Alanna Renee Fawkes

dinsdag 15 april 2014

Nadat ik van de week maar niet wist wat ik moest lakken en tot 4 keer toe mijn net opgebrachte nagellak weer eraf had gehaald, besloot ik om dan maar een dagje naakt door het leven te gaan. Tot ik me omdraaide en in een glimp de schittering van Fawkes in mijn ooghoeken zag. Fawkes it was en die wil ik jullie vandaag gaan laten zien.



Fawkes hoort bij de Magical World Collectie, welke 12 lakken bevat die zijn geïnspireerd op de beroemde boeken en films van Harry Potter. De collectie is uitgebracht in april 2013. De namen zorgen dat de aanwezige vlindertjes in mijn buik álle kanten op gaan en buiten dat zitten er ook echt unieke kleuren in de collectie. Een tijd geleden liet ik jullie al Avada Kedavra zien; een knalgroene lak.

Alanna Renee mixt haar lakjes zelf en zij doet dit in Australië. Het merk vond haar weg in januari 2013, dus het is nog een vrij recent merk. Toch heeft ze alweer een aantal indrukwekkend collecties uitgebracht.
Nieuwsgierig? Neem dan eens een kijkje op haar site.


Fawkes heeft een zeer lichtrode jelly base en zit bomvol met rode en gouden holografische glitters. Nu weten jullie ondertussen dat ik niet zo'n grote fan ben van lineaire holo's, maar dat ik van holografische glitters wel kan genieten. Zo ook met dit lakje. 

Het is jammer dat de namen altijd zo anders worden vertaald in Nederlandse films en/of ondertitels, maar wie de Harry Potter films in het Engels heeft gezien (of de boeken in het Engels gelezen), weet natuurlijk meteen dat Fawkes de naam is van de fenix van Perkamentus. In het Nederlands heet hij helaas Felix, dus is de herleiding wat minder snel te zien. Maar goed, ik als Harry Potter-loverrrr moest natuurlijk meteen aan het ontplofte kuikentje denken. Maar mocht de naam je nog niet zoveel zeggen, geeft dat natuurlijk niks. Ook de kleuren komen perfect overeen met Felix zijn veren!



De lak is vrij dun, maar omdat deze zo bomvol met glitters zit, is dit eigenlijk wel erg fijn. Hierdoor krijg je geen hompen glitters op je nagels, maar kun je gewoon normaal lakken zoals je altijd doet. De lak kan met twee laagjes, maar omdat de jelly nog vrij sheer was op een aantal plekjes, heb ik er drie gelakt. Zo waren de paar kalere plekjes toch goed bedekt.
De droogtijd is niet de snelste, maar ook weer niet overdreven lang.


Het kwastje is geweldig! Smal, maar neemt meer dan genoeg lak en glitters mee en je kunt er uiterst nauwkeurig mee lakken. Erg fijn! De glitters liggen allemaal mooi plat op de nagels en één laagje topcoat is meer dan voldoende. Zonder topcoat zou je er ook nog mee weg kunnen komen, want er is nauwelijks iets van grovigheid voelbaar. Maar omdat glitters altijd mooier worden onder een laagje glans, heb ik toch een laagje topcoat gelakt.

Ik heb zo vreselijk veel foto's van deze lak gemaakt: in het zonnetje, in schaduw, met flits, zonder flits, met indirecte flits, maar nog wil hij niet zo sprankelend op de foto zijn als dat-ie in het echt is. Geloof me, de aandacht is met deze lak echt op je nagels gevestigd!

Poging tot vastleggen van de glitterbom


Ja... Ondanks dat ik 'm eigenlijk lang heb laten versloffen, vind ik 'm toch wel erg leuk. Ik was bang dat de glitters te loaded zouden zijn voor me, dat het zo'n hysterische glitter op mijn nagels zou worden zeg maar. En daar hou ik niet zo van. Maar het valt me echt ontzettend mee, ik denk dat de kleurencombinatie gewoon erg goed gekozen is. Ja, ik vind 'm leuk, maar niet voor altijd ;-)...

Alanna Renee is o.a te koop bij Color4Nails, waar ze nu trouwens in de sale zijn! Een flesje bevat 15ml en kost nu, in de sale, 5-8 $.
Was jij al bekend met dit merk? Wat vind je ervan?
X


4 opmerkingen :

  1. Ik moet bij dit kleurtje aan het 1000 en 1 nacht thema denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha! Botsauto, 1000-en-1 nacht...
      Ben benieuwd waar jij aan moet denken bij het lakje Seriously Serious van DDP -> http://mijnkleinegeheimpjes.blogspot.nl/2013/09/darling-diva-polish-seriously-serious.html

      Verwijderen
  2. Weer een prachtig lakje! Leuke naam ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Namen... Oh, praat me er niet van haha!
      Door die namen wil ik er nog veel meer van die collectie, bijvoorbeeld Dementor... Die naam is toch geniaal om in je stash te hebben?!

      Verwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs