EOS Hand Lotion

donderdag 13 maart 2014

Nadat ik jullie over de Lip Sphere vertelde, kon het natuurlijk niet uitblijven dat ik ook de handcreme zou reviewen. Ik heb 'm nu een dikke week gebruikt en wilde deze leuke handcreme aan jullie laten zien.
Leuk ja, kijk maar eens mee naar de verpakking, dan snap je wat ik bedoel!


Vinden jullie 'm ook niet ontzettend schattig? Ik wel! Sterker nog, de vlinders vlogen om mijn oren toen ik de verpakking zag. Ik heb echt een zwak voor leuke verpakkingen en EOS is daar érg goed in.

EOS belooft een lotion die niet vet is, snel intrekt en 24 uur hydrateert. Van die 24 uur kan ik niet zo veel merken, maar hij is inderdaad niet vet en trekt snel in. Voedend is-ie ook, ondanks dat ik daar eigenlijk mijn twijfels bij had omdat de substantie wat melkachtig is. Kennen jullie de Hand Food van Soap & Glory? Met die substantie is de Eos Hand Lotion te vergelijken. Ik heb ooit een proefje van een vriendin gehad van Hand Food en ik vond deze te waterig. Dat vind ik dus eigenlijk ook van de Hand Lotion. Maar... Met het vooruitzicht op de heerlijke zon is een snel intrekkende handcreme natuurlijk veel fijner dan zo'n volle als Handy Gurugu van Lush. Mede daarom besloot ik om verder te testen.

Ingrediëntenlijst


Verder is het product niet op dieren getest, maar wel dermatologisch. Het is 96% natuurlijk en is weer vrij van parabenen en gluten. Ook is-ie hypoallergeen, wat natuurlijk fijn is voor de gevoelige huidjes.
De verpakking telt welgeteld 44ml. En geloof me, dat is klein. Ter vergelijking heb ik er een flesje van OPI naast gelegd, omdat het formaat van deze flesjes bij iedereen wel bekend is. Denk ik dan...


Maar... Bijkomend voordeel is dat het ontzettend makkelijk is om deze handcreme mee te nemen, omdat-ie overal in past! Zelfs in je kontzak lift ze gratis mee en je hebt nauwelijks door dat je een lifter bij je hebt.
Wat ook niet geheel onbelangrijk is, is om te vermelden dat de lotion erg zuinig in gebruik is. Een toefje voorziet je handen van genoeg lotion. Het toefje op onderstaande foto was eigenlijk teveel.
Als je het dekseltje openklapt, verschijnt er een "tuutje" wat het doseren gemakkelijk maakt.


De lotion is verkrijgbaar in drie geuren, namelijk Fresh Flowers, Cucumber en Berry Blossom. Fresh Flowers ruikt vrij neutraal, Cucumber (uiteraard) naar komkommer en Berry Blossom naar overheerlijke zwarte bessen. Uiteraard ben ik voor de Berry Blossom gegaan. 

Ondanks dat mijn voorkeur toch uit blijft gaan naar een vollere creme, zoals Lush Handy Gurugu of KOH Hand Nourisher, moet ik toch bekennen dat ik dit alternatief wel erg fijn vind voor op werk of voor tijdens de wat warmere dagen. Ik denk dat ik 'm van de zomer nog veel ga gebruiken, maar met deze wisselende temperaturen grijp ik toch nog even terug naar mijn Lush.

EOS is online verkrijgbaar bij Alice&Jo en BigGreenSmile,. Alice&Jo heeft sinds kort ook verkooppunten, namelijk bij Boqs in Eindhoven en bij ShopInBox in Rotterdam. Ik heb de mijne in Rotterdam gehaald en Alice&Jo heeft daar een stelling waar ik Sleek, EOS en Real Techniques in zag staan. De medewerker vertelde mij dat over 2 weken ook Boozyshop een stelling daar zal vullen, dus over 2 weken is ook een gedeelte van het assortiment van Boozyshop in een daadwerkelijke winkel te koop! Een flesje kost € 5,45.

Wat is jullie favoriete handcreme voor de warmere dagen? 
X


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Made With Love By The Dutch Lady Designs