Essie Coat Couture

vrijdag 21 augustus 2015

Toen ik de eerste swatches van de Cashmere Collectie van Essie zag, sloeg mijn hart en slag over. Maar hoe meer ik zag, hoe meer ik begon te twijfelen. Uiteindelijk heb ik het bij één lakje uit deze collectie gelaten en die wil ik vandaag aan jullie laten zien.



Zoals ik al zei, hoort Coat Couture bij de Cashmere Matte Collection en deze is uitgebracht voor het voorjaar van 2015. De collectie telt een zestal lakjes die allemaal een zachte, matte finish hebben. Het is niet eenzelfde finish als de bekende suede- en/of satin finishes, want deze hebben vaak een matte shimmertje in zich. De Cashmere lakjes hebben een soort waasje over zich heen. Het is een beetje lastig uit te leggen, dus kijk snel mee naar de foto's.


Couture heeft een prachtige paarsgrijze basis met een tealkleurige "waas". Ik denk trouwens dat de waas misschien beter te omschrijven valt als een mini-microshimmertje, wat denk jij? Ik vind het in elk geval echt een prachtige combinatie.

Ondanks dat ik het smalle kwastje van de salon variant fijner vind, ging ik voor deze collectie toch op jacht in de Nederlandse schappen. Het is namelijk een lakje met een bijzondere finish én een donkere kleur en dat is eigenlijk de ultieme combinatie voor een streperige finish. Met een breder kwastje heb je minder stroken nodig en daardoor dus ook minder strepen. Helaas is deze collectie over ons kikkerlandje heen gewaaid en is deze collectie nooit in Nederland te koop geweest.

De droogtijd is zeer vlot en dat maakt het wat lastig lakken. Je moet erg snel zijn. De finish.. Sja, de finish vind ik fantastisch! Stiekem vind ik het hele lakje fantastisch.. Weer zo'n dorky basiskleurtje met een prachtig opvallend dingetje erin, beetje vergelijkbaar met de kleurtjes van The Werewolf Code en Bury. Ik kan er geen genoeg van krijgen in elk geval!


Helaas is door de vlotte droogtijd onder een kritisch oog toch de streperige finish te zien. Erg jammer.
Daardoor besloot ik een laagje topcoat te lakken. Bijzonder hoe dit lakje transformeert tot een totaal ander lakje! Ik vind het effect zonder topcoat zelf mooier, omdat die waas erin toch wel erg mooi is. Maar met topcoat zijn de lelijke strepen weg. Lastig, lastig! Wat vind jij mooier? 


De lakjes van Essie zijn in Nederland goed verkrijgbaar bij o.a de Etos en Dio Drogist, maar hou er dan rekening mee dat je de lakjes met een breed kwastje krijgt. Deze lakjes heb ik echter nog nergens in Nederland gezien (en ook schijnen de meiden uit de winkels van niets te weten over deze collectie), dus als je iets uit deze collectie wilt bestellen, raad ik je aan om even op NS of eBay te kijken. Je betaalt ongeveer 5 a 6 euro voor een flesje van 15ml en je hebt ze met ongeveer een weekje in huis.

Had jij deze collectie wel in Nederland gespot? En heb je lakjes thuis ervan? Ben benieuwd!
En vertel natuurlijk even wat je van deze vindt :-) !

2 opmerkingen :

Made With Love By The Dutch Lady Designs