TV Time #1 - Series, part 1

vrijdag 21 maart 2014

Een ander geheimpje is dat ik een soort van serie-verslaafd ben. Omdat ik eens in de zoveel tijd toch een iets persoonlijkere post wil plaatsen, zonder teveel bloot te geven, bedacht ik me dat het wellicht leuk zou zijn om mijn tips op seriegebied eens te vertellen. Ik zal een reeks maken en er niet teveel per keer bespreken, omdat het anders wel heel erg veel leesvoer wordt voor één keer.

Misschien niet het juiste tijdstip, gezien we weer richting de zon gaan. Wat voor mij betekent: lange, zwoele zomeravonden vol met glaasjes rosé en gezelligheid. Mijn winters zien er meestal heel anders uit, namelijk gevuld met het kijken van series :-).

Maar misschien heb je wel een lekkere niksdoe-vakantie geplanned, of zit je ziek thuis of ben je je misschien nu al aan het bedenken wat je in de zomervakantie moet gaan doen? Wellicht vis je er nog iets leuks uit.

Bron: filmtotaal.nl



#1. Band of Brothers

Bron: filmtotaal.nl


Met stip op 1 is dit voor mij Band of Brothers. Ik heb hier al eerder een post aan gewijd, deze kun je hier terugvinden. Deze serie heeft mijn interesse in oorlogsfilms doen opwaaien. Voordat ik deze serie had gezien, zapte ik namelijk meteen door als er maar iets op tv was wat met oorlog te maken had. Ik vond het vreselijk om te zien en snapte niet dat mensen voor hun plezier naar zoiets naars konden kijken.
Sja... Hier ben ik behoorlijk op teruggekomen.

De keuze van de acteurs vind ik geweldig. Op de één of andere manier zijn ze erin geslaagd om acteurs te nemen die iets weghebben van de daadwerkelijke personen. Voor elke aflevering zie je een oud lid van Easy Company aan het woord die zijn verhaal over de aflevering doet. Kippenvel!

Ik leef erg mee met de personages en ondanks dat er veel verdriet in de serie is, zit er ook humor in.
Het ene moment zit ik vol in tranen of met een brok in mijn keel, om op het volgende moment te giechelen om de flauwe grapjes die erin gemaakt worden.
Ja, echt... Mijn favoriete serie! Daarbij is de kijktijd van BoB ook erg fijn, want je zit niet wekenlang aan de buis gekluisterd, maar kunt dit met een weekendje je best doen al gezien hebben.

Favoriete afleveringen:
6. Bastogne
7. The Breaking Point

"The only hope you have is to accept the fact that you're already dead. The sooner you accept that, the sooner you'll be able to function as a soldier is supposed to function: without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it."- Ronald Speirs.


#2. Grey's Anatomy

Bron: sandraohnews.com


Update: Ondertussen (29/3) ben ik alweer wat verder en is seizoen 9 naar me onderweg.

Once upon a time... Was er een hype. Ik hou niet van hypes, dus waarom al die meiden liepen te kwijlen bij de gedachte aan McDreamy, kon ik niet begrijpen. Uiteindelijk waren ze op de Nederlandse tv ergens aan het uitzenden in seizoen 3 en ik pikte bij een vriendin een aflevering op. Ik moest bekennen dat de serie me toch wel erg goed leek. Eenmaal thuis heb de computer aangezet en in een maandje tijd waren mijn moeder en ik helemaal bij van seizoen 1 t/m 3. Later heb ik alles tot aan seizoen 6 nog gekeken, maar op een gegeven moment kreeg ik het druk en was er zoveel ander leuks, dat ik het heb laten versloffen.

Een paar weken geleden was ik wat aan het zappen en kwam ineens weer een aflevering van Grey's tegen op Net5. Goh, zenden ze dat nog steeds uit dan? Meteen seizoen 1 t/m 6 besteld en ik zat als vanouds weer aan de buis gekluisterd! Seizoen 7 is onderweg en ik kan niet wachten tot ik weer verder kan kijken.

Eigenlijk is het een vrij simpele dramaserie vol met clichés. Maar geef toe, het kijkt zó heerlijk weg!
Daarbij vind ik alles op medisch gebied altijd razend interessant (ik wilde altijd dierenarts worden) dus tel dat bij elkaar op en je hebt me een poosje stil.

Favoriete afleveringen (so far):
1.1. A Hard Day's Night
 2.27. Losing My Religion
3.25. Didn't We Almost Have It All
5.24. Now Or Never
8.24. Flight

"Change... We don't like it, we fear it. But we can't stop it from coming. We either adapt to change, or we get left behind. It hurts to grow. Anybody who tells you it doesn't, is lying. But here's the truth: sometimes, the more things change, the more they stay the same. And sometimes, oh, sometimes, change is good. Sometimes change is... everything." - Meredith Grey.

#3. Friends.

Bron: mirkartinok.com


Bij deze legendarische komedieserie hou ik het letterlijk niet droog. Lachen, gieren, brullen! Ik weet niet wat het precies is, maar hoe oud deze serie ondertussen ook is, hij verveelt me nooit.
Het eeuwige gemekker tussen Ross en Rachel, de vreemde uitspraken van Phoebe, het sarcasme van Chandler en de dommigheid van Joey... I like it!

Ik heb de box al een keer of 4 van begin tot eind gezien, maar af en toe pak ik ook een losse dvd erbij om weer eens lekker te lachen. En als de afleveringen op tv zijn, moet en zal ik ze zien. Ook al kan ik ze ondertussen bijna dromen, hihi.

Favoriete afleveringen:
The One With Ross's Tan
The One Where Joey Speaks French
 The One With All The Thanksgivings
 The One Where Ross is Fine

"Just so you know: it's nót that common, it doesn't happen to every guy and it ís a big deal!" - Rachel Green

Zo, dat was even genoeg leesvoer van vandaag. Wat vinden jullie van deze series?
En wat is jouw favoriete serie (van het moment)? Nog aanraders voor me? X


6 opmerkingen :

  1. "Just so you know: it's nót that common, it doesn't happen to every guy and it ís a big deal!" - Rachel
    "I KNEW IT!" - Chandler

    Friends is echt mijn favoriet! De aflevering waar Joey Frans leert spreken is geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, terwijl ik je reactie lees, zit ik weer helemaal ín de serie en zit ik gewoon keihard te lachen. Het blijft geweldig!

      Verwijderen
  2. BoB... daar heb je het al zoooo lang over en ik... ik heb de DVD box thuis, maar heb nog nooit een aflevering gezien :=

    Friends blijft gewoon hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hoor, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: gewoon een keertje opzetten. Het is misschien even anders dan anders, maar het is écht goed... Ik had zelf ook nóóit verwacht zoiets gewoon leuk te gaan vinden, écht leuk...

      Verwijderen
  3. Zo niet mijn series... :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha!! Nog andere aanraders dan? Sta wel voor een heleboel open :)

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs