China Glaze Don't Honk Your Thorn

maandag 28 april 2014

Soms heb je lakjes die er in het flesje geweldig gaaf uitzien, maar op de nagel hartstikke teleurstellend zijn. Maar ook heb je lakjes die tegenovergesteld zijn: namelijk een behoorlijke tegenvaller in het flesje, maar toch erg gaaf op je nagels. Van de tweede heb ik er vandaag eentje die ik jullie wil laten zien, namelijk Don't Honk Your Thorn.




Ik kreeg een foto doorgestuurd en mijn reactie was "meh". Ook toen ik het flesje in levende lijve zag, was ik ervan overtuigd dat ik een miskoop had gedaan. Toch besloot ik 'm te lakken and boy, wat was ik blij dat ik dat had gedaan. Wat een zacht maar chicque kleurtje!

Don't Honk Your Thorn hoort bij de lentecollectie van China Glaze, genaamd City Flourish en ze zijn uitgebracht voor de lente van 2014. Op deze kleur na, zitten er allemaal ontzettend vrolijke kleurtjes in.


Thorn is een nude-achtige beige tint met daarin een subtiele zilveren shimmer. Het klinkt totaal niet aantrekkelijk en dat ben ik helemaal met je eens. Toch is deze bijzondere combinatie erg gaaf op mijn nagels. Ik had verwacht dat ik er wat te bleek voor zou zijn, maar niets is minder waar. Ook denk ik dat-ie geweldig zal zijn in een nailart in combinatie met zalmkleurige lakjes.


De substantie van de lak is ietwat vreemd, hij is namelijk erg vloeibaar, maar ook een beetje stroperig.  Heel apart! Tijdens het lakken lijkt het drama te worden, maar hij vloeit zelf netjes egaal uit over de nagel en de finish is streeploos. De droogtijd is niet bijzonder snel, maar acceptabel.
Het kwastje is zoals we van China Glaze gewend zijn: fijn!


De collectie is al een maandje verkrijgbaar, bij de bekende shops zoals Enchantra en The Color Palette en kost rond de € 5,50. Een flesje bevat zoals altijd 14ml. 

Wat vind jij van deze lak? X

1 opmerking :

  1. Ik had het niet verwacht, maar ik vind hem onwijs gaaf!
    Ben bang dat hij bij mij voor lijkhandjes zorgt, maar hij staat jou echt super.

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs