Battle #4- Real Techniques & Joursna

vrijdag 23 augustus 2013

Ondertussen is Nederland wel bekend met de geweldige make-up kwasten van Real Techniques by Samantha Chapman. Toch..? Ik zat een tijdje terug op eBay te neuzen en vond look-a-likes van het merk Joursna.

Na ze beiden een tijdlang in gebruik te hebben gehad, besloot ik om deze ervaring te delen.
Vandaag dus weer een nieuwe battle.


In deze vergelijking neem ik 2 soortgelijke kwasten, namelijk de "Face Expert Brush" van RT en de naamloze van Joursna. Hij is niet echt naamloos, maar de ene seller verkoopt de kwast onder nummer "02" en de andere seller onder de naam "1052". Beide zijn bedoeld als gebruik voor foundation.
Zoals je kunt zien op bovenstaande foto, zijn er op de kleur na veel gelijkenissen. Ze zijn bijna even lang, de vorm van de kwast is hetzelfde en de haren lijken vrijwel hetzelfde uit te lopen.

Het eerste, misschien wel belangrijkste, verschil is de prijs. De Face Expert is te koop voor erg veel verschillende prijzen, internationaal beginnend bij $ 9 op iHerb en in Nederland beginnend bij € 12,50 bij Enchantra. De Joursna daarentegen kost rond de 3,5 dollar op eBay.

Ik had de Face Expert eerder in gebruik en was er weg van. Toen ik per toeval op de fakes stuitte op eBay, was ik natuurlijk erg sceptisch, maar omdat ze zo goedkoop waren besloot ik er toch een paar te bestellen.

Over het uiterlijk kan ik kort zijn, die zijn op de kleur na vrijwel gelijk. Beiden liggen fijn in de hand, beiden hebben een uitlopend uiteinde en beide hebben een fijne lengte. De haren zijn wat dit betreft belangrijker om te vergelijken, want dat is immers wat je uiteindelijk gebruikt.

Links RT, rechts Joursna


Allebei de kwasten zijn kwalitatief erg goed, al merk ik dat er na veelvoudig gebruik (en wassen!) er een paar haren van de Joursna kwast zijn gaan dwarsliggen en dat het lijmlaagje waar de kwasten mee in de houder zitten een klein beetje heeft losgelaten. Niets ernstig, ik merk er niets van en je ziet er ook niets van, maar toen ik de kwast kritisch onder de loep nam, viel me dit op.
De kwast van Real Techniques is nog als nieuw en vertoont totaal geen mankementen.

Links RT, rechts Joursna



Zoals je op bovenstaande foto kunt zien, zit er wel een verschil in de haren van de kwasten. De haren van RT zijn korter en de kwast is vooral voller. Joursna heeft ook absoluut compacte haren en ook zeker genoeg, alleen deze haren zijn iets langer, waardoor het optisch ook wel lijkt alsof er minder haren inzitten. Toch is het niet alleen optisch bedrog, want er zitten daadwerkelijk minder haren in én ze zijn iets minder compact gebonden. 

Mijn eindoordeel? Ik was gek van de Face Expert Brush en nog steeds ben ik erg weg van. Maar op een andere manier zuigt de Face Expert best veel product op en mijn Bobbi Brown foundation is niet goedkoop. Wat zeg ik? Die is gewoon duur, dus dat vind ik nogal zonde. Als je de kwast een paar keer hebt gebruikt, is het zuigende effect weg, maar ik ben nogal panisch voor bacteriën bij/op mijn gezicht omdat ik niet het makkelijkste huidje heb, dus mijn kwasten krijgen elke week een wasbeurt en tussendoor nog een opfrisbeurt met de Zoeva kwastenreiniger.
Daarbij is de Face Expert nét iets compacter waardoor het opmaken net iets meer tijd in beslag neemt. Daardoor ben ik geneigd om liever de kwast van Joursna te pakken. Deze zuigt een stuk minder product op, wat een stuk zuinger voor mijn product is.

Qua finish geven beide producten een verbluffend resultaat. Mooie blending met de huid en geen strepen. Mijn platte foundationkwast is na aanschaf van deze 2 kwasten de prullenbak in beland.
Ook zijn ze allebei heerlijk zacht voor je gezicht.

Zoals ik net zei, is de kwast van Joursna voor mij de winnaar. Dat de lijmlaag nu een klein beetje loslaat is natuurlijk wel een puntje van kritiek, maar ik zeg bewust puntje, omdat je voor 3,5 dollar inclusief verzendkosten weer een nieuwe op de mat hebt liggen.
De Face Expert brush gebruik ik voornamelijk om concealer in te blenden, wat-ie ook heel erg mooi en fijn doet.

Real Techniques by Samantha Chapman is bij bijna elke online beautyshop verkrijgbaar.
Joursna kwasten zijn te koop op eBay, onder andere hier.

Ken jij deze kwasten al? En die van Real Techniques? Wat vind je ervan?
Ik heb nog een paar kwasten van Joursna. Is het leuk als ik daar wat meer informatie over geef in een andere post?
X






Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs