Nail Polish, part 2 voorbij zien komen, omdat dit lakje bij uitstek geschikt is voor een houdbaarheidstestje. Toch is dit lakje de moeite waard om solo te zien en vandaag heb ik dan ook een uitgebreide post over DS Reflection.



DS staat voor Designer Series wat een aparte klasse in de lijn van OPI is, omdat ze zich onderscheidt van de normale lakjes door haar formules met diamantpoeder. 

"An extraordinairy fusion of couture and technology, Designer Series by OPI is a line of nail lacquers so unique and exceptional, it is meant to be savored by only the most exclusive audience." - OPI

OPI DS Reflection

De DS Collectie bestaat momenteel uit elf lakjes, maar er zijn ook een behoorlijk aantal uit deze collectie ondertussen discontinued, dus ik kan helaas niet met zekerheid zeggen uit hoeveel lakjes deze collectie heeft bestaan. Jaarlijks worden er een aantal geschrapt, maar ook weer een aantal toegevoegd. De collectie is herkenbaar aan de zilveren dopjes. Voorheen hadden al de lakjes uit de DS Series een holografische finish, maar ondertussen zitten er ook glittermixen in. Ook is er nog een topcoat verkrijgbaar die ook de diamantpoeder in haar formule heeft.

OPI DS Reflection

Reflection heeft een prachtige koraalrode kleur met een lineaire holografische finish. Alle kleurtjes van de regenboog zijn dus weer zichtbaar met een zonnetje! Ondanks de holografische finish, heeft deze lak in de schaduw geen grijze waas over zich heen!

OPI DS Reflection
Schaduw


De pigmentatie van Reflection is echt geweldig, want met slechts één laagje schittert ze je al tegemoed. Ik heb echter twee laagjes gelakt, omdat dit specifieke lakjes echt zéér slecht bij me blijft zitten. De draagbaarheid van Reflection is op mijn nagels nooit langer dan 4 uur geweest. Inderdaad, 4 uur! En na die 4 uur heb ik niet slechts wat tipwear, nee, de chips hebben op dat moment de overhand gekregen van de lak(resten) wat nog op mijn nagels zit. Wat dat betreft is deze lak echt rampzalig!

OPI DS Reflection
Zonlicht


Maar.. Verder is het echt een heel fijn lakje: goede pigmentatie, vloeit als boter over je nagels en lekker snel droog. Maar ja, stiekem mag dat ook wel als je 4 uur later weer opnieuw kunt beginnen met lakken, haha! Gelukkig heb ik op die rampzalige houdbaarheid iets gevonden en dat is de base- en topcoat van The Gel Nail Polish van Essence gebruiken! Deze combinatie werkt echt goed aan een betere houdbaarheid! Nu blijven mijn nagels geen weken mooi, maar ik heb wel twee dagen van een onbeschadigde Reflection kunnen genieten! 4 uurtjes of 2 dagen.. Ik zeg: Vooruitgang!
Een volledige review over de set van The Gel Nail Polish kun je hier vinden. 

OPI DS Reflection
Neutraal licht


Afhankelijk van het licht, zal Reflection meer koraal of meer rood op je nagels worden. Rood of koraal, wat mij betreft kan een lakje niet beter, want ik ben gek op zulke tinten! Ik vind het werkelijkwaar een toppertje van OPI, alleen vind ik het natuurlijk vreselijk jammer dat de houdbaarheid bij mij zo slecht is. Ik weet niet of dit alleen bij dit lakje van de DS-lijn is of bij meerdere, omdat dit het enige DS-lakje is die ik bezit. Hoe is de houdbaarheid op jouw nagels?

De DS-lijn is nog ruimschoots verkrijgbaar via eBay, waar de prijzen erg ver bij elkaar vandaan liggen en zijn afhankelijk van hoe populair de kleur was.

Wat vind jij van Reflection? Heb je zelf ook lakjes uit deze lijn?


3 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs