Battle #6: Bluesky & OPI gelpolish basecoat

donderdag 20 maart 2014

Eventjes geleden kreeg ik de gelegenheid om de OPI gel basecoat te proberen en uiteraard heb ik daar gebruik van gemaakt. Ik heb één hand met de basecoat van Bluesky gelakt en één hand met de basecoat van OPI. Vandaag ga ik jullie het resultaat laten zien.

Ik heb erg getwijfeld om deze post online te zetten, omdat ik foto's van mijn handen en nagels op deze manier echt vre-se-lijk vind! Niet alleen bij mezelf trouwens, kan hier echt om gruwelen. Een verdwaald haartje of een dwarse nagelriem kan natuurlijk altijd gebeuren, maar foto's zoals hierboven zul je op deze blog niet vaak tegen komen.

Toch heb ik ervoor gekozen om er een post over te wijden omdat de gel polish zo populair is en een vergelijking tussen een goedkope(re) een duurdere basecoat misschien wel fijn is voor de gebruiksters onder ons. Nieuwsgierig? Kijk dan snel verder!


Ik ben helaas vergeten om foto's te maken van de substantie van beide basecoats, maar ik ga ze zo goed mogelijk proberen te beschrijven. Nouja, eigenlijk valt er weinig te beschrijven, want allebei zijn ze vrij dun en zeer goed smeerbaar. De kwastjes komen qua breedte ook behoorlijk overeen.
OPI bevat 15ml en Bluesky 10ml. Het kwastje van OPI is iets langer, omdat het flesje ook wat groter is en voor mij lakt dit iets prettiger.

Ik heb bij het aanbrengen gebruik gemaakt van een andere lamp dan normaal en deze heeft een interval van 45 seconden. De nagels zijn dus 15 seconden langer onder de lamp geweest dan wanneer ik ze onder mijn eigen lamp had gedaan.

Qua draagbaarheid heb ik ook geen verschil gemerkt: beide handen waren na een week nog prima. Toch was ik de kleur (alweer) zat en heb ik mijn nagels dus in de week met aceton gezet.

Na 15 minuten in de folie te hebben gezeten, was dit het resultaat:


De foto's zijn direct gemaakt nadat de folies van mijn handen af waren. Zoals eerder gezegd, hebben beide handen een kwartiertje geweekt in de aceton, met aluminiumfolie eroverheen gewikkeld. De hand die ik met de base van Bluesky had gelakt, kwam er schoner onder vandaan. Minder restjes op de nagels dus.

De aceton had de base van OPI goed geweekt en daardoor was het erg makkelijk om de overgebleven stukjes met een bokkepootje van de nagel te duwen, zonder beschadigingen aan mijn nagels toe te brengen.
Met een klein beetje hulp brokkelden de stukjes er als het ware af. De overgebleven stukjes van de hand met Bluesky waren net iets moeilijker te verwijderen, maar nog steeds was het een fluitje van een cent.

Nadat ik alles eraf heb gehaald, was dit het resultaat. Ik schrok me een hoedje en nu, ruim een week later, ben ik nog steeds erg ontevreden met mijn nagels.


De beschadigingen die je op mijn nagels ziet, en dan met name de hand waar OPI heeft gezeten, heeft niets met de gelpolish te maken! Dit is het zogenaamde peelen waar ik snel last van heb, waar ik jullie in eerdere posts ook al over vertelde. De gel helpt een steviger laagje over mijn nagel heen te leggen waardoor ze gewoon doorgroeien en niet afbreken. Met het dragen van normale nagellak zouden mijn nagels bij de tips, waar ze dus zo peelen, al afgebroken zijn. Ik vijl dit nu beetje bij beetje eruit, om toch lengte te kunnen behouden :-).

Note: Ik had de teksten per ongeluk verwisseld. Dankzij een oplettende lezeres heb ik dit even snel aan kunnen passen. Ik zit nu op mijn werk, maar zal vanavond even een correcte foto plaatsen.
Tot dan even de strepen door de tekst. Linkerfoto is OPI, rechterfoto is Bluesky.
Thanks Micha!

Maar... Zien jullie die verkleuring op de nagels? Ik lijk wel een verstokte roker!! Baal er zo ontzettend van! Het valt me op dat het op de foto's een stuk minder zichtbaar is, maar mijn nagels zijn écht geel. Vies geel. En een stuk erger bij de hand waar de OPI Base heeft gezeten. Als je de foto aanklikt, zie je 'm in het groot en is de verkleuring een stuk meer zichtbaar.

Ik heb over deze basecoats een vrij sheer lakje gelakt die naar mijn inzicht niet overdreven gepigmenteerd was. Eerder het tegenovergestelde. Daarom vind ik het erg vreemd.

Ik heb wel een vrij vlotte keuze kunnen maken en dat is dat ik de Bluesky Base verkies boven die van OPI. Deze keus is voornamelijk gebaseerd op de verkleuringen die ik van OPI kreeg. Ik heb dit probleempje trouwens nagevraagd bij andere mensen die de OPI Base gebruiken en deze hebben hier geen last van. Nog meer vraagtekens dus...

Maar als ik ze naast elkaar zet, is het grote voordeel voor mij de prijs. Verder vind ik ze in gebruik namelijk vrijwel hetzelfde en ik vind OPI niet de dubbele prijs waard.

Tot zover mijn bescheiden mening. Ik hoop maar dat de verkleuringen snel wegtrekken.
Welke gelpolish basecoat gebruik jij? X

2 opmerkingen :

  1. Wow, ik kan me voorstellen dat je niet blij was met de OPI base!
    Die zou van mij een enkeltje prullebak krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I constantly spent my half an hour to read this website's articles all the time along with a mug
    of coffee.

    my blog post: Road Riot For Tango Hack

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs