Essence It's All About Matt

maandag 5 augustus 2013

Voor deze review heb ik het product voor de 3de keer moeten aanschaffen. Voor jullie ja! Maar okee, heel stiekum toch ook een beetje voor mezelf...
Ik ga het hebben over de fixing compact powder van Essence, namelijk It's All About Matt!
Ik begin gelijk maar met het grote nadeel: de verpakking en houdbaarheid.
Ik heb nog niet langer dan een week met 1 verpakking kunnen doen. Ik snap er helemaal niets van, want de verpakking ligt in de la van mijn badkamermeubel en het enige transport dat deze doosjes gekregen hebben is van de winkel naar mijn huis. Vooral met de tweede ben ik ontzettend voorzichtig geweest, dus zachtjes over hobbels etc. Zoals je op onderstaande foto ziet, was dat geen succes.


Het linker doosje is mijn eerste aankoop, hier heb ik 5 keer gebruik van kunnen maken voordat er happen uitkwamen. Happen bij geperste poeder staat bij mij gelijk aan onbruikbaar. Met je poederkwast gooi je die losse stukjes namelijk alleen van links naar rechts in de pan en je neemt er nauwelijks product van op en poeder is ook niet met je handen aan te brengen. Dat kleine stukje dat nog vast zit in de pan is gelukkig nog wel bruikbaar.
Het rechterdoosje is mijn tweede aankoop. Zoals ik hierboven al vertelde, wist ik ondertussen dat de verpakkingen erg gevoelig waren, dus heb ik er met vervoeren speciaal op gelet. De enige drempel die ik tegenkwam (dat is het voordeel van in een dorp wonen he) heb ik erg zachtjes genomen en ook de 3 bochten die ik moest nemen heb ik erg voorzichtig gedaan.
Helaas, op de foto zie je het resultaat na 1 keer gebruik. Zie je ook de scheur rechts onderin de pan? Ik ben bang dat dat stuk ook los gaat laten als ik er nog een keer met de kwast in ga.
Omdat dit natuurlijk absoluut geen mooie productfoto's zijn, ben ik net maar even snel naar de Kruidvat gefietst om een derde verpakking te halen. Allemaal voor jullie :P.
Dit is de reden waarom er vandaag toch een 2de blogpost online komt, ik ben natuurlijk als de dood dat ik nog 10x naar de Kruidvat kan fietsen haha!

Ik vind het, buiten bovenstaand afknappertje om, een fijn product.
It's All About Matt! is een transparante fixatiepoeder, dus te gebruiken na je foundation of BB Creme om deze langer te laten zitten. It's All About Matt! doet haar werk daarin goed.
De poeder houdt absoluut niet de gehele dag, maar ik heb een combineerde huid en mijn t-zone wil nog weleens vervelend doen en snel vet worden.
Wel even oppassen, ga niet als een bezetene met de poeder tekeer, want dan heb je een wit uitgeslagen gezicht. En als je niet in de leer bent voor geisha, is dat naar mijn weten niet iets waar je bewust mee rond zou gaan lopen :-).
Ik gebruik een grote, zachte poederkwast en 2 keer lichtjes over de poeder heen is genoeg voor mijn hele gezicht.

Omdat de poeder transparant is, heb ik verder geen swatch-foto's, omdat het natuurlijk de bedoeling is van het product om onzichtbaar te zijn.

It's All About Matt! is te koop bij Kruidvat en Trekpleister, bevat 8 gram product en kost € 2,99
Nu weet ik natuurlijk dat Essence een budgetmerk is en dat ik daarbij ook nooit zo heel veel hoef te verwachten (al ben ik al menigmaal positief verrast!), maar zo snel een onbruikbaar product hebben tot 2 keer toe... Hmmm...
Toen ik net bij de Kruidvat was, zag ik ook de loose powder variant staan en die heb ik ook meegenomen. Wellicht is deze net zo fijn in gebruik? We gaan het zien...
Hebben jullie ervaring met It's All About Matt? Welke variant? Hoe is jullie ervaring met het brokkelen van de pressed powder?
Xx

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs