Nivea Lip Butter

maandag 2 september 2013

Ik heb jullie eerder verteld dat ik niet echt fan ben van nivea producten, maar na héél veel goeie verhalen te hebben gehoord over de Lip Butter, mijn goede ervaring met de Hydro Care Shampoo én een actieprijs van € 1,99 bij de kruidvat, heb ik de Lip Butter toch aangeschaft.
Vandaag een review over de smaak/geur "Vanilla & Macadamia".


Aaaaahhhh, bij het bestuderen van de verpakking, thuis, wist ik al dat het een miskoop was...
Er zitten namelijk minerale oliën in en dat vind ik vreselijk om op mijn lippen te gebruiken! De reden waarom ik geen Labello gebruik. Minerale oliën leggen namelijk een laagje op de huid en sluiten hierdoor de huid af, of in dit geval mijn lippen.

Maargoed, ik had 'm toch al in huis en besloot de Lip Butter toch een kans te geven.
Allereerst de ingredientenlijst. Het stond gewoon op de achterkant van de verpakking, stom dat ik daar niet in de winkel al een blik op had gegeven...


De Lip Butter komt in een tinnetje en bevat 16,7 gram product.
De Lip Butter is vrij romig en zacht en ruikt echt heerlijk. Ik heb nog een product in huis welke precies hetzelfde ruikt, maar ik kom er maar niet op. Ik denk dat dat de geur van macadamia is, of misschien wel de combinatie met vanille, omdat ik alleen vanille nooit zo lekker vind ruiken.
Doordat de Lip Butter romig en zacht is, heb je maar weinig product nodig om je lippen te voorzien van een laagje.


Van de heerlijke geur merk je trouwens niets meer als het product eenmaal op je lippen zit, want het is smaakloos. Voor de een is dat fijn, voor de ander niet. Persoonlijk maakt het mij niet zo heel veel uit.

Na het smeren zien je lippen er gezond uit, glad en zonder velletjes. Helaas is de butter bij mij binnen een half uur weg, wat inhoudt dat ik dus moet blijven smeren. Ik heb het 2 dagen volgehouden en heb 'm daarna in de prullenbak gesmeten. Sorry, maar ik blijf bij mijn vertrouwde Burts Bees, EOS en dr. Swaab. Dus of het werkelijk iets doet tegen gesprongen of pijnlijke lippen, dat weet ik niet.

Een ander nadeel vind ik de verpakking: een tinnetje is gewoon niet hygiënisch, je moet er immers keer op keer met je vingers in. Ik geef de voorkeur aan een stick. Het openen van de verpakking ging gewoon gemakkelijk, maar ik weet niet of dat zo blijft naarmate je 'm langer gebruikt en of het tinnetje dan door gebruik vet wordt. Dat heb ik niet kunnen testen, omdat ik 'm daarvoor te snel heb weggegooid.

De Nivea Lip Butters zijn te koop bij de Kruidvat voor € 3,99 per stuk en verkrijgbaar in de geuren Original, Vanilla & Macadamia en Raspberry Rose. In het buitenland is ook de geur Caramel Cream verkrijgbaar, maar ik weet niet of deze ook naar Nederland komt.

Hebben jullie ze al geprobeerd? Wat vinden jullie ervan?
X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs