Sleek I-Divine: Au Naturel

donderdag 24 april 2014

Oh yes, ik heb weer een nieuwe I-Divine! Dit keer laat ik jullie een gouwe ouwe zien, namelijk het oogschaduwpalette genaamd Au Naturel.


Nu heb ik pas van een paar lieve vriendinnetjes het Naked 3 palette van Urban Decay gehad voor mijn verjaardag en ik was al in het bezit van de Naked 1, dus je zou zeggen dat je dan ondertussen wel genoeg neutrale kleuren hebt. Maar niets is minder waar! In eerste instantie vond ik dit palette inderdaad niet bijzonder genoeg om ook te hebben. Tot ik 'm in levende lijve zag. Zoveel mooier dan op alle foto's bij elkaar!

Deze review steekt een klein beetje anders in elkaar qua foto's, omdat blogger er vorige keer bij de Vintage Romance echt een zooitje van de opmaak heeft gemaakt. Dit is dus een trial, ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Is het beter of juist niet?


Het palette bevat voornamelijk matte aardetinten en is echt ontzettend neutraal. Zelfs neutraler dan de Nakeds van Urban Decay, omdat hier meer matte kleuren inzitten. Het palette telt 12 kleuren, waarvan 8 matte en 4 met shimmer, waarvan er eentje (Moss) een twijfelgeval aka metallic is.

Op onderstaande foto zie je de namen en de swatches.


Wat me meteen opviel, is dat dit palette een heel stuk minder gepigmenteerd is dan de oogschaduws die in Vintage Romance zitten. Aan de ene kant een nadeel, maar voor mij een voordeel omdat ik van subtiele looks hou en hierdoor niet voorzichtig hoef te doen. Cappuccino is trouwens niet slecht gepigmenteerd, maar deze kleur ligt zo vreselijk dicht bij mijn huidskleur dat het echt lastig was om 'm op de foto te krijgen.

Wat me nog meer opviel is dat de eerste 5 kleuren van de bovenste rij (Nougat, Nubuck, Cappuccino, Honeycomb en Toast) echt ont-zet-tend zacht zijn. Een beetje korrelig, maar voornamelijk zacht. Ze brengen makkelijk aan en blenden goed met elkaar en met oogschaduws van andere merken. Er is wel wat fall-out, maar niet schokkend.

Mijn favoriete kleuren zijn absoluut Nubuck en Moss, omdat ik zoiets soortgelijks nog helemaal niet heb. 

Look met Nougat, Cappuccino en Moss


Note: Ik begin het steeds een beetje beter onder de knie te krijgen (jaja, ik had pas zelfs een roze look die geslaagd was!) en daarom vond ik het tijd om een look met jullie te delen. 
Zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien, lukt het me helaas totaal niet om de look op de foto te krijgen. Ik vind het erg lastig om het midden te vinden tussen slaperig en zaadvragend ;-).  Daarbij heb ik 3 verschillende camera's geprobeerd, maar de kleuren worden op de foto's zoveel minder. En geloof me.. Ik heb een aantal uurtjes gespendeerd aan een foto te schieten van een ooglook...

Dus hierbij een vraag aan iedereen: als je tips hebt om je eigen ogen te fotograferen: kom maar op! Héél graag zelfs, want bovenstaande foto was de beste uit ongeveer 50 foto's en ik ben er allesbehalve tevreden mee...

Anyway, ik ben blij met dit palette. Ondanks dat de kleuren niet bijzonder goed gepigmenteerd zijn, vind ik dit erg fijn. Ook vind ik het erg handig dat ik met de aankoop van 1 palette meteen een heel stuk meer matte kleuren heb die eigenlijk goed samengaan met elke kleur die je maar kunt bedenken.

Het palette kost ongeveer €10 en is o.a. verkrijgbaar bij Sleek, Alice&Jo en Enchantra.
Wat vind jij van dit palette? En wat is je favoriet (so far)?

2 opmerkingen :

  1. Ik vind het een erg gaaf palette, maar voor mij net iets te neutraal.
    Staat je wel erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg gaaf palette! Die komt hier ook nog eens heen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Made With Love By The Dutch Lady Designs